עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
בניין עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

בצל הכרזת הוועד על סכסוך עבודה: רמי גרינברג פנה במכתב לעובדים

גרינברג כתב לעובדי העירייה שאם לא ייעשו קיצוצים תסיים העירייה את 2019 בגירעון של מאה מיליון שקלים. הוא האשים את התנהלות העירייה בקדנציה האחרונה אותה כינה בזבזנית

פורסם בתאריך: 6.1.19 17:29

האם העירייה צפויה לעמוד בשנת 2019 בפני גירעון של 100 מיליון שקלים? במכתב שהוציא רמי גרינברג לעובדי העירייה ביום חמישי האחרון, הוא ציין שיש צורך לבצע קיצוצים כדי לא להיכנס לגירעון שכזה. גרינברג שלח את המכתב לעובדים על רקע הכרזתו של ארגון העובדים בעירייה על סכסוך עבודה, וזאת בשל מספר צעדים של הנהלת העירייה, שלטענת ארגון העובדים, נעשים ללא שיתוף פעולה איתם ופוגעים בעובדי העירייה.
במכתב ציין גרינברג: "עם כניסתי לתפקיד התחלתי בלמידת המצב של העירייה", כתב גרינברג, "למרות שידעתי כי הקדנציה הקודמת התאפיינה בהתנהלות בזבזנית שאינה צופה פני העתיד. אני מודה שנדהמתי מהיקף התופעה ומהיקף חוסר האחריות. מצב דברים זה הביא לכך שהעירייה סיימה בקושי רב את שנת 2018, וגם זאת לאחר ויתורים כואבים שנאלצנו לעשות. מהדיונים המתקיימים בימים אלה על תקציב 2019 עולה כי ללא צעדים משמעותיים של התייעלות אנו עומדים בפני גירעון עצום של כמאה מיליון שקלים, שעלול למוטט את העירייה. כל זה נובע מאותה התנהלות בזבזנית ולא אחראית שהייתה נהוגה בקדנציה הקודמת. כעת אני הוא הנושא באחריות לעתיד העירייה ולעתידכם כשותפיי בניהול העיר. חלה עלי החובה המוסרית והמקצועית לומר לכם את האמת מבלי לעגל פינות. אנו נדרשים כעת לצעדים דרמטיים. זה יכאב, אך זו הדרך היחידה להציל את העירייה".
כאמור, בין ועד העובדים לבין הנהלת העירייה ישנו כעת סכסוך עבודה, שקיבל את אישור הסתדרות המעוף, ועלול, בסופו של דבר, להביא להשבתה של העירייה, "אני מודע לפרסומים אשר מייצרים לא פעם מתח, אך כפי שאתם יודעים כל מהלך נשקל בכובד ראש ומבוצע ברגישות המרבית", הוסיף גרינברג, "אני עומד על הבטחתי לפיה כל הפעולות יעשו בשיתוף מלא של נציגות העובדים. עד עתה לא נעשו שום צעדים דרמטיים. בנוסף, חשוב לי שתדעו כי אנו עובדים על בניית תוכניות שיוצעו לעובדים על מנת לאפשר לכם חופש בחירה מרבי ופגיעה מינימלי".

גרינברג: "ניפחו את המנגנון בכוח אדם מיותר ותוספות שכר ומשרות מיותרות, יש אגפים פוליטיים שגרמו למצב שההוצאות התנפחו למצב לא פרופורציונלי, ומצד שני לא דאגו להגדיל את הכנסות העירייה, כמו למשל נכסים של העירייה שאפשר לממש אותם לטובת הכנסות של העירייה. לכן אני מאחד את אגף האירועים עם אגף התרבות, ועוד אגפים נוספים. המטרה שהמערכת תהיה יעילה ואפקטיבית, ושכספי הציבור מופנים לטובת הציבור ולא לטובת דברים מיותרים שהביאו את המערכת לשוקת שבורה. אני לא בא להיות אותו דבר של מה שהיה לפני כן, אני בא להבריא את השירות הציבורי. אם המצב היה נשאר כפי שהוא היינו נכנסים לגירעון של 100 מיליון שקלים בשנת 2019, ואפשר למנוע זאת זאת מתוך תקציב של שני מיליארד שקלים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב מודאג

    כל הכבוד לרמי גרינברג
    ככה צריך . העיריה זה לא מקום למקורבים כשכל העיר צריכה לשלם עבורם. לא עוד שחיתות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר