אחת ההפגנות בכפר גנים צילום באדיבות התושבים

הנחיית המשטרה לעירייה: לא לרשום דוחות למפגינים בכפר גנים

הדוחות ניתנו למפגינים על שימוש באמצעי הגברה בגין הפרעה לתושבים ועבירה על חוק עזר עירוני בנושא. המשטרה הודיעה לעירייה שמדובר בפעילות מחאה מאושרת. העירייה: "אנו מכבדים את חופש הביטוי אך שומרים על ביטחון התושבים ואיכות חייהם"

פורסם בתאריך: 11.8.19 14:00

משטרת ישראל דורשת מעיריית פתח תקווה להימנע ממתן דוחות למפגינים בכפר גנים ג', על שימוש במגאפון או בכל אמצעי הגברה דומה. כך עולה ממכתב שנשלח לראש העירייה, רמי גרינברג, על ידי משטרת ישראל.
כזכור, בשבוע שעבר החלו להתקיים הפגנות הפגנות במהלך כל ימות השבוע בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וזאת בנוסף להפגנות בסופי שבוע. במהלך השבוע שעבר הגיעו מפגינים מהקהילה האתיופית למחות על אופן התנהלות החקירה על מותו של סלומון טקה ז"ל, ואי פרסום סרטון הירי של השוטר שהוביל למותו.
תושבים שמתגוררים בסמוך התלוננו על המצב, ועל כך שהם נאלצים להיפגע מהפגנות שנערכות כמט מידי ערב וכוללות שימוש במגאפונים. בשל כך, העירייה חילקה דוחות לחלק מהמפגינים, בטענה להפרעה לתושבים, מה שהוביל למכתב שנשלח מהמשטרה ביום חמישי האחרון.

"לאחרונה הובא לידיעתי כי במהלך ההפגנות שהתקיימו בשכונת כפר גנים בעיר פתח תקווה, ובעקבות שימוש באמצעי כריזה על ידי חלק מהמפגינים, נרשמו לחלקם דוחות בגין עבירות על חוק עזר לפתח תקווה (שמירת הסדר והניקיון)", כתבה סגן ניצב עליזה ארבל, היועצת המשפטית וקצינת ביקורת תלונות הציבור במחוז מרכז, "תשומת לבכם כי מדובר בפעילות מחאה מאושרת על ידי משטרת ישראל וזאת במסגרת חופש הביטוי והמחאה לאור מספר החלטות בג"צ שניתנו לאחרונה בנושא. רישום דוחות בגין פעילות שאושרה על ידי המשטרה במסגרת סמכותה הינו בעייתי, על פניו, ועל כן הנכם מתבקשים להימנע מכוונתם לרשום דוחות כאמור".

להלן תגובת לשכת דובר העירייה: "עיריית פתח תקוה בהחלט בעד חופש הביטוי, אך מנגד שומרת על ביטחון תושביה ואיכות חייהם. שכונת כפר גנים ג' הפכה למרכז להפגנות בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה, דבר המטריד את מנוחת השכנים ומהווה סכנה לנוסעים כמו גם לעוברים ולשבים. בשבועות האחרונים אף חלה החרפה במצב, ובמקום מתקיימות הפגנות כמעט מידי יום. ביום שישי האחרון נצפה רכב מסחרי אשר נסע בניגוד לתנועה כשהוא מתיז קצף שגרם לסכנת החלקה. עיריית פתח תקוה תמשיך ותאכוף את החוק בנחישות ובנחרצות בהתאם להנחיות היועצת המשפטית של העירייה. לא נאפשר להפוך את תושבי פתח תקוה לבני ערובה של מלחמות פוליטיות".

כנסו כאן לצפות בהפגנות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מוחמד

    ממתי למשטרה יש סמכות בעניינים האלה? טוב יעשו אם יתעסקובסדר הציבורי

  2. חנוך

    אל תנסו לחפש היגיון… אל תנסו להבין…

    משטרת פ"ת מעכבת ועוצרת מפגינים כנגד מנדלבליט, וכשהעיריה רוצה 'לדפוק' למפגינים האלה דו"חות, אותה משטרה פונה לעיריית פ"ת באמצעות היועצת המשפטית ומודיעה לעיריה שההפגנות חוקיות ומאושרות על ידי בג"צ.

    יד ימין לא יודעת מיד שמאל. חלם. אני רק שאלה – לא הגיע הזמן שימונה מפכ"ל למשטרה? למה בער לנתניהו לפטר את המפכ"ל אלשיך? סליחה… לא להאריך את כהונתו…

  3. וגם העומדים בראשה

    פתח תקווה- וואלה הסטנדפיסטים לא טועים, עיר ללא תקווה ובירת הגזענים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בג"צ עושה הכל כדי לגייס את האזרחים נגדו, לצד נתניהו, ובתמיכה בחוק ההתגברות ובתיאורית ה-D9. עכשיו גייס נגדו שכונה של עשרות אלפי אזרחים שסיבלם פשוט לא מזיז לשופטים המנותקים. שימו לב שאם היתה הפגנה כזאת מתחת לחלונה של השופטת חיות, כנראה שהיתה מתירה לפעול נגד המפגינים. ראו מה עשו לאיש שזרק נעל על בייניש.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר