מאיה אמיר, איטה וינגסט
מאיה אמיר, איטה וינגסט. שופינג צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

רגע לפני הבלאק פריידיי והסייבר מנדיי: הצצה מרתקת לעולמן של שתי שופוהוליקיות מפתח תקוה. אז מה קונים?

קדחת הקניות: מאיה אמיר ואיטה וינגסט קונות כל השנה ומעדיפות את האון ליין. בראיון מיוחד הן מספרות מה וכמה הן קונות מידי חודש, איך מוצאים במהלך השנה את המבצעים הנכונים, ומה הן יעשו בימים הקרובים. ויש גם אשת חינוך שמבקשת לחשוב פעמיים לפני ששולפים את האשראי

פורסם בתאריך: 28.11.19 18:04

חודש נובמבר הוא כבר מזמן לא סתם עוד חודש, אלא חודש הסיילים. נכון, זה החודש שאמור להיות בו יום של סיילים מטורפים, הבלאק פריידיי, אבל זה כבר מזמן לא רק יום אחד, אלא הרבה יותר מכך. אז הבלאק פריידיי הוא בסופש הזה וזה אכן יום של מבצעי ענק וטירוף קניות. רגע לפני שזה מגיע, תפסנו לשיחה קצרה שתי נשים שהקניות הן חלק מהשגרה שלהן. הן שופהוליקיות ולנו הן מספרות מה הן קונות, איפה, וכמה הן מוציאות בממוצע בחודש. וגם עונות לשאלה האם בלאק פריידיי מרגש אותן.

מאיה אמיר היא בת 33, מאפרת  במקצועה, נשואה ואמא לשני בנים. "אני שופוהוליקית, היא אומרת, קונה כל הזמן ולא מתרגשת כלל מהבלאק פריידי. אני קונה לאורך כל השנה ובעיקר קונה באון ליין. כשיש ימי מכירות יותר אטרקטיביים אני מתכוננת אליהם מראש וזה כמובן לא מונע ממני לקנות בין לבין. יש לי מספר אתרים שאני קונה מהם ובכל אתר אני עושה רשימות מראש, בודקת מה תהיה ההנחה אצלם, באלו מוצרים המחירים עתידים לרדת ואם יש הנחות ספציפיות. יש גם קבוצות פייסבוק וכמעט כל דבר מתפרסם בהן כולל הנחות ומבצעים עתידיים. בדרך כלל אני תמיד גם מחכה ליום שישי עצמו שבו מתקיימת ההנחה. הדברים כבר נמצאים בסל הקניות, באותו יום אני בודקת מחירים ומחליטה מה יירכש ומה לא. מה שכן, צריך גם לזכור שאחרי הבלאק פריידי מגיע הסייבר מנדיי ושם המחירים צונחים. הסייבר מנדיי – זו מכירה באתרי און ליין ובגלל שאני מרבה לקנות באתרים, אני מתחברת לשם יותר".
למה דווקא באון ליין?
"זה הרבה יותר נוח. אין לי כל כך הרבה זמן להגיע פיזית לקניונים ולהסתובב בחנויות. בימי המבצעים צריך לעמוד בתור, לפעמים רבע שעה ויותר ויש עומס ולא פעם בעיות של חניה. באון ליין, אני מזמינה בלי לחץ ולא פעם אני רק מגיעה לאסוף מהסניף אם זה רכישה מקומית. יש אתרים, גם ישראלים, שמביאים לך את הדברים עד הבית. כמובן שיש אתרים שיש בהם מבצעים הרבה יותר טובים וזה חוסך הרבה זמן. לצד זה, מאחר ואני רוכשת בעיקר באתרים אמריקאים, אני עוקבת אחרי לוח החגים שלהם, כשבדרך כלל בכל חג יש להם הנחות ויש גם בארץ חנויות שמקבלות מהם השראה. אני קונה באתרים הכל, החל מבגדים ונעלים, לבנים, קוסמטיקה ואיפור".

מאיה אמיר בלאק פריידי

כמה כסף את מוציאה בחודש או בשנה?
"אני משתדלת לא לבזבז יותר מידי, אלא באמת מה שצריך. אם אני יודעת שאני צריכה משהו אני אקנה אותו או שאני רואה שיש מבצע אטרקטיבי על משהו לעונה הבאה ואני לא צריכה עכשיו, אז אני כן אזמין. קשה לי לשים נקודה על מחיר. יש חודשים שארכוש יותר, כמו עכשיו לקראת החורף ואז אני מזמינה יותר בגדים לבנים, ויש חודשים שפחות. לדוגמא החודש שמרתי הכל לסוף החודש שבמידה וארצה כן לקנות בבלאק פריידי, זה יהיה אפשרי מבחינתי. אני חושבת שאני מוציאה בממוצע בחודש כאלף שקלים.

כנסו כאן לקרוא על מבצעי בלאק פריידיי בפתח תקוה

"השליחים כבר מכירים אותי היטב"

איטה וינגסט היא בת 33, נשואה, אם לילדה בת שנתיים ומצויה בהריון. "אני מהאנשים שקונים לאורך כל השנה ולא מחכים במיוחד לבלאק פריידי ואני קונה בעיקר און ליין. כמובן לקראת הבלאק פריידי עשיתי רשימות באתרים אמריקאים שבדרך כלל אין בהם מבצעים ואני מחכה ליום שישי לראות האם הם יורידו מחירים. מאחר ואני רוכשת לאורך כל השנה, אז אני מכירה היטב את המחירים. יש אתרים שלקראת הימים המיוחדים מקפיצים את המחירים ואז נותנים את ההנחה, אבל ברוב האתרים הימים המיוחדים כן משתלמים. אני מרכזת לעצמי את כל מה שאני צריכה לקנות, גם לקראת הלידה וגם בגדים עבור הילדה, עבור בעלי ועבורי, וממתינה ליום המבצע".
את קונה דברים גם לשנה הבאה?
"לא. כי כל הזמן יש מבצעים ואני לא יודעת מה יהיו המידות. עשיתי את זה פעם אחת וזה היה קטן או גדול וחבל על הכסף".

איטה וינגסט בלאק פריידי

ולמה דווקא און ליין?
"בעיקר בגלל הנוחות. המון זמן לא הייתי בקניון. יש לי ילדה קטנה בבית והכי נוח לשבת מול המחשב באיזו שעה שנוח לי ולהזמין. אני כבר מכירה את המידות של כולם וזה מגיע כמעט תמיד עד הבית עם שליח ואין יותר נוח מזה. אני קונה באתרים הכל. איפור, קוסמטיקה, נעלים, בגדים, צעצועים לילדה, דברים לבית, כוסות בקבוקים, סופר פארם, פירות וירקות, השליחים כבר מכירים אותי היטב".
כמה כסף את מוציאה בחודש?
"קשה לי להגיד, יש חודשים שכלום ויש חודשים שכמה אלפים. אין משהו עקבי. אני מאמינה שהממוצע זה בסביבות אלף שקלים בחודש. החודש הזה בטוח יותר".

"כדאי לחשוב פעמיים לפני שקונים"

מנגד יש נשים שחושבות שלא צריך לקחת חלק בטירוף הקניות. אחת מהן היא רונה, אשת חינוך. "אני מאוד אוהבת לעשות קניות ויש משהו בקניון ובשופינג שהוא מרגש וקסום", היא אומרת. "אבל אני חושבת שבשנים האחרונות כל הסיילים הפכו להיות קצת מוגזמים ולא פעם אנשים רוכשים דברים שהם לא באמת צריכים. אני חושבת שיש אינפלציה של מבצעים והבלאק פריידי קצת איבד את זה. אני באופן אישי אוהבת לפנק את עצמי פעם בחודש במשהו איכותי וטוב ומוציאה בממוצע 600-700 שקלים ומנסה קצת להוריד את זה. אני לא אומרת לא לקנות, אבל לחשוב פעמיים לפני שקונים משהו, לבדוק האם באמת צריכים אותו, על מנת לחסוך את נושא זיהום האוויר. היום אנשים חוזרים ליד שניה ומשתדלים לא לפוצץ את הארון בדברים שלא באמת צריכים ומנסים לאזן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר