הגן במבצע חורב . צילום באדיבות ההורים
מתחם הגנים במבצע חורב . צילום באדיבות ההורים

הישג זמני: לא יוקם בית הספר "יצחק נבון" ברחוב מבצע חורב והחנייה תישמר

הסיבה: ראש העירייה התבשר כי השטח ברחוב שרגא רפאלי הוכר במוסדות התכנון הארציים כ"שטח חום" בו ניתן לבנות מבנה חינוך. כעת עולה האופציה שעל השטח הזה ייבנה השש שנתי (חטיבה ותיכון) ותלמידי "יצחק נבון" יישארו ללמוד ברחוב ראשון לציון

פורסם בתאריך: 25.7.19 08:30

לפני כחודש פתחו הורים ממתחם הגנים ברחוב מבצע חורב באם המושבות החדשה יחד עם תושבים המתגוררים באזור במאבק נגד הקמת בית הספר "יצחק נבון" על חשבון החניון והחצר של מתחם הגנים. לטענתם המיקום בו מיועד להיבנות בית הספר יקטין את חצר מתחם הגנים וייצור עומסי תנועה כבדים. השבוע התבשרו ההורים, שעל השטח הזה לא יקום בית הספר והוא ימשיך בינתיים לשמש כחנייה. ואולם לא ניתן לדעת מה ייבנה עליו בעתיד.

נסביר כי כיום תלמידי בית הספר "יצחק נבון", בית ספר צומח (א'-ד'), לומדים במבנה ברחוב ראשון לציון. באותו המבנה לומדים יחד עימם גם תלמידי חטיבת הביניים של התיכון הצומח השש שנתי על שם אילן רמון. הכוונה המקורית הייתה כי תלמידי יצחק נבון יעברו לבית הספר שיקום ברחוב מבצע חורב ואילו במבנה בראשון לציון יישארו ללמוד תלמידי החטיבה.

השבוע התבשר ראש העירייה, רמי גרינברג, בתום שנים רבות שבעירייה ניסו להכשיר את השטח ברחוב שרגא רפאלי לטובת מבנה חינוך ולא קיבלו אישור ממוסדות הממשלה, כי ועדת התכנון הארצית הכירה בו כ"שטח חום" שמיועד לבניית מוסדות חינוך. האישור הזה, מסתבר "טרף את הקלפים", לטענת גורמים עירוניים. בעקבות שינוי התב"ע נפתחו אופציות נוספות. בין השאר נבדקת אופציה שעל השטח של שרגא רפאלי ייבנה השש שנתי (חטיבה ותיכון) ועל השטח בראשון לציון, יישארו תלמידי "יצחק נבון" בלבד.

"עדיין שום דבר לא סגור", אומר גורם עירוני. "עולות כל מיני אופציות, אבל בסופו של דבר צריך לקבל את אישור משרד החינוך לדברים. מה שבטוח הוא שראש העיר שחרר את שרגא רפאלי לטובת חינוך, משהו שבמשך שנים לא הצליחו וסוף סוף אולי הדברים יסתדרו".

תגובת דובר העירייה: "לאחר שנים של ניסיונות הצליח ראש העיר לשכנע בישיבה של ועדת התכנון להכיר בשטח שבשרגא רפאלי כ'שטח חום', המיועד לבניית מבנה חינוכי. הישג משמעותי שיקדם פתרון מיטבי לאור מצוקת השטחים הפנויים לבניית מבני החינוך. טרם הוחלט מי ממוסדות החינוך ייבנה בשטח זה, החלטה שתתקבל בהמשך על ידי גורמי המקצוע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נדב ש

    כל הכבוד לרמי גרינברג ולשי שטרק אשר דחפו בכל הכל כדי שיקרה הבלתי אפשרי!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר