ענת זנזורי. צילום זאב שטרן
ענת זנזורי. צילום זאב שטרן

צפו בהודעת ההתפטרות הדרמטית של ענת זנזורי: "נתקלתי מול ראש העיר בהתנהלות שאינה בשקיפות מוחלטת"

זנזורי, סגנית ראש העירייה, התפטרה מתפקידה כמחזיקת תיק איכות הסביבה. "מונעים ממני לטפל במפגעי זיהום אוויר", אמרה, "לקחתי בחשבון שייתכן ואודח מיתר התפקידים"

פורסם בתאריך: 3.10.19 08:36

סגנית ראש העיר ענת זנזורי, החליטה להתפטר מתפקידה כמחזיקת תיק איכות הסביבה. בסרטון שהעלתה לפייסבוק ובהודעה שכתבה זנזורי ציינה כי הסיבה לכך היא שמונעים ממנה לבצע את תפקידה, וכי אחת הסיבות המרכזיות שבגללם נכנסה לפוליטיקה היה המאבק בזיהום האוויר. "לאחר כמעט שנה בתפקיד ראש אגף איכות הסביבה וסגנית ראש העיר, אני מרגישה כי מונעים ממני את היכולת לשרת את הציבור למטרה לשמה נבחרתי, טיפול במפגעי זיהום האוויר בעיר", הסבירה זנזורי.

צפו בהודעה של זנזורי:

"לצערי ראש העירייה מידר אותי מכל יכולת לפעול ולהשפיע, בכל פעם מחדש נתקלתי מולו בחומה בצורה והתנהלות שאינה בשקיפות מוחלטת. כל ניסיונותיי לעבוד מולו נתקלו בהתעלמות, בתשובות עם חצאי אמיתות ובחוסר רצון לפעול יחד למען איכות האוויר בעיר".

"אי לכך לכן החלטתי להתפטר מתפקידי כראש אגף איכות הסביבה. אין זו החלטה פשוטה עבורי, לאחר שנים של מאבק הכולל הקרבה אישית, משפחתית ומקצועית. אך כמובן שטובת התושבים תמשיך להיות תמיד לנגד עיני ולא אפסיק לפעול למען איכות החיים והאוויר בעיר – להפך. אמשיך לשרת אתכם התושבים ואת האינטרס הציבורי ככל שאוכל, בכל מקום שאהיה גם בעתיד.

בסוף חודש יולי אישרה מועצת העיר את מינויה של זנזורי לסגנית ראש עיר בשכר אולם הדבר טעון אישור משרד הפנים ועד עתה לא אושר. כעת תמשיך זנזורי לכהן כסגנית ראש העיר ללא שכר וראש מינהל התרבות. יש לציין כי מזה מספר חודשים קיימת מתיחות בתוך הסיעה, בעיקר מול סגן ראש העיר צדוק בן משה, שאף הגדיל וכתב בקבוצת וואטסאפ כי זנזורי אינה מתאימה לתפקידה. באחרונה פתח בן משה קבוצת וואטסאפ צלדיווח על מפגעי זיהום אוויר, תחום עליו אחראית זנזורי.זנזורי הבהירה כי לקחה בחשבון שהיא עלולה להיות מודחת משאר תפקידה ואמרה: "מאז ההתפטרות רמי לא דיבר איתי. לקחתי בחשבון שהטענות שלי עלולות להביא להדחתי מיתר התפקידים. אשרת את התושבים בכל מקום שאהיה. אני פה לעוד שנים רבות".

ראש העיריה, רמי גרינברג, מסר בתגובה את ההודעה הבאה: "השבוע, לאחר תהליך לא קל של התלבטות, הבנתי כי ענת לא מטפלת כנדרש ולא מקדמת את הנושאים עליהם היא אחראית אלא להיפך ועל כן נדרש שינוי משמעותי שיביא להתמקדות בעשייה בנושא איכות הסביבה ולא במלחמות אגו וכבוד בקבוצות הוואצפ. ההחלטה לא הייתה פשוטה עבורי, מאחר שאינני מפקפק ברצון האמיתי של ענת להשפיע לטובה בתחום. יחד עם זאת, מבחן התוצאה לא הותיר לי ברירה אחרת: הסכסוכים האישיים שנוצרו בין ענת לבין רובם המכריע של בכירי העירייה האמונים על תחום איכות הסביבה פגעו פגיעה אנושה ביכולת שלנו ליישם מדיניות שתיטיב עם התושבים. יותר מכל הפריעה לי העובדה שכמעט כל הסכסוכים שבהם הייתה ענת מעורבת לא נסובו סביב מחלוקות בנוגע למדיניות, אלא סביב עניינים של כבוד ושל אגו, שמבחינתי אין להם מקום בקרב משרתי ציבור ואף פגעו באמון הציבור בנבחריו שראו בהתנהלות זאת ילדותיות, חוסר בגרות וחוסר רצינות ומקצועיות.

אציין כי ענת לא מודרה, אלא הייתה שותפה לכל התהליכים והישיבות ואף הצהירה על כך בעשרות פוסטים, סרטונים והודעות וואצפ.

לאחר שנודע לענת על כוונתי לעשות סוף להתנהלות בעייתית זו ולאחר שזימנתי אותה לפגישה בנושא, היא החליטה להקדים אגו למקצועיות ופרסמה סרטון משמיץ ברשתות החברתיות שבו היא "מתפטרת" מתפקידה. אינני שופט אדם בשעת צערו, ובייחוד לא בתקופה זו של השנה – ימים של סליחה ומחילה. יחד עם זאת, חשוב לי שתכירו את המצב לאשורו.

מאז שנכנסתי לתפקיד ראש העיר נקטתי בשורה של פעולות חסרות תקדים על מנת לשפר את מצב איכות הסביבה בפתח תקווה, ולסלק את המפגעים בתחום שהעיקו על חיי התושבים. שכרנו מומחים – מהטובים ביותר בארץ – שמגבשים דו"ח מקיף על מצב איכות הסביבה בעיר, שיכלול פתרונות קונקרטיים לבעיית המפעלים;
הקמנו יחידת פיקוח מיוחדת לנושא איכות הסביבה – צעד שמעולם לא ננקט על ידי אף ראש עיר בהיסטוריה של פתח תקוה;
רכשנו מערכת ניטור גרמנית מהסוג המתקדם ביותר בעולם, בעלות של מאות אלפי שקלים שתבחן באופן מדוייק את הפרמטרים של החומרים הנמצאים באויר; יזמנו שימועים במשרד להגנת הסביבה נגד מפעלים מזהמים, והבהרנו לבעליהם שמה שהיה לא יהיה עוד; וזו רק רשימה חלקית.
שללנו את רשיונות העסק של המפעלים שמצידם פנו לבית המשפט ומתקיימים דיונים.

מיניתי צוות תכנון מההנדסה שמוביל שינוי תוכנית בניין עיר באזור תעשייה סגולה בכדי לשנות את השימושים שם ושלא יתאפשר זיהום.

בנוסף, יזמתי נוהל חדש, שעל פיו מדי שבועיים אני מכנס בלשכתי דיון מקצועי עם בכירי העירייה שאמונים על נושא איכות הסביבה, על מנת לעקוב ולפקח על ההתקדמות בתחום ולחשוף בעיות חדשות שדורשות טיפול. מעולם – ואני אומר זאת באחריות – לא קיבל תחום איכות הסביבה מקום כה מרכזי בסדר היום של פתח תקוה, ואני מתכוון להמשיך ליישם מדיניות זו עד למיצוי הנושא בכל המובנים והבאת תוצאות נדרשות. שתהיה שנה טובה וגמר חתימה טובה לכולנו".

יו"ר האופוזיציה אורי אהד מסר: "סגנית ראש העירייה,ענת זנזורי,אמנם אינה ותיקה בפוליטיקה המקומית אבל אתמול בערב, באומץ לב נדיר לימדה רבים רבים מהי מהותה של שליחות ציבורית ונאמנות לתושבים ולאמת,. היא הוכיחה גדלות נפש. ומנהיגות אמיתית.
בלי ציניות.בלי פוליטיקה, בלי מילים גבוהות. ועם עמוד שדרה מברזל עשתה הערב ענת דבר נדיר ולא מובן מאליו. ענת הפגינה אומץ לב ציבורי ומעל הכל מחויבות לאנשים שבוטחים בה ושלחו אותה לייצג אותם.ענת הוכיחה שאין היא מריונטה של אף אחד והיא כאן כדי להישאר עוד שנים רבות.עוד היום נפנה ונדרוש קיומה של ישיבת מועצה מיוחדת בנושא ונתבע לקבל ולחשוף לציבור את כל הנתונים והעובדות בנושא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אמא פתח תקוואית

    כל הכבוד לך ! גרינברג לאט לאט מתגלה כלא אמין ונוטה באופיו ולדרך ההתנהלות של ביבי (מפתיע שנלחם למענו בבחירות?) . גאה בך, תושבת העיר שטעתה ובחרה בו בבחירות המוניציפאליות האחרונות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר