הקניון הגדול, חובבי ציון, בית קפה פרסקו

צפו בסרטון: כך נראה הקניון הגדול היום

בקניון סירקין ובקניון הגדול פעלו רק עסקים בודדים, ובעלי עסקים מחכים לראות מה יעלה בגורל דמי השכירות למרץ. במרכז העיר ציפו ליותר קונים בעקבות סגירת הקניונים. ההנחיות החדשות, סיכום היום הראשון

פורסם בתאריך: 15.3.20 20:07

אמש, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שמדינת ישראל נכנסת למצב חירום ולאור כך מקומות רבים ייסגרו בינהם קניונים, מקומות בילוי ואוכל, אולמות אירועים, חדרי כושר, קולנוע, תאטרון ועוד. יצאנו היום לסיבוב בעיר כדי לראות איך השפיעו ההנחיות החדשות על העסקים בפתח תלקוה. "הכל פתוח, אבל מרכז העיר שומם", אמר לנו רפאל זוכאים, "רוב האנשים שמסתובבים בעיר הגיעו ללשכת האבטלה. החנויות פתוחות, אבל אין בכלל אנשים, לא ציפינו שזה יהיה כך, אנשים לקחו את זה ממש קשה והם ממש מפוחדים. הגעתי בבוקר ואמרתי שיש לנו הרבה מבצעים ובטח יגיעו אנשים כי הקניונים יהיו סגורים וכולם יגיעו, היו לי תקוות, אבל זה לא קרה. כל מי שמגיע לעיר, מגיע באוטובוסים כי אין חנייה, תמיד החנייה במרכז העיר תפוסה וגם לזה צריך לעשות סוף, לא ייתכן שאנשים מגיעים בבוקר, שמים את הרכב ועד הערב לא מזיזים אותו. צריך להבין שגם האוטובוסים ריקים, כי אנשים מפחדים לנסוע בהם והם החמצן של מרכז העיר".

החנויות ימשיכו לפעול?
"כל עוד המדינה תזרים הלוואות לבעלי עסקים, העסקים ימשיכו לפעול. יש אנשים מבוגרים, בעלי עסקים של 25-30 שנה ואין להם מה לעשות בשוק החופשי. אנשים יגיעו לפתוח כל בוקר, כי אין להם ברירה, שכירות ומיסים צריך לשלם, המצב קטסטרופלי ואם המצב ימשיך ככה, מרכז העיר לא יוכל לשרוד ואנשים יתרסקו, גם בעלי העסקים וגם העובדים שיפוטרו".

גם הקניונים בעיר נסגרו לחלוטין והיחידים שהגיעו הבוקר הם בעלי עסקים שבאו לבדוק את החנויות ולראות מה עושים לגבי ההמשך. "אני הגעתי הבוקר לחנות בקניון על מנת לחשוב איך אנחנו מתארגנים לעבודה במשלוחים", אומרת גליה אשכנזי מחנות אינגליש קייק, "הקניון סגור בהוראה וכרגע בעלי העסקים לא יודעים מה יהיה לגבי העתיד, מה יהיה לגבי השכירות ששילמנו לגבי חודש מרץ ומה בכלל מתוכנן לגבי ההמשך", היא אומרת. "אני מאמינה שמי שיכול לעשות מכירה בלי הגעה פיזית, אז עושה זאת ויש כבר עסקים שמתכוננים למכירה אינטרנטית וגם אנחנו מנסים לעשות זאת. מי שאין לו דרך להתמודד עם זה, אלו בתי הקפה והמסעדות וכן העסקים הקטנים והפרטיים. אצלנו 50 אחוז מהמכירה הם העוברים ושבים והמבלים בקניון וזה גם החלק הנחמד בעבודה שלנו, כרגע אנחנו יושבים ומנסים לראות איך ניתן להמשיך מהמצב הקיים".

צפו בסרטון שצולם היום בקניון הגדול:

הקניון הגדול

רחוב חובבי ציון

גם בקניון סירקין קיימו את ההוראות החדשות והקניון היה סגור היום. "ניתנה הנחייה לסגור את כל הקניון מלבד משרד הרישוי, קופת החולים והבנק והסופר שיש לו כניסה נפרדת, כל השאר העסקים סגורים במקום", סיפר בעלי לה גופרה בקניון. "מבחינתי זה להוציא את ששת העובדים שלי לחופשה ללא תשלום. אני סגרתי את המקום, זרקתי את כל הסחורה הטרייה לפח ואני ממתין לראות מה יהיה בעתיד. כרגע הקניון שומם, אנשים משתדלים לא להגיע ומקשיבים להוראות".

מי שכן עבד הוא בית הקפה פרסקו שעשה משלוחים בלבד. "הפעילות שלנו עברה רק למשלוחים", מסביר אשר הבעלים, "זה נעשה טלפונית, אנשים מתקשרים ומגיע אליהם שליח, מקבלים אוכל טרי מבלי לצאת מהבית או ממקום מהעבודה".
מדוברות קניון סירקין והקניון הגדול נמסר שבעקבות ההנחיות המעודכנות שפרסמה הממשלה במוצאי שבת, הקניונים יהיו סגורים למעו המשך הפעלה של פעילויות חיוניות שהותרו עפ"י ההנחיות, כמו סופרמרקטים, רשתות פארם, בנקים ומרפאות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר