בריכת עמישב צילום זאב שטרן
בריכת עמישב צילום זאב שטרן

הפתרון למשבר בעמישב: בריכה אחת תהיה פתוחה בשבת, השנייה תהיה סגורה

גורם בשכונה אומר שההצעה היא שהבריכה החדשה תהיה סגורה. אשר שטרית, יו"ר ועד עמישב וחבר הנהלת הבריכה: "לצערנו הדתיים לא מחפשים פתרון שיהיה טוב לכולם אלא רק לעצמם"

פורסם בתאריך: 19.8.19 15:44

האם הסכסוך סביב פתיחת בריכת עמישב בשבתות יגיע בקרוב אל פתרונו? רבנים מהשכונה הוציאו בשבוע שעבר הודעה לפי התקבל סיכום עם ראש העיר לפתרון המשבר סביב הבריכה, אך עם זאת, בשכונת עמישב טוענים כי טרם הושג סיכום שכזה.
בהודעה שיצאה על ידי גוף בשם רבני הדר גנים, צוין:  "ציבור יקר. בהמשך לעדכון הקודם בסוגיית *הבריכה השכונתית* רצינו לשתף אתכם בהתפתחויות: אחרי דיונים וויכוחים ציבוריים רבים שלא הובילו לפתרון נפגשנו עם ראש העיר, רמי גרינברג, שהציע מתווה שיש בו איזון ראוי בין הצרכים השונים של הציבורים ומתחשב בשיקולים המורכבים. המתווה קיבל את גיבוי רבני השכונה, וקיווינו להכרעה מהירה של הנהלת המתנ"ס שתסיים את הסאגה הזו. ראש העיר הציג בפניהם את המתווה אבל לקח להנהלת הבריכה חודש עד להתכנסות שלה אתמול, כשגם אז לא התקבלה כל החלטה (היות שלא הובאו לישיבה הנתונים התקציביים של הבריכה…) ומחכים להתכנסות נוספת. צר לנו מאוד על העיכוב המתמשך. הבריכה היא משאב ציבורי שנועד לשרת את הציבור הרחב וחבל מאוד שאחרי שיש מתווה הוגן שהוצע על ידי ראש העיר מתמהמהים מלהגיע להכרעה. אנו מודים לראש העיר שדוחף להוביל את העניין לסיומו ומקווים שהעניין יבוא לסיומו המהיר בהקדם האפשרי".
על פי גורם בשכונה, סוכם כי הבריכה החדשה שנבנתה תהיה סגורה בשבת, בעוד שהבריכה הוותיקה תמשיך לפעול כמתוכנן. במידה והסיכום יתקבל, חלק מהדתיים שבחרו שלא לקנות מנוי לבריכה, יחדשו את המנוי לבריכה.

בריכת עמישב צילום זאב שטרן

בריכת עמישב צילום זאב שטרן

עם זאת, בשכונת עמישב טוענים כי סיכום שכזה טרם הושג סופית, אך אכן יש הידברות בנושא. אשר שיטרית, יו"ר ועד שכונת עמישב וחבר הנהלת הבריכה, אומר: "עדיין לא הגענו לפתרון. ראש העיר רוצה ששני הצדדים יהיו שבעי רצון. כרגע אין החלטה, וצריך עוד לבדוק. במשך 25 שנה הדתיים בהדר גנים השתמשו בבריכה ונהנו ממנה, וכאשר יש בריכה חדשה רוצים לסגור אותה, ומחרימים אותה. עד היום הגענו להבנות שהקיוסק לא יפתח בשבת ושמנו מכונה, הדתיים רוצים שהכניסה לא תהיה דרך מנחם בגין והצענו שהכניסה תהיה דרך רחוב צלאח שלום. לצערנו הם לא מחפשים את הפתרון של כולם אלא פתרון רק לעצמם ומה שטוב רק להם".
תגובת לשכת דובר העירייה: "ראש העיר נפגש מידי יום סביב השעון, עם גורמים רבים בנושאים שונים ודן בהצעותיהם באופן ענייני, כל עוד הדבר משרת את הציבור. לגופם של דברים, רבני שכונת הדר גנים פנו לראש העיר והעלו את הצעתם. ההצעה שהועלתה תבחן לגופה תוך מתן מענה לכלל הציבור, מבחינת מכלול השיקולים והתחשבות בכל הגורמים הרלבנטיים".

ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה השבוע לפתח תקוה, לפרטים והרשמה כנסו כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלמוג

    רק המרא דאתרא קובע. ברגע שהרב מיכה הלוי יפרסם הודעה שמותר – זה יהיה מותר. עד אז – ולמרות הציניקנים – נקפיד לא להיות שותפים לחילול השבת.

  2. עוזי משולם

    בריכת עמישב זו לא בריכה גדולה שהרווחים שלה גבוהים שהיא יכולה להרשות לעצמה בשבתות ליהיות סגורה כל הרווחים של הבריכות זה בשבתות ובחורף הבריכה הספציפית הזאת לא עובדת בטח כי אין חוגים מעבר אז לפני שמחליטים לסגור בריכה לחשוב גם על הצעד הכלכלי שבדבר

  3. תושבת העיר

    פתרון לא הגיוני בדמות "בריכה אחת פתוחה ובריכה אחת סגורה" רק מדגישה כמה המאבק האמיתי של הדתיים הוא אבסורד ומונע שמתוך מאבקי כוחות שהם מנהלים בעיר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר