אורלי לוי אבקסיס צילום גיל אליהו, עמיר פרץ צילום אליהו הרשקוביץ

"יש חשש להפליה". השופט מלצר פסק שהעבודה-גשר תקיים כנס בשרת

המפלגה עתרה נגד מקפ"ת, לאחר שקיבלה הודעה על ביטול הכנס אחרי שכבר סוכם על קיומו. השופט קיבל את עתירת מפלגת העבודה-גשר וכתב: "האולם הוקצה בעבר לגורמים פוליטיים יריבים של העותרת"

פורסם בתאריך: 5.9.19 10:04

יו"ר וועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, קבע כי יש לאפשר למפלגת העבודה-גשר לקיים הערב (חמישי) את כנס הבחירות באולם שרת.
בעתירה שהגישה השבוע המפלגה, נטען כי מקפ"ת ביטלה את השכרת האולם למפלגה בטענה שצפוי להתקיים בו כנס פוליטי, בעוד שבעתירה ציינו במפלגה כי האולם הושכר כמה שבועות קודם לכן למפלגת הליכוד, שקיימה בו כנס פוליטי. מנגד ציינו במקפ"ת כי במסגרת ההסדרה להפיכתה לתאגיד עירוני הכפוף להנחיות העירייה, הוצאה הנחיה לפיה אין לאפשר לשום גוף פוליטי שימוש במבנים עירוניים. כמו כן חויבו העירייה ומקפ"ת בתשלום הוצאות.

אולם שרת צילום זאב שטרן

אולם שרת צילום זאב שטרן

"לאחר עיון בעתירה… סבורני כי דין העתירה להתקבל", כתב השופט מלצר, "המשיבה טענה כי הנחיות כאלה ניתנו לה מטעם הגזברית והיועצת המשפטית של העירייה ואף מועצת העיר הוציאה החלטה דומה, בישיבה שקיימה בתאריך 25.08.2019, בעיצומו של משא ומתן בין מקפ"ת לעותרת. המשיבה 1 לא צירפה לתגובתה את פרוטוקול ישיבת המועצה הנ"ל, או את ההנחיות שהועברו לה מטעם היועצת המשפטית והגזברית של העירייה. בנסיבות אלה, ומבלי להתייחס לשאלת סמכותה וסבירותה של החלטת מועצת העירייה, ככל שזו אכן נתקבלה – הרי שאין בידי לקבל את טענות מקפ"ת ביחס ל"הנחיות" הנ"ל".
עוד ציין מלצר: "לבסוף אציין, כי מסקנתי בדבר חובתה של מקפ"ת לקיים את הוראות ההסכם מתחזקת עוד, לנוכח העובדה כי האולם הוקצה בעבר לגורמים פוליטיים יריבים של העותרת, נתון המעורר חשש להפליה מצד מקפ"ת, שהיא, לצורך זה, גוף ציבורי (בהקצאת משאב זה וכן מתזמון ישיבת המועצה וההחלטה שניתנה בעקבותיה שדנה בהסדרת המשיבה)".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה תכבד את החלטת ועדת הבחירות והכינוס יתקיים באולם שרת. כפי שציינה הוועדה, טיעוני העירייה הינם משפטיים ודחיית בקשת המפלגה ע"י העירייה, לא נבעה משיקולים פוליטיים כפי שניסו לצייר גורמים שונים. ועדת הבחירות הורתה על הכינוס באולם שרת בעקבות החלטה שגויה של עובד אשר התיר למפלגה אחרת לקיים כינוס באותו אולם זמן מה קודם לכן. העובד לא היה מודע לבעיה הבירוקרטית שנוצרה בעקבות החלטת משרד הפנים. כזכור, כלל בקשות המפלגות השונות לקיום אירועי בחירות באולמות השייכים למקפ"ת נדחו באופן גורף במהלך החודשיים האחרונים. זאת מכיוון שמשרד הפנים אסר על המשך ההתקשרות בין העירייה למקפ"ת עד שההסדרה ביניהן תושלם. הנחיה זו, מונעת ממקפ"ת להפעיל אולמות עירוניים חדשים שלא הופעלו על ידה עד כה, כמו אולם שרת. במועצת העיר האחרונה אושר התקנון החדש של החברה והוא נתון כעת לאישורו של משרד הפנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר