רונן כברה, דפנה ברוורמן צילום זאב שטרן
רונן כברה, דפנה ברוורמן צילום זאב שטרן

הרומן שלא היה: רונן כברה ישלם פיצוי של עשרות אלפי שקלים לדפנה ברוורמן

בפסק הדין החד משמעי מצוין כי בתגובה בפייסבוק ייחס כברה לדפנה ברוורמן קשר אינטימי מחוץ לנישואים שלא היה. השופטת ניצה מימון שעשוע כתבה: "מדובר בהשמצה בוטה, הנתבע כלל לא ניסה להוכיח את אמיתות הדברים ואף הצהיר כי הוא "בטוח שלא ניהלה רומן"

פורסם בתאריך: 17.2.20 12:48

רונן כברה, שמשמש כיום כמנהל אולם שרת, ישלם פיצוי של 50 אלף שקלים לדפנה ברוורמן, אשתו של ראש העירייה לשעבר איציק ברוורמן. בנוסף לכך ישלם כברה לברוורמן עוד 20 אלף שקלים שכר טרחת עורך דין. כך פסק בית משפט השלום בעיר, כל זאת במסגרת תביעת לשון הרע שהגישה ברוורמן נגד כברה.
האירועים שהביאו לתביעה התרחשו לפני הבחירות המקומיות האחרונות, בעקבות קרע ביחסים בין כברה למשפחת ברוורמן. יצוין כי בבחירות 2013 תמך כברה באיציק ברוורמן. בפסק הדין מצויין כי ביום 27/06/2018 פרסם פלוני ברשת תמונה של כיתוב גרפיטי בבית ספר יסודי בעיר פתח תקווה שנושאו היה קשריו של איציק ברוורמן עם החרדים. לאחר כמה תגובות העלה כברה שתי תגובות ברצף, בראשונה העלה תמונות של כתבות לא מחמיאות על ברוורמן, ובשניה השמיץ אותו.
כתגובה לתגובותיו של הנתבע ענה בעל פרופיל בשם אליהו בן יוסף: "מה קרה … התעוררת?". כברה כתב בתגובה: "אליהו בן יוסף, פיקטיבי, חולני שמנוהל על ידי דפנה ברוורמן… איכס גדול". לאחר חילופי גידופים בין הנתבע לבין אליהו בן יוסף, שכינה את הנתבע כינויים בוטים, כתב הנתבע דברים אישיים על דפנה ברוורמן, כגון  "אל דאגה דפנה… הכל יהיה בסדר", ובהמשך … "חתיכת חלאה שכמותך", "זה הסוף שלך … נסדר לך עבודה במשק בית..", ואף דברים חמורים הרבה יותר. בין היתר יחס כברה לברוורמן ניהול קשר אינטימי מחוץ לנישואים, דבר שלגביו נקבע בפסק הדין כי היה השמצה בוטה ואף כברה עצמו אמר בחקירתו הנגדית כי לא היה. ברוורמן הגישה בשל האמירות תביעת לשון הרע בסך של 100 אלף שקלים, באמצעות עורכי דינה יעקב פלהיימר וציפי עקיבא רפפורט.

כנסו כאן לקרוא על הגשת התביעה

בפסק הדין שניתן אתמול (יום ראשון) מצוין כי הנתבע טען במהלך דיוני התביעה כי בעבר היה פעיל פוליטי של התובעת וניהל עבורה פרופיל פיקטיבי שהקימה. השופטת ניצה מימון שעשוע כתבה על מעשים אותם ייחס כברה לדפנה ברוורמן בתגובותיו בפייסבוק: "האמירות החוזרות בהן ייחס הנתבע לתובעת קשר אינטימי עם  גורם אחר מחוץ לנישואים … והשימוש בביטויים משפילים … המדגישים את האופי המיני של הקשר או המפגש המיוחס לתובעת עם אותו גורם … לצד התיאור הגופני הסקסיסטי, אינם יכולים שלא ליצור בעיני הקורא הסביר רושם, כי בידי הכותב מידע על קשר אינטימי או בלתי הולם בין אשתו של ראש העיר לבין אותו גורם. מדובר בהשמצה בוטה הפוגעת ביושרתה ונאמנותה של אישה נשואה לבעלה, תוך הכתרתו כ"מסכן" ש"רחמים עליו". אין מדובר ב"הבעת דעה" על התנהגות התובעת בקשר לפעילותה הציבורית אלא בייחוס עובדות פוגעניות שהנתבע כלל לא ניסה להוכיח את אמיתותן ולא טען כי יש בהן ממש. נהפוך הוא, הנתבע הצהיר בחקירתו הנגדית כי "אני בטוח שהיא לא ניהלה רומן ולא תנהל רומן, לא חשבתי שהיא ניהלה רומן".
כברה ישלם כאמור לברוורמן 50 אלף שקלים כפיצוי, ועוד 20 אלף שקלים שכר טרחת עורך דין. כמו כן, בית המשפט לא חייב את כברה בפרסום התנצלות או תיקון, שכן בחלוף הזמן כבר אין בכך תועלת לברוורמן ומשפחתה, אלא רק הדהוד של ההשמצה.

רונן כברה מסר בתגובה: "אני מכבד את פסק הדין למרות שהוא שגוי לחלוטין, מה עוד שהסכומים הללו לא ישנו את המצב לא לטובה ולא לרעה. בקמפיין הבחירות הנוראי שהיה לפני שנה וחצי, הייתה מטרה אחת, להעיף מתפקידו ראש עיר שלדעתי נכשל, ואני שמח שזכיתי להיות דומיננטי והשגתי את המטרה הזאת. כל השאר פשוט לא מעניין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מיקי

    רצוי מאוד שהזוכה תעביר את הכסף לעיריית פת לכיסוי פסיק מההוצאות המיותרות שגרם ראש העיר הקודם.

  2. יהודי

    דפנה ברוורמן היא אישה אצילית וטובת לב, כמה מציוות היא עושה לא הרבה יודעים, פשוט יש אנשים רעים שנולדו עם רוע וישארו עם רוע ,

  3. אני

    לשלם 70 אלף שקל זה לא מעניין ?? מקווה שאנשים ילמדו לפני שהם לוקחים את המקלדת .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר