קידוש, שבת
קידוש, שבת

מחריף הקרב על צופרי השבת בפתח תקוה. העירייה קיבלה מכתב נוסף וטוענת: "נפתחו מוקדי כריזה פיראטיים רבים"

ארגון נועם קדושת השבת הודיע לעירייה כי ינקוט בצעדים משפטיים אם לא יבוטלו דוחות שניתנו בשני רחובות בעיר. עורך הדין של הארגון צירף חוות דעת משטרתית לפיה אין איסור חוקי על כריזה זו

פורסם בתאריך: 24.12.19 11:31

ארגון נועם קדושת השבת שלח השבוע לעיריית פתח תקווה מכתב בטרם נקיטת הליכים משפטיים, וזאת אם לא יבוטלו הדוחות שניתנו על ידי העירייה בגין השמעת צופר שבת. המכתב מגיע לאחר מכתב שכבר נשלח לעירייה, ולטענת הארגון, לא התקבלה תשובה למכתב הקודם בו דרש הארגון מהעירייה את ביטול הדוחות. הסיבה לשליחת המכתב היא תשובה רשמית מהמשטרה בנושא.
כפי שפורסם בעיתון מלאבס, ארגון נועם קדושת השבת שלח בתחילת החודש מכתב לעירייה בעקבות דוחות שניתנו ברחוב דגל ראובן וברחוב עזרא ונחמיה בגין הפעלת צופרי שבת והשמעת שירי שבת, כאשר בעירייה ציינו אז כי פעלו נגד כריזה פיראטית. "ביום 4.12.19 פנה אליכם החתום מטה במכתב התראה טרם נקיטת הליכים בו התבקשתם לבטל באופן מידי דו"חות שניתנו בשל הפעלת זמירות טרם כניסת שבת", כתב לעירייה עו"ד מיכאל ליטווק, שמייצג את הארגון, "במכתבי הדגשתי כי מרשיי פועלים במסגרת החוק וברמת הדציבלים המותרת. עוד ציינתי במכתבי כי אין כל הוראת חוק במדינת ישראל המונעת השמעת שירי שבת, ובלבד שהם מושמעים בעצימות הנכונה על פי חוק ובשעות המותרות – דבר המתקיים במקרה שבפנינו. היום קיבלו במשרדו מענה עדכני בעניין מהמחלקה המשפטית במרחב חוף של משטרת ישראל המאשרת את מלוא טענותינו. המענה מוכיח בבירור את צדקת מרשיי ומעיד כי כלל הטענות שהועלו במכתבי שבסימוכין. נכונות ומבוססות".

עו"ד ליטווק התייחס בדבריו אלה למה שנכתב על ידי עמית דהן, קצין תלונות הציבור במחוז החוף של משטרת ישראל: "הפעלת רמקול ובכלל זה השמעת זמירות באמצעות רמקול טרם כניסת שבת לא נאסרה בחוק ומרשתך יכולה להשמיע זמירות לפני כניסת שבת".
עו"ד ליטווק כתב לעירייה: "נראה כי לא לחינם טרם קבלתי כל מענה לפנייתי בדבר התנהלותכם בניגוד לדין, היעדר תגובה תאלץ את מרשיי לפנות להליכים משפטיים לצורך מיצוי מלוא זכויותיהם", הוסיף ליטווק.
מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר: "נוהג הפעלת צופרי השבת היה מקובל בעבר ואילו כיום ניתן גם לדעת על מועד כניסת השבת בעזרת אמצעים מודרניים אחרים. נציין כי מתוך כבוד למורשת, צופרי השבת שהיו קיימים מקדמת דנא ממשיכים לפעול כרגיל גם כיום. לצד זאת, בשל הנגישות למערכות הגברה, נפתחו בתקופה האחרונה מוקדי כריזה רבים באופן פיראטי. במקומות מסוימים מדובר על מבנים צמודים שמהם פועלים מספר צופרים באותו הזמן, מה שמהווה מטרד עבור התושבים ועשרות תלונות על כך התקבלו ברשות. עיריית פתח תקוה תמשיך לאכוף את הכריזה הפיראטית ולא תאפשר פגיעה באיכות חיי התושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר