השריפה ברחוב הסנהדרין בראש העין. צילום כיבוי אש

"שלח אש במבנה ופתח בריצה": כתב אישום נגד הצעיר שהצית את בית "הגננת המתעללת"

על פי כתב האישום שהגישה היום המשטרה נגד אדיר רצון, בן 19 מקרני שומרון, הוא נכנס אל חצר הבית, שלח אש במבנה מעץ ובו שני מיכלי גז, הסתכל מבעד לשלבי גדר הבית למשך כמה שניות, ואז נמלט מהמקום. הפרקליטות: "הוא נטל את החוק לידיים"

פורסם בתאריך: 22.7.19 11:50

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) באמצות עו"ד נעמה תור-זאבי כתב אישום כנגד אדיר רצון, בן 19 מקרני שומרון, בגין הצתת בית פרטי בראש העין בחודש שעבר בו היה ממוקם גן הילדים של כרמל מעודה – הגננת המואשמת בהתעללות בתינוקות בגן הילדים שלה.

על פי כתב האישום בסוף חודש יוני 2019 פורסמה פרשיית "הגננת המתעללת" בגן ילדים בראש העין הממוקם בבית פרטי ברחוב הסהנדרין. הגן נמצא בקומה השלישית העשויה עץ, ובני משפחתה של בעלת הגן מתגוררים בשתי הקומות הראשונות. המניע של רצון להצתה על פי כתב האישום הוא שבתו של מקורב אליו תושב ראש העין טופלה בגן. "על רקע האמור", נכתב בכתב האישום, "ביום שבת ה-6 ביולי 2019 בשעה 5:43 או בסמוך לכך, הגיע רצון אל הגן על מנת להציתו. הוא נכנס אל חצר הבית, ובאופן שאינו ידוע במדויק שלח אש במבנה מעץ שהוצב בסמוך לקיר הבית ובו שני מיכלי גז ותכולה נוספת. בשעה 5:47 יצא הנאשם מחצר הבית, ועל מנת לוודא שהאש אחזה בבית, הסתכל מבעד לשלבי גדר הבית למשך כמה שניות, ואז פתח בריצה ונמלט מהמקום".

לאחרונה פרסמה המשטרה פרסמה לאחרונה סרטון בו נראה לכאורה החשוד שמגיע להצית את הבית.

בכתב האישום צויין כי הנזק לבית היה רב בעקבות ההצתה. "כתוצאה ממעשי הנאשם, אש עזה אחזה בבית, התלקחה והגיעה עד לגן וכן לבית פרטי נוסף צמוד. תושבי הבית והבית הצמוד, לרבות ילדיהם הקטינים, אשר ישנו במיטותיהם, התעוררו לקול האש המתלקחת ונסו מבתיהם. נזק רב נגרם לשני הבתים ולרכוש, מבנה העץ ותכולתו נשרפו כליל; נזקי אש, חום ועשן נגרמו לחלק מהחדרים בתוך הבית, קירות העץ של הגן נשרפו וכך גם חלק מתכולתו, וכן נשרפה הגדר המפרידה בין הבית לבית הצמוד וניזוק רכוש בחצר הבית הצמוד".

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של רצון עד תום ההליכים נגדו. כחלק מהראיות בתיק נגד הנאשם ישנה עדות של נהג המונית שהסיע את את הנאשם לגן, כמו גם תיעוד מתוך המונית עצמה, מצלמת האבטחה ברחוב, עדי ראיה, וכן הקלטת שיחה לבת זוגו לאחר ההצתה, בו נשמע הנאשם מתנשף ואומר לה: "ששש, תני לי להגיע אליך, זה לא לטלפון".

הארכת המעצר של האחים עובדיה. צילום תומר אפלבאום

נזכיר כי במעורבות במעשה נעצרו גם האחים עובדיה תושבי ראש העין, שביתו של אחד מהם הייתה בגן של מעודה. לפי החשד, השניים שלחו את רצון להצית את ביתה.

"במעשי המשיב ממד חומרה נוסף, מטריד, של 'נטילת החוק לידיים', בכך שכיוון מעשיו למבנה הגן ומשפחתה של בעלת הגן. כל זאת בשעה שהגננת כבר הייתה עצורה והמדינה הכריזה על כוונתה להעמידה לדין, כמי שמבקש להחליף את ההליך החוקי והתקין במעשה פרוע ומסוכן", סיכמו בפרקליטות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר