השלט בסמוך לאחד העם צילום מזל טלבי לוי
השלט בסמוך לאחד העם צילום מזל טלבי לוי

פעילים חרדים? את השלטים האלה תלו דווקא פעילים של כחול לבן

יום הבחירות עובר בפתח תקוה ללא בעיות ותלונות מיוחדות. עניין מיוחד עוררו שלטים שניתלו בסמוך למספר קלפיות על ידי פעילים של כחול לבן

פורסם בתאריך: 17.9.19 07:25

עדכון אחרון: 17.9.19 15:35

15:00 – שלטים שמשכו את העין בסמוך למספר קלפיות נראו במבט ראשון ככאלה שניתלו על ידי פעילים של המפלגות החרדיות, אך מסתבר שמי שתלה אותם היו דווקא פעילים של כחול לבן. על השלטים, שניתלו בין היתר בסמוך לתיכון אחד העם נכתב: הישמרו תושבי פתח תקוה, הננו להודיע ברבים על איסור הצבעה למפלגת כחול לבן … הצבעה זו תוביל לממשלת אחדות חילונית אשר תביא לפתיחת מרכולים בשבת ולתחבוארה בשבת … ראו הוזהרתם!"
מכחול לבן לא נתקבלה תגובה.

12:00 – לפני זמן קצר התקבל במשטרת ישראל דיווח על חשד להתחזות לאחר בקלפי בכפר קאסם. החשוד, בן 40 מכפר קאסם, עוכב לחקירה בתחנת המשטרה. נסיבות האירוע נבדקות.

08:00 – פתח תקוה בוחרת: הקלפיות בעיר נפתחו הבוקר ללא תקלות מיוחדות, והדיווחים הם על תנועה מנומנמת משהו בשעות הבוקר. בין הראשונים שהצביעו היו חברי הכנסת פנינה תמנו שטה מכחול לבן ומשה ארבל מש"ס.

כנסו כאן לקרוא על המועמדים הפתח תקוואים 

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה הצביעה בחטיבת הביניים ברנר

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס מצביע בבית ספר פיקא

בן גוריון

בית מזלי

בבחירות לכנסת ה-22 שמתקיימות היום יכולים 190,786 בעלי זכות הצבעה בפתח תקוה להצביע ב-323 קלפיות שפועלות ברחבי העיר. כמו בבחירות הקודמות באפריל, הקלפיות יפעלו בין השעות 7 בבוקר לעשר בלילה, ובניגוד לבחירות המקומיות, הבחירות מתאפשרות מגיל 18 ולא מגיל 17. בתום ספירת הקולות יגיעו הקלפיות הספורות לאצטדיון המושבה, שם הם ירוכזו ויועברו לוועדת הבחירות המרכזית.

רוצים לדעת מה עושים עם הילדים אחרי שמצביעים? כנסו כאן

בבחירות הקודמות הצביעו בפתח תקוה בסך הכל 130,811 מצביעים, שמהווים אחוז הצבעה של 73.75%. סך הקולות הכשרים עמד על 129,940, ו-871 קולות נפסלו. בבחירות הקודמות קיבלו הליכוד וכחול לבן את מרבית הקולות בעיר. הליכוד זכה בעיר ל-31.60 אחוזים מכמות המצביעים, שמסתכמות ב-41,056 קולות. אחר מכן כחול לבן עם 27.18 אחוזים, שהם 35,322 קולות.

אדם שמפאת מצבו הגופני מוגבל בניידות והקלפי שבה הוא רשום אינה מוגדרת כנגישה, רשאי להצביע בכל קלפי שנקבעה על ידי ועדת הבחירות המרכזית כקלפי נגישה מיוחדת. ניתן להתעדכן באתר משרד הפנים ברשימת הקלפיות בעלות נגישות מיוחדת. על פי משרד הפנים, אם מוגבלותו של הבוחר אינה ניכרת לעין או שאין ברשותו תעודה המעידה על כך, יצטרך הבוחר לחתום על הצהרה כי הוא מוגבל בניידות. יש לציין כי הצהרה שקרית כי עבירה פלילית.

על פי נהלי משרד הפנים אין צורך להביא את הודעת הבוחר שקיבלתם בדואר אל הקלפי. הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף, תעודת חוגר או תעודת שוטר. אם טרם ביררתם באיזו קלפי אתם מצביעים, ניתן לברר זאת בטלפון 1-800-222-290, או בשליחת מסרון למספר 050-8085500 עם מספר הזהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות. ניתן לברר באיזו קלפי אתם מצביעים גם באתר משרד הפנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר