נווה גן. צילום זאב שטרן
נווה גן. צילום זאב שטרן

תלונות בנווה גן: "אנחנו לא צריכים בשכונה את המשרדים העירוניים האלו"

תושבים מתלוננים: העירייה מעבירה לשכונה משרדים עירוניים במקום להשתמש במבנים לטובת הציבור

פורסם בתאריך: 21.5.18 11:14

תושבים בנווה גן מוחים על העברה של משרדים עירוניים למבנים בשכונה, כל זאת במקום שמבנים אלו ישרתו את תושבי השכונה. לפני מספר חודשים עבר השירות הפסיכולוגי העירוני למבנה בית הספר אריק אינשטיין שהתפנה לאחר שעבר לקריית החינוך בשכונה. חלק מהתושבים ציינו אז כי אין צורך בשירותי המשרד בשכונה, שאינם מיועדים ספציפית עבור תושבי השכונה. אלא שמלבד זאת, מתברר כי גם אגף הספורט העביר בשבוע שעבר את משרדיו למבנה ברחוב ברוריה 1.
"השירות הפסיכולוגי עבר למבנה שהיה פעם בית ספר אריק איינשטיין, בכך הוא תפס מבנה עירוני", אומר תושב בשכונה. "בנוסך אליו, המרכז להתפתחות הילד עובר לרחוב מבצע דקל 1 בשכונה, כשגם אגף הספורט העבירו את המשרדים שלהם למבנה עירוני ברחוב ברוריה. מה יש לאגף הספורט לעשות במבנה ברחוב ברוריה? למה זה קורה? למה להכניס משרדי עירייה לתוך השכונות כאשר המבנים האלו נצרכים לטובת השכונה. יש פה בניינים של 20 ו־30 קומות בבנייה צפופה מאוד, והמבנים האלו צריכים לשרת את השכונה. חסר לנו בשכונה מבנה לתנועת נוער, יש תנועת נוער דתית אבל לא חילונית. אנו מעוניינים שיהיה אולי מקום לצרכניה, אפילו באופן זמני. יש לנו בעיה בשכונה של שירותי דואר, והסניף שהיה בשכונה נסגר. אנשים בשכונה לא צריכים את השירותים של המשרדים הללו, בטח לא יותר משאר תושבי העיר, ואם מישהו צריך אז הוא יכול להגיע למקומות שלהם. אנחנו לא צריכים לאכלס בתוכנו את המשרדים העירוניים האלו. כל משרד כזה שעובר הוא בעלות שיפוצים מאוד גדולה שהם מכספי הארנונה שאנו משלמים, כשזה גם בא על חשבון מבנים לשכונה".
יש לציין כי עלות העברת השירות הפסיכולוגי לשכונה והתאמת המבנה אליו מסתכמת בסך של שלושה מיליון וחצי שקלים. "אין הרבה מבני ציבור בשכונה וחסרים צרכים בסיסיים כמו בתי כנסת שבוער לנו ובחגים ובשבתות המצב באמת קשה", אומר תושב נוסף, "אנו צריכים שירותים כמו דואר או מרכז מסחרי, או מקום לתנועת חילונית. השירות הפסיכולוגי לא משרת אותנו יומיומית אלא את כל העיר".
מנגד, חבר מועצת העיר ותושב השכונה, רועי פן, מציין כי השכונה מכילה כמעט את כל מבני הציבור שהיא צריכה. "מרכז לגיל הרך הוא במבצע דקל אחד והוא נבנה כרגע, והוא אחד מהדברים הכי מדהימים שיהיו בשכונה. זה מבנה שכל שכונה הייתה רוצה שיהיה בתחומה. השירות הפסיכולוגי יש לו נזקקים בשכונה לצורך שלו יותר מאשר לצורך שיהיה בו בית כנסת. אגף הספורט, מכל המבנים הוא באמת שלא תהיה בו קבלת קהל. אך המבנה הספציפי שאליו הוא נכנס, זה מבנה ששום דבר לגביו לא הצליח וכל מה שניסיתי להעביר לשם לא צלח. הצעתי בעבר את הקומה הזאת לטובת קהילת בית כנסת אך לא הייתה לכך הסכמה. אין כל כך מה לעשות במבנה הזה. ספרייה יש, טיפת חלב יש, קופות חולים יש, מתנ"ס יש. תנועת נוער לא יכולה להיות בקומה שלישית של מבנה, וגם סופר לא יכול להיות שם".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "בשכונת נווה גן מוקמים בימים אלה מעונות יום לגילאי 0-3, ספרייה גדולה ומרכז התפתחות מושקע לגילאי 0-6. העירייה השכירה בשכונה מבני ציבור לצורך פתיחת שתי קופות חולים אשר נערכות כרגע לתחילת פעילותן. בשכונה הוקמה תחנת טיפת חלב חדשה, מועדון גמלאים פעיל ומתנ"ס מרכזי וכן שלוחה של המתנ"ס. השירות הפסיכולוגי חינוכי הינו מוסד אשר ישרת רבים מתושבי נווה גן. בשטח הקטן המיועד למשרדי אגף הספורט לא נמצא שום שימוש מתאים אחר לצורך תושבי השכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר