רמי גרינברג בפעולות הניקוז בשכונת דדו בסערה האחרונה צילום באדיבות העירייה
רמי גרינברג בפעולות הניקוז בשכונת דדו בסערה האחרונה צילום באדיבות העירייה

סוף השבוע צפוי להיות חורפי, העירייה גיבשה נוהל היערכות לסערה

אירוע סערה ינוהל ממרכז השליטה העירוני. בחברת החיזוי מטאו טק אומרים כי ביום שישי צפויים גשמים ורוחות חזקות

פורסם בתאריך: 2.2.20 18:51

עיריית פתח תקוה החליטה להוציא נוהל היערכות לסערה, וזאת למקרה של מזג אוויר סוער וגשום, כפי שכבר אירע החורף הזה כמה פעמים בפתח תקווה. אירוע סערה מוגדר כאירוע חירום בשגרה, אשר גורמי הרשות השונים פועלים בו ללא הפעלת כלל מערכי החירום כמו בעת מלחמה. בעירייה ציינו כי במסגרת הנוהל שגובש על ידי אגף הביטחון, נקבע סדר הפעולות לפי זמנים ותחומי אחריות של כל אחד מהגורמים. הנוהל ייכנס לתוקף ברגע בו יכריז ראש העירייה כי מדובר באירוע חירום. כל האירוע יתופעל באמצעות מנהל אגף הביטחון אשר ישב במשל"ט (במרכז שליטה) וממנו יפעיל את הכוחות וכלל האמצעים.
יש לציין כי לפי חברת מטאו טק, בסוף השבוע הקרוב צפוי מזג אוויר חורפי, בעיקר בשישי. נחום מליק, חזאי בחברה, מציין: "בשישי ושבת צפוי מזג אוויר חורפי, בעיקר בשישי. הוא ילווה בגשמים ורוחות חזקות. לא מדובר בסופה אלא במזג אוויר חורפי. בשבת צפויה להיות היחלשות, אך עדיין יהיו גשמים מקומיים. כמובן שתחזית מדוייקת יותר תהיה בהמשך השבוע".

צפו באירועי הסערה האחרונה בפתח תקוה

"אנו נערכים לכל תרחיש ולכל מצב, וסערה או אפילו גשמים עזים בזמן קצר עלולים לגרום לנזקים, גם לרכוש וגם להמשך תפקוד רציף של תושבי העיר", אומר ראש העיר רמי גרינברג, "משימתנו העיקרית באירוע של סערה היא הצלת חיים כתוצאה מאירועי הצפות, סחף ותאונות. עיריית פתח תקוה נערכת כל השנה באופן רציף לקראת אירועים חריגים מעין אלו, ולקראת סערה צפויה פועלת במלוא המרץ לניקוי קולטנים, איתור עצים מסוכנים וכדומה. באירוע חריג משתפים פעולה כל גורמי הרשות – המוקד, הביטחון, המשל"ט, מית"ב וכל אגפי העירייה והצוותים העובדים בשטח בכל מזג אוויר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר