טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה

ביקורת פתע בטביב: גל ריח של "פסולת אורגנית חמוצה", אך לא מהמפעל

ראש העירייה רמי גרינברג שיתף את תוצאות הבדיקה בדף הפייסבוק שלו. המסמך מגביר את סימני השאלה סביב תופעת הריחות באם המושבות

פורסם בתאריך: 23.1.20 18:14

ביקורת פתע שנערכה לפני כשלושה חודשים במפעל טביב, בה השתתפו בעלי המשרד ונציגי המשרד לאיכות הסביבה, פורסמה היום (רביעי) על ידי ראש העירייה רמי גרינברג בדף הפייסבוק שלו. מהמסמך המפרט את תוצאות הביקורת, עליו חתום רועי טל, מנהל תחום תשתיות במשרד להגנת הסביבה, עולה כי בזמן הביקורת היה גל של ריח בעוצמה בינונית עד חזקה, אך לא מהמפעל עצמו. המשמעות היא שהביקורת הזו מגבירה את סימני השאלה סביב תופעת הריחות באם המושבות.
הסיור נערך בתאריך 7.11.2019 והיה סיור פתע במפעל טביב ברחוב החרושת 6 באיזור התעשיה סגולה. בסיור השתתפו מנהלי העסק ורכז איכות הסביבה במפעל, נציג המשרד להגנת הסביבה, היועצת המשפטית למחוז בהגנת הסביבה, נציג האגף לחומרים מסוכנים במשרד להגנת הסביבה, ובמהלך הסיור הצטרף גם גיא סמט, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה.

כנסו כאן לקרוא על העתירה לבית משפט של חברי המועצה ועל פרסום הדוח שהזמינה העירייה

במסמך נכתב על ממצאי הסיור: "בשעה 12:12 לפני הכניסה לעסק וכן במהלך הסיור בו, שנמשך כשעתיים וחצי, הורגשו משבים של ריח פסולת אורגנית חמוצה בעוצמה בינונית עד חזקה. בסיור מפורט שבוצע בעסק לא נמצא כי מקור הריח מהעסק. לדברי נציגי העסק, הריח הורגש כבר משעות הבוקר … פעילויות רבות מהעסק הועברו למעלה אפרים. הפעילות העיקרית בעסק הינה עם פסולת חומרים מסוכנים נוזלית ופסולת מעבדה – מיונם על ידי כימאים. בעסק לא מתבצעת פעילות של גריסה, שטיפת מכליות או מיכלים ודחיסת מיכלים. מיכליות מגיעות למעלה אפרים כולל פסולת רפואית. פסולת מוצקה מתקבלת לדברי נציגי העסק בכמויות קטנות ומשונעות לבסוף היום אל מעלה אפרים".
עוד נכתב בדוח כי "נציגי העסק ציינו כי קיים נוהל חירום, צוות חירום וציוד מיגון וטיפול באירועים. העסק מספק שירותי טיפול באירועים למפעלים אחרים בהתאם לקריאה. הצוות מיומן וזמין 24/7".
בהמשך הדוח נכתבו דרישות המשרד להגנת הסביבה, שכוללות בעיקר היבטים מקצועיים כמו למשל החלפת פחם במערכות, תיעוד ובדיקה שבועיות ובדיקות תחזוקה ועוד.
כאמור, רמי גרינברג שיתף הבוקר את המסמך בפייסבוק שלו, וציין: "אנחנו בעיריית פתח תקוה הופתענו לקבל מהמשרד להגנת הסביבה את דו"ח ביקורת הפתע שנערך ע"י הנהלת המשרד הבכירה. אנחנו שמחים שפעילותנו בנושא זה בחודשים האחרונים הצליחה להוציא את הנהלת המשרד הבכירה לשטח".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר