המדרחוב בהגנה צילום זאב שטרן
מדרחוב ההגנה צילום זאב שטרן

למה רק זוגות צעירים? גם בעלי העסקים במרכז העיר רוצים הנחה בארנונה

העירייה הודיעה כי תינתן הנחה של 50 אחוז בארנונה לזוגות צעירים, סטודנטים וחיילים משוחררים שיעברו להתגורר במרכז העיר. "אני משלם ארנונה של 1,000 שקלים בחודש לחנות של 30 מ"ר", אומר בעל עסק, "בזמן שמרכז העיר מוזנח מאוד"

פורסם בתאריך: 17.2.19 09:16

בעקבות הודעת העירייה כי תינתן הנחה בארנונה לזוגות צעירים, סטודנטים וחיילים משוחררים שיעברו לגור במרכז העיר, אומרים בעלי עסקים כי מדובר במהלך מצוין, אך יש צורך להתחשב גם בארנונה של העסקים במרכז העיר, שסובלים מקשיים רבים עקב הזנחה והתדרדרות במצבו של האזור במשך שנים רבות.
העירייה הודיעה בשבוע שעבר כי זוגות צעירים, סטודנטים וחיילים משוחררים שיעברו לגור במרכז העיר, יזכו בהנחה של 50 אחוזים בחשבון הארנונה, כל זאת מתוך מטרה להפוך את המרכז לאטרקטיבי ומגוון יותר. בהודעה שפרסמה העירייה בפנייה לזוגות הצעירים היא ציינה: "ביחד אתכם נשנה את מרכז העיר פתח תקווה ונהפוך אותו לתוסס, אטרקטיבי וצעיר יותר. בואו לגור במרכז העיר ולקבל 50 אחוזים הנחה בתשלום הארנונה". ההנחה תינתן רק לצעירים וסטודנטים שיעתיקו את מגוריהם משכונות אחרות בעיר, ובכפוף לאישור משרד הפנים.
ההחלטה התקבלה לאחר שבועיים סוערים סביב מרכז העיר, וזאת לאחר שראש העירייה רמי גרינברג ביקש מתושבים לדווח על מסתננים ועורר כעס גדול וביקורת. בשיא הסערה הורד רמי גרינברג משידור בתוכנית של עודד בן עמי בערוץ 12. בן עמי ספג לאחר מכן ביקורת על התנהגותו במהלך הראיון עם גרינברג.
ובתוך כל זה עולה הדרישה להתחשב גם בבעלי העסקים במרכז העיר, שמשלמים אלפי שקלים ארנונה. "אני משלם ארנונה של 1,000 שקלים בחודש לחנות בגודל 30 מ"ר", אומר אחד מבעלי העסקים במרכז העיר, "הארנונה שלנו היא רגילה לחלוטין, בזמן שמרכז העיר מוזנח מאוד, חנויות רבות נסגרות ואנחנו מתמודדים עם מבקשי המקלט הרבים שעברו לגור פה ושינו את הציביון של התושבים ובשל כך גם העסקים נפגעו. ההחלטה של גרינברג להביא לכאן זוגות צעירים היא מצויינת, אך אנו בעלי העסקים נשארים מאחור ומשלמים ארנונה רגילה וצריך להתחשב ולהקל גם עלינו נוכח מצבו של מרכז העיר", מסכם אותו בעל עסק.
תגובת העירייה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נטלי

    למה אין הנחה לרווקים? ליחידים? רק זוגות? אלו שקשה להם באמת זה שהם גרים לבד!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר