מפעל טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה
מפעל טביב צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה

עיריית פתח תקוה נגד מפעל טביב: "החלטת בית המשפט קשה, אבל זה לא סוף הדרך"

בית המשפט החליט שלא לסגור את מפעלי טביב ואקוכם, למרות צו הסגירה של העירייה. איציק ברוורמן מבטיח להמשיך במאבק

פורסם בתאריך: 8.5.18 20:06

הפסד לעירייה ולתושבים במאבק על סגירת המפעלים טביב ואקוכם באזור התעשייה סגולה. בית משפט השלום בעיר הודיע היום כי המפעלים ימשיכו לפעול, כל זאת לאחר שהעירייה הוציאה להם צווי סגירה לאור חשד לזיהום שהתגלה בדוח של המשרד להגנת הסביבה מלפני מספר שבועות.
כזכור, לאחר הדוח הוציאה עיריית פתח תקווה צו סגירה למפעלים, אך בית המשפט נענה לבקשת המפעלים והוציא צו מניעה. במהלך המאבק הציגו נציגי המפעלים דוחות מהעבר המראים כי הקרקע עליה יושבת אם המושבות מזוהמת. במפעלים ביקשו שלא להתייחס להחלטה שבעצם מתירה להם להמשיך לפעול ומבטלת את צווי הסגירה. מנגד, התייחס ראש העירייה, איציק ברוורמן להחלטה. ברוורמן הודיע היום כי העירייה תמשיך לפעול בנושא: "היום קיבלנו מבית משפט השלום בפתח תקווה את פסק הדין המאשרר את החלטתו הקודמת להשאיר את המפעלים שנחשדו כמזהמים, פתוחים ופעילים", הודיע ברוורמן, "ללא ספק, מדובר בהחלטה הרעה לכולנו, תושבי העיר פתח תקוה. אף על פי כן, במסגרת החוק וככל יכולתי, בכוונתי להמשיך יחד עם התושבים במאבק הציבורי. מדובר במאבק ארוך ומורכב אך צודק ונכון. בימים הקרובים אשב עם נציגי התושבים וסגנית ראש העיר אורנה דוידאי, מחזיקת תיק איכות הסביבה וכל גורמי המקצוע בתחום, לדיון חשוב ומכריע על דרכי המאבק. החלטת בית המשפט קשה עבורנו, אך אין מדובר בסוף הדרך ועלינו לאחד כוחות במאבק על זכותנו לנשום אוויר נקי".

בהחלטתו התייחס בית המשפט לכך שהמפעלים יישמו את הדוח והצו שניתן להם על ידי המשרד להגנת הסביבה לפני כחודש וחצי, ולכן הוא אינו רואה סיבה לקיים את צו הסגירה. "על המשיבה (העירייה) להציג תשתית ראייתית לכאורה למיוחס למבקשת", כתב בהחלטה השופט ארז נוריאלי, "המבקשות שבו וטענו בבקשתן וכן בדיונים שהתנהלו לפניי, כי הם אינן מקור זיהום האוויר שנמדד, ואף על פי כן, הן קיימו את הצו שניתן להן על ידי המשרד להגנת הסביבה מיום 27.3.18 ומילאו אחר הוראותיו. אומנם אין צורך בהוכחת קיומן של ראיות מעבר לספק סביר, ודי להצביע על פוטנציאל המסוכנות לשלומו של הציבור, אך לא מצאתי כי העירייה הצליחה להוכיח את אותה מסה קריטית של פוטנציאל למסוכנות בהקשר למפעלי המבקשת דווקא, בפרט לאור העמידה בהוראות הצו, ובוודאי לא במידה כזאת, המחייבת את סגירתם של מפעלי המשיבות לאלתר".

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה?

הורידו את האפליקציה של מלאבס והצטרפו לדף הפייסבוק שלנו:

מלאבס באנדרואיד, מלאבס באייפון, להצטרפות לדף הפייסבוק של מלאבס

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר