ילנה יצחקבייב וסלביק מבשב. צילום מתוך הפייסבוק
ילנה יצחקבייב וסלביק מבשב. צילום מתוך הפייסבוק

הטרגדיה בעין גנים: "דודה ילנה הייתה אישה זהב שלא עשתה לאף אחד שום דבר רע"

הברכות בפייסבוק, התמונות מהבילויים המשותפים והסרטונים: חברים, בני משפחה ושכנים המומים מהטרגדיה הגדולה. חבריו של מבשב מבקשים לחכות לסיום החקירה. אחיינה של יצחקבייב כתב: "היא רצתה רק אהבה וקיבלה כדור"

פורסם בתאריך: 19.1.20 09:18

חברים, בני משפחה, ושכנים, הגיבו בתדהמה על מותם של ילנה יצחקבייב וסלביק מבשב, בני הזוג שנמצאו בערב שישי ירויים וללא רוח חיים בדירה ברחוב עין גנים בפתח תקוה. החשד הוא כי מבשב ירה למוות ביצחקבייב ולאחר מכן התאבד, בגלל רצונה לסיים את הקשר. הם היו בזוגיות במשך שנה, ולא היו נשואים. היא הייתה בת 57 במותה והוא בן 62. מבשב עבד כמאבטח במוסד חינוכי מחוץ לעיר והחזיק אקדח ברישיון.

כנסו כאן לצפות בסרטונים מהזירה ולקרוא את הדיווח הראשון על האירוע הטראגי

השכנים של ילנה, מספרים על שכנה טובה ואהודה. "היא הייתה שכנה שקטה וטובה. ביום שישי ראיתי אותה בצהריים ושום דבר לא נראה לא בסדר", מספרת אחת השכנות בבניין. "לא שמענו רעש ויריות. רק כשהמשטרה ומד"א הגיעו, הבנו שקרא משהו וירדנו למטה לראות. הנכדים שלי עומדים בחלון ומסתכלים החוצה ולא מבינים מה קרה. אותו לא ממש הכרנו. הוא לא גר איתה והיה בא לבקר אותה".

הבניין בעין גנים בו נמצאו בני הזוג צילומים רמי לוי

הבניין בעין גנים בו נמצאו בני הזוג צילומים רמי לוי

שכן אחר שמתגורר בסמיכות סיפר שראה את הבן של הנרצחת רגע לאחר שמצא אותם מתים. "הוא ירד מהדירה והתחיל להשתולל ואמר שאמא שלו נרצחה. אנחנו ירדנו למטה לאחר ששמענו אמבולנסים ומשטרה, אנחנו לא מכירים את המשפחה". בערב שבת, התקבצו שכנים רבים בכניסה לבניין. "לא שמענו כלל יריות", אמרה שכנה אחרת, "אנחנו בשוק מזה, איך אדם יורה באדם אחר ואף אחד לא שומע כלום".
גם החברים המשותפים של בני הזוג קבלו בתדהמה את ההודעה על מותם והספידו אותם ברשתות החברתיות. הם מספרים על מבשב כאדם תרבותי ומשכיל. מבשב עלה לישראל בשנת 1993 מאוזבקיסטן ולצד היותו מאבטח, היה תכשיטן ופסל המכונה "הפברז'ה של בוכרה". רבים הזמינו ממנו תכשיטים לאירועים מיוחדים. בין היתר, על פי דף הפייסבוק שלו, עבודותיו באבן הוצגו גם במוזיאון בסנט פטרבורג, והוא התראיין מספר פעמים לכלי תקשורת בשפה הרוסית, "אני לא מאמינה שהוא מסוגל היה לרצוח", כתבה אחת המכרות שלו. "הוא היה אדם מוכשר ואני לא מאמין שהוא רצח, צריך להוכיח את זה", כתב חבר אחר. החברים כולם מסרבים לקבל את זה שסלביק רצח את ילנה, הם מעלים סרטונים בהם רואים את בני הזוג מבלים ביחד. בדף הפייסבוק שלו תמונות רבות של הזוג ביחד מבילויים משותפים. בסרטון שפורסם בדף הפייסבוק של מבשב, אחד מהחברים של הזוג בירך אותם ברוסית באירוע בחודש ספטמבר ואמר להם: "שתמשיכו להיות זוג אוהב ומאושר ותקומו בבוקר מחובקים". בסרטון נוסף מברכת אותם חברה ואומרת: "אני רואה שיש ביניכם לא רק אהבה אלא גם שיתוף פעולה ואנרגיות טובות, שתהיה המון אהבה והצלחה בבית הזה. שכל בוקר תתעוררו עם חיוך אחד אל השני כאילו זו האהבה הראשונה שלכם. הצלחה של זוגיות זה כאשר אישה עומדת מאחורי הגבר והגבר תומך באישה. אני מאחלת לכם אריכות ימים". יצחקבייב השיבה: "מאוד נעים לשמוע מה שאמרת".

מנגד, חברים אחרים ובעיקר בני משפחה של המנוחה מספרים על דודה אוהבת שרק רצתה להיפרד ממבשב אבל הוא לא יכל לקבל את זה וירה בה. "דודה ילנה הייתה אישה זהב שלא עשתה לאף אחד שום דבר רע. רק טוב בן אדם זהב. תמיד עם חיוך תמיד עם אנרגיות אף פעם לא מתלוננת על החיים", כתב האחיין שלה בדף הפייסבוק שלו והוסיף: "היא רצתה רק אהבה וקיבלה כדור".

ז'אנה כהן, המשנה לראש עיריית אור יהודה וחברת מועצת העיר, ויו"ר התאחדות עולי בוכרה באור יהודה, אמרה: "את סלביק אני מכירה כבר למעלה מ-30 שנה עוד מהעיר סמארט ברוסיה, שם היינו שכנים. היינו חברים מאוד טובים ואני יכולה להגיד עליו רק דברים טובים. הוא היה פעיל חברתי, צורף ואומן מאוד ידוע בקרב העדה וכבר קבענו תאריך לתערוכה שלו שהיתה אמורה להתקיים בחודש הבא".
כהן מוסיפה שסלביק התגרש לפני מספר שנים, ויש לו מנישואיו שתי בנות. "סלביק היה מארח אותנו הרבה ולפני כשנה וחצי, הכרנו גם את ילנה", היא מספרת, "לא הכרתי אותה לעומק, אבל מהרגע שהיא התחילה לצאת איתו, הם נראו מאושרים ביחד".

היה רמז למשהו לא תקין בזוגיות שלהם?
"ממש לא, אפילו לא רמז קטן. אני בתפקידי, מחזיקת תיק מעמד האישה ולכן מאוד רגישה לתחום הנשים ולא ראיתי כלום, אם היה משהו, אני מאמינה שהייתי שמה לב. היינו יוצאים ביחד ומבלים והם פרחו ביחד. אני מקבלת טלפונים רבים מחברים ומכרים מהארץ ומחו"ל שמבקשים לדעת מה קרה ואף אחד לא מאמין. הם היו זוג מאוהב ואנחנו מחכים למשטרה שתחקור את זה לעומק, על מנת שהאמת תצא לאור".
מתי שוחחתם לאחרונה?
"ביום חמישי האחרון, הוא הרים אלי טלפון וביקש להזמין שני כרטיסים לאירוע ביום רביעי של העדה. שאלתי האם הוא מגיע עם ילנה והוא אמר שיש לה דלקת ריאות והוא מקווה שהיא תרגיש טוב והם יגיעו ביחד. הוא אמר לי 'ילינצ'קה שלי חולה ואם היא תהיה בריאה נגיע ביחד'. כשהוא דיבר איתי, היא עמדה מולו. ביום שישי בבוקר התקשרתי לוודא שהם מגיעים, הוא לא ענה לי לטלפון ובערב שישי, כבר שמעתי כמו כולם על הרצח ומאז כולם בהלם ומתקשים להאמין. הם היו זוג אוהב, מאוד חברתי, כל הזמן היו מחובקים ויד ביד. ילנה היתה בחורה מאוד נחמדה, היא היתה אינטליגנטית מאוד ומנומסת והיו לנו שיחות מאוד טובות במפגשים. צר לי שזה מה שקרה ואף אחד עדיין לא מאמין שזה קרה ושהוא יכול לעשות דבר כזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר