הרב משה חיים הר-נוי
הרב משה חיים הר נוי

"נשברתי ופרצתי בבכי". הרופאים המליצו לרב הר-נוי לא לצאת לשיעורי תורה

הרב משה חיים הר-נוי מספר על פרשת השבוע, פרשת ויקהל פקודי. השבוע נאסר עליו לצאת מביתו בעקבות התפשטות הקורונה והיותו חולה בסוכרת נעורים

פורסם בתאריך: 20.3.20 11:04

הרב משה חיים הר-נוי הוא רב קהילתי בשכונת אם המושבות, מרצה ועורך חופות. השבוע הוא נכנס לסוג של בידוד – לא משום ששהה במקום בו היה חולה קורונה, אלא מסיבה אחרת. השבוע בפנייה לתושבים הוא ציין: "אני חווה את אחד הערבים הקשים בחיי. למעלה מעשרים וחמש שנים אני מעביר שיעורי תורה בכל רחבי הארץ ובמיוחד בעשר שנים האחרונות בשכונתנו המקסימה אם המושבות. הערב, עקב היותי חולה סוכרת נעורים מזה 25 שנים (קבוצת סיכון), הונחנו על ידי משרד הבריאות לא לצאת מן הבית עד שיוטב המצב".
הרב הר נוי הוסיף: "לאחר התייעצות עם רבינו, רב העיר הרב מיכה הלוי שליט"א, הודעתי לציבור המתפללים כי לא אוכל להמשיך להגיע לבית הכנסת בזמן הקרוב. הרגע הזה, היה עבורי רגע קשה מאוד, נשברתי ופשוט פרצתי בבכי. אני מקווה כי אוכל להמשיך להעביר את השיעורים באמצעים טכנולוגיים מביתי ולהמשיך להפיץ תורה ורוחניות".

הרב הר נוי סיפר על פרשת השבוע, פרשת ויקהל-פקודי':

"במלאכת המשכן אותה אנו קוראים בפרשיות הללו מוזכר כי את החצר של המשכן בנו בסוף לכאורה שואל רבינו החתם סופר, מדוע חיכו לסוף עם בניית גדר החצר ולא החלו קודם בדבר החיצוני בטרם יחלו לבנות את הדבר הפנימי ?
אלא – תירץ ה"חתם סופר" – בגמרא מסכת שבת (דף ל"א) מובא כי כל אדם שיש בו תורה ואין בו יראת שמים דומה לגזבר שמסרו לו מפתחות לדירה הפנימית ואילו את המפתחות לשער החיצון לא מסרו לו – ואיך ייכנס?
לכך – אמר ה"חתם סופר" – התורה מלמדת אותנו כי את החצר עשו רק לאחר שכל המשכן כבר היה קיים, כי המשכן מרמז ליראת שמים, והחצר מרמזת לתורה. תחילה על האדם לדאוג שיהיה ירא שמים בסתר ובגלוי ורק אחר כך ילמד תורה
מצד שני , יש לדעת כי אל יסתפק האדם רק ביראת שמים שהרי הגמרא אומרת באותו מקום במסכת ברכה כי יראת שמים נקראת "אוצר" ((מחסן בלשון הימים ההם). אדם שיש לו מחסן מפואר אך לא שם בו שום דבר, אין שום תועלת במחסן. לכן יראת שמים ללא לימוד תורה גם כן לא תביא את האדם למעלה הרצויה.
למדנו כי צריך שילוב של יראת שמים ותורה והדבר יביא את האדם לשלמות רוחנית ולשמחה בעבודת ה'".

כניסת השבת בפתח תקוה: 17:33

יציאת השבת: 18:27


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלי

    קצת צניעות לא יזיק לאף אחד במיוחד לכל פרשנים שלא מבינים בכל התחומים חוץ מלסכסך בזה כולנו מבינים ולכן סייג לחוכמה שתיקה והשאר יבוא על מקומו בשלום

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר