משרדי מקפ"ת. צילום: זאב שטרן
משרדי מקפ"ת. צילום: זאב שטרן

המינוי הפוליטי שעושה בלאגן במתנ"סים בפתח תקוה

החברה הארצית למתנ"סים מפסיקה את פעילותה בפתח תקוה, מנכ"לית מקפ"ת לאה כץ עוזבת את תפקידה אחרי ששיקמה את החברה, זאת על רקע מינויו הצפוי של אליהו גינת ליו"ר מקפ"ת ודוח ביקורת משנת 2016

פורסם בתאריך: 23.11.18 09:34

רשת החברה למתנ"סים (הארצית) הודיעה לראש העירייה רמי גרינברג כי היא עוזבת את פתח תקווה, ולכן לא תיקח יותר חלק בניהול מפגשים (מקפ"ת לשעבר), החברה המפעילה את החוגים והמתנ"סים בעיר. כזכור, השבוע פורסם במלאבס כי החברה למתנ"סים הודיעה לגרינברג כי במידה ואליהו גינת יחזור לכהן כיו"ר מקפ"ת, הם יעזבו את העיר.
בהודעה שפרסמה מנכ"לית מקפ"ת, לאה כץ, לעובדי החברה, היא כתבה: "החברה למתנ"סים הודיעה לראש העיר, רמי גרינברג, כי לא תהיה מעורבת עוד בניהול רשת מפגשים (מקפ"ת) בפתח תקוה. על כן, אני, כעובדת החברה למעלה מעשרים שנה עוזבת את תפקידי כמנכ"לית הרשת. כמובן שאעשה חפיפה ועזיבה מסודרת בסוף דצמבר".

לאה כץ צילום זאב שטרן

לאה כץ צילום זאב שטרן

עוד כתבה כץ: "לפני שנתיים וחצי קיבלתי על עצמי לנהל את מקפ"ת שהייתה על סף פשיטת רגל. בתקופה שחלפה מאז הנהגתי, יחד אתכם העובדים, ההנהלה והחברה למתנ"סים מהפכה בכל תחום ותחום (ואת התוצאות במלואן אציג בסוף דצמבר). סיימנו את שנת 2017 בעודף של קרוב ל3 מיליון שקלים וכך גם נסיים את 2018 (זאת לאחר 8 שנות גירעון שוטף), כך שהקטנו את הגירעון המצטבר כמעט בחצי. צמחנו בשנתיים וחצי האחרונות בכ-25 מיליון שקלים, הגדלנו את מספר המשתתפים בלמעלה מ-30 אחוז, חתמנו על הסכם קיבוצי המהווה ביטחון תעסוקתי לעובדים ומילאנו את קופות הפיצויים החסרות. זאת לצד ההתמודדות אל מול דוחות הביקורת הלא פשוטים, אשר את לקחיהם יישמנו באופן מיידי. היינו ארגון לומד, גייסנו משאבים בכ-3 מיליון ש"ח והבאנו כ-30 תכניות חברתיות – קהילתיות. הכנסנו לארגון את תחום החדשנות ותחום אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, הסדרנו את נושא הספורט. בנינו נהלי עבודה, תיקי חירום וביטחון ובטיחות. הרחבנו את מספר המתנדבים והקבוצות המעורבות קהילתית לכ-600 אנשים. פתחנו 8 מרכזים קהילתיים חדשים ברחבי העיר. אני עוזבת בתחושת גאווה גדולה ועם פינה חמה בלב לכל אחד ואחת מכם, זאת בנוסף לתודתי הענקית על המסירות וההירתמות שלכם".

אליהו גינת. צילום זאב שטרן

אליהו גינת. צילום זאב שטרן

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "טרם התקבלה פנייה רשמית בנושא מהחברה למתנ"סים. אנו לא נוהגים להגיב על שמועות. אם וכאשר יתקבל מכתב שכזה, הוא יידון על ידי הגורמים המוסמכים וייבחן בצורה מושכלת, לטובת ורווחת התושבים ומקבלי השירות במתנסים השונים".

בהמשך הבהירה החברה למתנ"סים כי אין אמת שלאה כץ חזרה בה מעזיבתה. בחברה הסבירו כי אין אפשרות כזו, מאחר וכץ היא עובדת החברה למתנסים וכיהנה בתפקיד מטעמה. עם הפסקת הפעילות של החברה למתנסים במקפ"ת, גם כץ מסיימת את תפקידה במקפ"ת וממשיכה לעבוד בחברה למתנסים.

עוד נמסר מהחברה למתנ"סים: "החברה למתנ"סים הארצית גאה בשיתוף הפעולה עם פתח תקווה והצלחת רשת המרכזים הקהילתיים בשנתיים וחצי האחרונות. כחברה ממשלתית אין אנו יכולים לקחת חלק בניהול עמותה שבהנהלתה יושבות דמויות ש"כיכבו" בדו"ח ביקורת מהחריפים שישנם … על פעולות שנעשו וכמעט הביאו לקריסת הרשת …נזכיר שדו"ח זה היה בלתי תלוי, נכתב על ידי מבקרת הרשות והועבר למשרד הפנים.
"במקרים בהם הפוליטיקה פוגעת בכללי מינהל תקין בוחרת החברה להפסיק את שיתוף הפעולה, כפי שמתרחש מדי פעם ברשויות שונות. החברה למתנ"סים כחברה ממשלתית אינה יכולה לשאת באחריות הניהולית הנובעת מפעולה תחת הנהלה שכזו. לפיכך החלטת החברה בדבר העזיבה היא סופית, עם זאת אנו ממליצים לקובעי המדיניות לקרוא את דו"ח הביקורת עצמו על מנת להבין את המשמעות ולפעול בהתאם. אנו מאחלים הצלחה רבה לראש העיר הנבחר, להנהלה החדשה, לעובדי הרשת ולכלל תושבי פתח תקווה".
גורמים במקפת טענו שיש סיכוי קלוש שמשהו ישתנה, מאחר וראש העיר מחויב פוליטית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מיקי

    גם את אריה דרעי החזירו לתפקיד וראו מה יצא – שוב הגישו תביעות נגדו.
    ראש העיר יתחיל ברגל שמאל את המינויים שלו וחבל. הדוח על גינת גרוע ביותר . זה לא מפתיע ששניהם משס. הבטחות לפני הבחירות זה חשוב אבל לא במקרה הזה.

  2. רונן

    מקווה שרמי יעמוד מאחורי דבריו שקידום והצלחת העיר בראש מעייניו גם על חשבון מחויבויות פוליטיות שכנראה במקרה זה פחות יקדמו את העיר
    הזזת פונקציה שמוכיחה את עצמה
    נכונה בתנאי שהחלופה טובה יותר או שהזזתה תמנף את העיר עוד יותר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מר גרימברג האם בוסו ממשיך להיות ראש העיר כמו בעבר מדוע יסגור מתנס ולא יעביר בית כנסת למקום אחחר

  4. אייל

    המינויים הפוליטיים יהרסו עוד הרבה חלקות טובות.
    מסתבר שהרף האתי החדש לא משהו…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר