מחסומים בירקונים צילום עידן הינדי
מחסומים בירקונים צילום עידן הינדי

מחריף המאבק בין העירייה לבעלי השטח בירקונים: מחסומים הוצבו בלילה בדרך הגישה למתחם

אתמול פתחה העירייה את המחסומים בדרך הגישה לירקונים בטענה כי מדובר בשטח עירוני, בעלי המתחם הגישו תלונה במשטרה. המאבק מחריף והבוקר חסמו בעלי המתחם את שתי דרכי הגישה באמצעות בטונדות ומאבטחים. ומי סובל? נוסעי הרכבת

פורסם בתאריך: 18.6.19 09:00

סיפור מתחם ירקונים ומצוקת החניה לא יורד מסדר היום, ואף מחריף: במהלך הלילה הוצבו על ידי בעלי השטח מחסומי בטונדות בשתי דרכי הגישה למתחם, מה שאומר שתושבים נאלצו להחנות במרחק מאות מטרים מתחנת הרכבת. זאת לאחר שאתמול נפתחו על ידי העירייה מחסומים שהיו בסמוך לכיכר הקרובה למשתלה על ידי העירייה, שאמרה כי חלקה זו היא שטח עירוני. בעקבות פתיחת המחסומים אתמול הגישו בעלי המתחם תלונה במשטרה.העירייה מכשירה מהבוקר שטח חניה חדש, המרוחק מאוד מתחנת הרכבת.

מדבריו של עמוס לוזון ניתן להבין שהוא מכוון לדיונים בעתירה מינהלית שהגיש נגד החזרת הקרקע לסטטוס של קרקע חקלאית. לוזון אמר הבוקר: "אני מקיים צווים של בית משפט ואין לי רצון להזיק, להפריע ולגרום לאנשים סבל. אבל אני בעל שלוש חברות ציבוריות ולא יכול להרשות לעצמי שיגישו תלונה במשטרה על ביזיון בית משפט והפרה וזו הסיבה היחידה שאני דואג שהשטחים יהיו סגורים וידי כבולות, אני לא יכול להשאיר את המתחם פתוח, כי יגידו שאני מפר צווים. יש עתירה מנהלית שהגשנו נגד ביטול ההחזרה לקרקע חקלאית, ניתן להגיש תגובות עד 20/6 ואמרתי גם לראש העיר, שיגישו תגובה ויספרו כמה זה עושה נזק לתושבים בעיר ויכול להיות שזה גם יעזור והוא יקבל את העתירה שלנו ויכול להיות שייתנו שימוש חורג לחניון".
ראש העיר רמי גרינברג אמר ששטח 35, הוא שטח עירוני ולכן הם פתחו את השערים.
"שטח ה-35, הוא שטח קטן של שלושה מטר וגם בשביל להגיע אליו, צריך לעבור דרכנו ואתמול הוצאנו מודדים והראינו לעירייה שמדובר בשביל צר וצדדי. אני אחראי על השטחים שלנו, המגרשים הגדולים, החנייה מול טוייז אר אס ומבחינתי העירייה בשטחים שלה, שתעשה מה שנכון לה".

בין יום ראשון לשני, קצת אחרי חצות, ננעלו שערי הכניסה למתחם ולחניון (לקריאת הכתבה המורחבת כנסו כאן), ומי שהגיע אתמול בבוקר למתחם, נאלץ להחנות לפני המחסום על שטח הכורכר וללכת ברגל עד תחנת הרכבת. מתברר שבהמשך היום הוגשה תלונה במשטרה על ידי עובדים של המתחם נגד עיריית פתח תקווה ורכבת ישראל על הסגת גבול. "ביום ראשון בלילה נעלנו את השערים והצבנו ערמות של חול כדי שלא יוכלו להגיע למתחם", אמר אתמול עמוס לוזון מבעלי המתחם, "את השערים אנחנו נועלים כל ערב מאז ומעולם. אני יצאתי מהמקום בשעה 02:00 לפנות בוקר וככל הנראה לפנות בוקר מישהו הגיע למקום והזיז את ערמות החול. בבוקר כבר היה אפשר לראות במקום רכבים, שזה אומר שמישהו פתח עבורם את המתחם. אני הגעתי למקום לקראת השעה 11:00 בבוקר ושלושה שערים היו פתוחים, הם נפתחו עם דיסקים ולכן הוגשה במשטרה על ידי איש התחזוקה של המקום והשומר. אין לנו מושג מי עשה זאת ואני שוחחתי באופן אישי עם מפקד התחנה ואמרתי שאם הלילה זה יקרה שוב, אני מתכוון להגיע להגיש תלונה באופן אישי. זה כבר הסגת גבול ופריצה וזה מוגזם לחלוטין".

מחסומים בירקונים

מחסום חדש בדרך הגישה למתחם בירקונים צילום עידן הינדי

שומר שלא נותן להיכנס למתחם צילום מזל טלבי לוי

שטח שהעירייה מכשירה לחניה צילום מזל טלבי לוי

יצוין כי צוות מלאבס ביקר במקום אתמול ב-08:00 בבוקר וכל המחסומים בכניסות לחניון ירקונים היו במקומם. ראש העירייה רמי גרינברג הסביר כי המחסומים שנפתחו הם כאלו שהוצבו על כביש הגישה למקום, מעט אחרי הכיכר הסמוכה למשתלה. גרינברג טוען כי שלושת השערים שנפתחו נמצאים על חלקה 35 שהיא בבעלות העירייה. במקומות אלו הוצבו בלילה מחסומים חדשים ובמקום יש גם מאבטחים מטעמם של בעלי המתחם. עוד אמר גרינברג: "מדובר בנושא מורכב ביותר שמדינת ישראל והפרקליטות החליטו להפעיל את כל כובד משקלם ולסגור את המתחם הזה כי מבחינתם הוא היה סמל להתנהלות לא חוקית במשך שנים. התקיימו סביב הנושא דיונים משפטיים בכל הערכאות הרלוונטיות, כולל בוועדות התכנוניות הכי גבוהות ובתי משפט והיום החלטה של בתי משפט לסגור את זה ואף אחד לא יכול לשנות זאת. אני בתור ראש עיר מחיוב לתושבים פועל בכל המישורים כבר זמן רב לנסות לייצר כמה אלטרנטיבות ראויות. נכון לאתמול, ברגע שסגרו את הדרך, אנחנו כעירייה דאגנו להכשיר שטחים נוספים לחנייה ולוודא שהשטחים של העירייה לא סוגרים אותם ולכן ברגע שסגרו שטחים בשליטת עירייה הם נפתחו. במקביל, קיימנו כל היום דיונים עם רכבת ישראל, על מנת להכשיר דרכים חלופיות שגם הן מבחינה תכנונית ומשפטית לא פשוטות, כי כל הקרקעות סביב תחנת הרכבת הן קרקעות חקלאיות פרטיות שעל פי חוק לא ניתן לעשות שום שימוש חוץ מחקלאי. כדי לעשות שימוש אחר, צריך אישורים מיוחדים מהמועצה הארצית שכרגע מתנגדת. אנחנו מנסים תוך הסכמה של בעלי שטחים פרטיים ליצור דרכים אלטרנטיביות וזה לא פשוט. לצערי, בכל המערכה הזו היחיד שפועל בשטח לנסות למצוא פתרונות למרות שזה עניין של המדינה זה אני".
מהמשטרה נמסר כי "הוגשה תלונה והיא נבדקת".
מרכבת ישראל נמסר ש"הם לא פורצים מחסומים, אלא מסיעים רכבות ויש לפנות בנושא לעיריית פתח תקווה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר