מתחם הגנים בחורב. צילום באדיבות ההורים
מתחם הגנים בחורב. צילום באדיבות ההורים

צפוף לילדים, צפוף להורים: בית הספר ייבנה על חשבון חצר הגנים והחניון

מבנה הקבע של בית הספר הצומח יצחק נבון אמור להיבנות על חשבון שטח מתחם הגנים ברחוב מצבע חורב. ההורים חוששים מצפיפות, עומסי תנועה והקטנה משמעותים של מתחם הגנים

פורסם בתאריך: 10.6.19 17:44

הורים ממתחם הגנים ברחוב מבצע חורב באם המושבות החדשה ותושבים המתגוררים באזור חוששים מבניית מבנה קבע לבית הספר יצחק נבון על חשבון החניון והחצר של מתחם הגנים. לטענתם, מיקום בית הספר יקטין מאוד את חצר הגנים וייצור עומסי תנוע ובעיות חניה. הם חוששים גם מהבנייה הממודכת בצמוד לגני הילדים.

"חייבים לעצור את הטירוף הזה ולמצוא פתרון שלא יפגע בתושבים ובילדים", אומר תושב מהשכונה, "כבר עכשיו יש עומס בכניסה וביציאה לשכונה שיילך ויחריף משמעותית עם האכלוס של המגדל במבצע יפתח 10. בנוסף, צריך להבין שחלק מהילדים מגיעים לבתי הספר בשכונה ברגל וכל הרכבים יסכנו את ביטחונם. לא מובן לנו למה הם הולכים לבנות בית ספר בשטח של קופסת גפרורים, זה מהלך שייפגע בכולנו. אנחנו מקווים שראש העיר ואנשי המקצוע ישנו את זה, לפני שיהיה מאוחר מידי. שינסו למצוא שטח חלופי לטובת כולם".

בית הספר יצחק נבון הוא בית ספר צומח וכיום יש בו שלוש כיתות בשכבה (א'-ג').שי בן יעקב, יו"ר ועד ההורים: "זה משהו שידוע לנו כבר למעלה משנתיים. בית הספר פעל תחילה במתנ"ס הסמוך למתחם חורב, לאחר מכן עברנו למתחם בראשון לציון, איפה שבנו את החטיבה, ובספטמבר 20 אנחנו אמורים לעבור למבנה הקבע שלנו. חיפשנו שטחים חומים בשכונה שניתן יהיה לבנות בית הספר ולא מצאנו ולכן אנחנו שמחים שנמצא עבורנו שטח".

יש טענות לפקקי תנועה, לכך שהמתחם יהיה קטן.
"ההיגיון אומר, שברגע שבית הספר יהיה במתחם הקבוע שלו, התלמידים שלו ישובצו גם מהסביבה הקרובה וזה יתרון להורים, שהילדים ילמדו קרוב לבית, במרחק שניתן ללכת ברגל. בנוסף, הכיתות יהיו קטנות ולא עמוסות. מדובר בבית ספר סופר איכותי ומאוד מבוקש והורים צריכים לברך שהוא מגיע. נכון שאין תקן לאולם ספורט ותהיה חצר וחדר ספורט, אבל בסופו של דבר אנחנו רוצים את הדבר הכי טוב לילדים שלנו וזה החינוך ופחות מה שמסביב וכל הפסיליטיס. הרכבת יצאה כבר מזמן מהתחנה והגודל לא אמור להטריד את תושבי השכונה, במיוחד כשאין פתרונות אחרים, זה מה יש ועם זה ננצח".

תגובת העירייה: "בית ספר יצחק נבון זקוק למבנה קבוע מאחר ובמבנה הנ"ל חט"ב רמון ואין אפשרות לאכלס את שניהם, הוחלט עוד בקדנציה הקודמת כי על השטח של מבצע חורב ייבנה ביה"ס. אנו לוקחים בחשבון את כל הפרמטרים הבטיחותיים והתנועתיים וראש העיר מקדם בדיקות לפתרון חלופי טוב יותר, אך צריך להבין שמדובר במגבלות זמן – זאת מאחר ובעבר הנושא לא טופל ביסודיות, דבר שגרם לעיכוב בלוחות זמנים. במקביל יש פתרונות תנועתיים רבים והנושא יוצג לתושבים במפגש עם ראש העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר