מיינה. צילום Sardaka

סרט אימה: הציפורים שתוקפות את תושבי פתח תקוה

"בהתחלה הציפור עפה ומשמיעה קול אזהרה שזה מאוד מפחיד, ולאחר מכן היא נותנת מכה לא נעימה בראש, אנחנו מפחדים לצאת למרפסת", מספרים תושבים בכפר גנים ג' על הסיוט שלא עוזב אותם כבר כמה שבועות

פורסם בתאריך: 12.8.19 17:33

תושבים ברחוב חיים זכאי שבשכונת כפר גנים ג' טוענים כי בשבועיים האחרונים הם מותקפים על ציפורים, להן יש קנים בשטח הבניין. מדובר ככל הנראה, בציפור מסוג מיינה, אשר הופכת תוקפנית בתקופת הקינון. "הן תוקפות כי יש להן כמה קנים של גוזלים בבניין שלנו ברחוב חיים זכאי 11", אומרת תושבת הבניין, "בדקתי עם עוד דיירים וכולם סובלים מזה. הציפורים האלו פה כבר כמה שבועות ואנו לא יוצאים למרפסת. תקפו את אמא שלי את אחותי. בהתחלה הציפור עפה ומשמיעה קול אזהרה שזה מאוד מפחיד, ולאחר מכן היא נותנת מכה לא נעימה בראש. זה נורא מפחיד. יש לנו ילדים קטנים בבית, ואנו פשוט כלואים באוגוסט, ולא יכולים לצאת. התופעה הזאת מתרחשת בעוד ערים, כמו למשל באילת, ובעבר היו תלונות דומות גם מצד תושבים באם המושבות".

על פי ויקיפדיה, המיינה המצויה או המיינה ההודית היא עוף ממשפחת הזרזיריים שבסדרה ציפורי השיר. צבעה הכללי חום-כהה, עם כתמים לבנים בכנפיים. הראש והצוואר – בצבע אפור-כהה; המקור, סביב העיניים, והרגליים – בצהוב. מקורה של המיינה המצויה באזורים הטרופיים של דרום אסיה. היא הועברה למקומות שונים בעולם בעיקר לצורך הדברה ביולוגית של מיני חרקים מזיקים. ברחבי העולם היא ידועה כמתחרה עם מינים מקומיים על מזון ואתרי קינון וכגורמת נזק ליבולים חקלאיים. המיינה היא אוכלת-כל, וניזונה ממזון מגוון הכולל חסרי חוליות, פירות, גוזלים, ביצים ולטאות. היא נמנית עם העופות החקיינים (כמו מינים שונים של תוכים) ויש לה יכולת לחקות את צלילי סביבתה הקרובה.

עוד נכתב בויקיפדיה כי זהו מין פולש בארץ ישראל, הנמנה ברשימת "מאה המינים הפולשים הגרועים ביותר בעולם" לאור הנזק הכבד שהוא מחולל למגוון הביולוגי המקומי. היא הובאה לארץ ישראל במהלך שנות ה-90 של המאה ה-20 כחיית מחמד למתחם הצפארי בפארק הירקון בתל אביב, ושוחררה או ברחה מכלובים, תוך זמן קצר היא התפשטה מתל אביב לכל גוש דן ומשם צפונה, דרומה ומזרחה. ב-2015 מיינה כבר הייתה הציפור החמישית בתפוצתה בישראל.

אחת הדיירות בכפר גנים מספרת שפנתה לעירייה על מנת שטפל בנושא על ידי המחלקה הווטרינרית העירונית: "פנינו לעירייה ופתחתי קריאה לפני שבועיים, התקשרתי לפני שבוע גם כן לעירייה, ועד כה דבר לא קרה ולא פנו אלינו בכלל. הציפורים הללו מטיילות פה בין הבניינים, ואני מניחה שיש קנים כאלו ותקיפות בעוד מקומות".

תגובת לשכת דובר העירייה: "הציפורים הם חלק מהנוף העירוני ואנו מנסים לשמור על האיזון שבין טבע אורבני לבין השמירה על איכות חיי התושבים. אנו נבדוק את הנושא לעומק מול התושבים ונבחן את האפשרויות לצמצום המטרד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דורקה

    אחלה ציפור מאניה. פשוט אל תגעו לה בקן.אגב הציפור יודעת לחכות ולדבר כמו תוכי.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר