זחלים בנווה עוז. צילום באדיבות התושבים
זחלים בנווה עוז. צילום באדיבות התושבים

זחלי דובון הקורים מציפים את נווה עוז והתושבים מתגרדים

תושבים בשכונה מתלוננים שפנו כבר כמה פעמים למוקד העירוני אך הנושא לא טופל. העירייה: הפתרון הוא ניכוש עשבים שבוצע ברוב השטחים. תלונות דומות התקבלו מגנים בשכונת שיפר

פורסם בתאריך: 20.2.19 09:27

כבר למעלה משלושה שבועות מתלוננים תושבי שכונת נווה עוז מהרחובות אבא ברדיצ׳ב, יורדי הסירה ויפה נוף, על זחלי דובון הקורים. הטלפון הראשון למוקד העירוני היה כשהם היו עדיין ביצים על קורי צמחי הבר, עכשיו הם הפכו להיות כבר זחלים שלטענת התושבים מסכנים את מי שמתגורר בסמיכות. "בעקבות אחת השיחות למוקד מנהל האזור בא לראות על מה מדובר ובעצמו אמר שהוא ״נגעל״ ולמרות זאת שום דבר לא קרה מאז והעניין לא טופל", מספרת תושבת המקום. "לאחר שבוע נוסף התקשרתי למוקד כדי לברר מה קורה עם הטיפול בפנייה ונאמר לי שהם עוד חושבים על הפתרון הנכון לטיפול. באותה שיחה הובטח שהנושא יטופל עד סוף אותו השבוע. כבר התחיל שבוע חדש התחיל ולא קרה כלום", היא אומרת בכעס. "נכון להיום כל הרחובות באזור, חצרות הבתים, הגגות והמרפסות מלאים באותם זחלים. אמא שלי לבשה חולצה שהיתה תלוי בחבל בחצר והתחילה להתגרד. מדובר בזחלים שמהווים סכנה ובעיקר לילדים ובעלי חיים שיכולים לאבד את הראיה שלהם ואף למות. אלה זחלים שכל שנה בתקופה הזו שאחרי הגשם מופיעים וכל שנה אותו סיפור". (הזיפים שלהם מכילים חלבונים רעילים ולא מומלץ לגעת בהם, מט"ל).

זחלים בנווה עוז. צילום באדיבות התושבים

זחלים בנווה עוז. צילום באדיבות התושבים

לטענת התושבים, בימים האחרונים בעקבות הרוחות החזקות, הם עפים בין גינות הבתים, מסכנים את חיות המחמד וכן את הילדים הקטנים. "יש אנשים שנפגעים מזה ואני לא מבינה למה לא טיפלו בזה עוד בהתחלה ועכשיו זה מתפשט לכל מקום".
טענה דומה מגיעה גם מהגנים ברחוב הרב פינטו בשכונת שיפר – גן גיטרה וגן בשמת, גם שם מתלוננים ההורים על זחלים שנמצאים בכניסה לגן, לטענת ההורים, נפתחה קריאה במוקד העירוני, אך בינתיים לא טיפלו בנושא והחשש הוא שהילדים יגעו בהם והדבר יוביל לגירודים בגוף ומחלות. "לצערי, זה לא פעם ראשונה שזה נמצא בסמיכות לגן שלנו, אני מאוד מקווה שבעירייה יטפלו בזה בהקדם, לפני שאחד הילדים ייפגע" וגם הורי בית הספר דבורה עומר מתלוננים על זחלים שנמצאים בחניית בית הספר.
תגובת לשכת דובר העירייה: "מדובר בזוחל בשם דובון הקורים אשר מתפתח בעשבים שוטים, אך לא מהווה מפגע תברואתי או גורם לאלרגיות. אין פתרון של הדברה אלא של ניכוש עשבים מה שבוצע ברוב השטחים המדוברים. אנו ממשיכים לעקוב ולטפל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר