עסקים- צילומים נועם יעקב, יאנה אלנקר

על הבר, בציפורניים, בשיער ובחנות המתנות: מלחמת ההישרדות של העסקים בפתח תקוה

דווקא בתקופה בה העסקים שלהם אמורים היו לשגשג, הם נאלצו לסגור ולהישאר בלי הכנסות ועם עתיד מעורפל. מהבר, דרך הקוסמטיקאית ומורה הנהיגה ועד חנות המתנות, בעלי עסקים בפתח תקוה מספרים על התקופה הקשה

פורסם בתאריך: 3.4.20 13:59

 

"היינו רגילים בתקופה הזו לעבוד מסביב לשעון וזה נעצר"

עזרא ובן פרג' צלמים – הקניון הגדול

בן פרג'. צילום נועם יעקב

"כאחד שיש לו עסק למעלה מ-20 שנה בקניון הגדול, זו תקופה מוזרה ומאוד מאתגרת מבחינתי", מספר בן פרג'. "מאוד מוזר לי לא לקום בבוקר לעבודה, להוציא את כל העובדים שלך לחל"ת ועוד יותר מוזר לראות מקום שהוא שוקק חיים ופתאום הוא כלום ושום דבר. צריך להבין שהתקופה לפני חג הפסח היא אחת התקופות בה אנחנו יותר עסוקים במהלך השנה מבחינת צילומים ומתנות. היינו רגילים בתקופה הזו לעבוד מסביב לשעון וזה נעצר. לצד זה, מדובר באחת התקופות היותר יפות בשנה, שהכל פורח מסביב, אנשים יוצאים ומצלמים וגם זה נעצר. אני חושב שעסקים שהגיעו למשבר כשהם בריאים ושיש להם אוויר לטווח זמן מסוים, יכולים לשרוד אותו ויש להם תקווה, אבל כמובן שעם עזרה של המדינה".
מה קורה לגבי השכירות בקניונים?
"החל מאפריל בקניון אנחנו לא נשלם שכר דירה, שזה מאוד מקל. כמו כן פניתי לעיריית פתח תקווה בנושא הארנונה, אגרת השילוט ואגרת השטחים הציבורים עליהם אנחנו משלמים וקיבלתי מענה מהיר שבשלב הזה הם דוחים את התשלומים. אני מקווה שיבואו לקראת העסקים הקטנים ויעזרו לנו גם לאחר שנחזור לעבוד".
פרג' מספר: "עד שבוע שעבר עוד עבדנו במתכונת של שליחויות, אבל היות ואנחנו לא מסעדה או משהו שקשור במזון ותרופות הקצב היה איטי ולכן החלטנו לעצור את זה לגמרי. אני מקווה שבצעדים קטנים הדברים יחזרו ונוכל לשוב ולעבוד. צריך לעשות את המקסימום, לתת למוח לחשוב על חידושים ואיך מנצחים את המשבר הזה. אני יותר מסתכל על העובדים שלי מאשר על עצמי ".
הוא מבקש גם לקחת את הדברים בפרופורציה: "היום אנחנו סופרים את מתינו וכל יום שומעים כמה מתו, ביום יום אנחנו לא פותחים את מהדורת החדשות אם כמה מתו משפעת, מסרטן ותאונות דרכים ולכן צריך לקחת הרבה אוויר והתקשורת צריכה קצת להנמיך את הווליום ולא להראות את הכל שחור".
מה יהיה ביום שאחרי?
"אני אחזור לעבוד, נפעיל מחדש את המכונות. בענף שלנו אנחנו נשארנו בוטיק שעושה הרבה דברים ובאהבה. אני מאוד מקווה שהמשבר הזה יחלוף ועם הרבה ערבות הדדית בינינו לבין המדינה, נוכל לראות ימים יפים יותר, למרות שעכשיו זה נראה קשה מאוד".
מזל טלבי לוי

אביאל ליקדו ואשתו שרה – בעל חנות למתנות וכלי בית מוהליבר 2. צילום פרטי

"החנות מלאה בסחורה שרכשנו לקראת פסח"

אביאל ליקדו, בעל חנות למתנות וכלי בית ברחוב מוהליבר 2

רגע לפני הטלת ההגבלות על התקהלויות ועל אירועים גדולים, התחתן אביאל ליקדו עם שרה זרגרי ובימים אלה, כמו כולם, גם הוא מקווה לימים יפים יותר. "יש לנו בשנה שני חגים שהם התקופות היפות של החנות שמחזיקות אותנו ונותנות לנו אוויר לכמה חודשים, ראש השנה ופסח. לצערי השנה פספסנו את זה", מספר ליקדו. "ההכנסות אצלנו ירדו בכמעט 90 אחוז, אנחנו עוד עושים קצת משלוחים ללקוחות הקבועים שלנו, דרך האינטרנט והפייסבוק, אבל אין לנו את כל הלקוחות המזדמנים שנכנסים כל שנה. אני כמו מרבית העצמאים מאוד מודאג מהמצב. יש לנו הוצאות, שכירות, ארנונה, חשמל, התחייבויות ושקים שנמצאים בחוץ שנתנו לספקים וכמובן יש את ההוצאות השוטפות של הבית", הוא אומר. "החנות מלאה בסחורה שרכשנו לקראת פסח, המזל שלנו שיש לנו שם שהולך לפנינו ויש לנו לקוחות מכל הארץ שמגיעים ואני מקווה שברגע שהמצב ישתפר, כולם יחזרו לקנות אצל העסקים הקטנים. כמובן את העובד שלי נאלצתי להוציא לחופשה, אבל אני יהודי מאמין ומאמין שעד עכשיו בורא עולם לא עזב אותנו והוא לא יעזוב אותנו גם בהמשך. לכן צריך להיות חזק ולא להתייאש למרות שהמצב כרגע קשה".
אבל השאלה היא איך מסתדרים?
"יש ספקים שמתחשבים ועדיין לא הפקידו את השקים שנתתי ומצד שני, יש כאלה שגם כן צריכים להתפרנס ואני מבין גם אותם, כמו שאני צריך להביא אוכל הביתה, גם הם צריכים. אבל אני 100 אחוז אופטימי, זו תקופה קשה ונעבור אותה ואני מקווה שאחרי שהמצב יסתדר אנשים יחזרו למרכז העיר, שיתמכו בעסקים הקטנים כמה שניתן ויבינו שיש לנו מחירים ומוצרי יודאיקה שמתאימים לכל כיס".
מגיע לך גם מזל טוב.
"נכון, אני התחתנתי ביום של הבחירות ולשמחתי רגע לפני שעצרו את החתונות, הייתה לנו חתונה מקסימה והיה לנו מזל שבורא עולם אוהב אותנו".
מזל טלבי לוי

קרן ליאן קוסמטיקה ואסתטיקה. צילום יאנה אלנקר

"יש לנו אפס אחוז הכנסות והייתי מצפה מהמדינה לעזרה משמעותית"

קרן ליאן, קוסמטיקאית, בעלת קליניקה בקניון הגדול במתחם הולמס פלייס

"כמו מרבית העסקים, גם אנחנו נאלצנו להקפיא את העבודה שלנו" מספרת קרן ליאן. "לצד זה, יש לנו גם לקוחות שרכשו סדרות של טיפולים שמבקשות להקפיא את העסקה או לחלופין להמיר את הטיפולים בחומרים וזה מגיע בדיוק בתקופת השיא שלנו".
את המקום פתחה ליאן לפני כ-15 שנה ומעולם לא חוותה קושי כזה. "פתאום עכשיו צריך להתמודד עם הלוואות על מנת לשרוד ואף אחד לא יודע להגיד כמה זמן זה ייקח ומה יהיה לגבי ההמשך, אבל אני מאוד מקווה שהמדינה תעזור לנו. השכירות של מרץ צריכה לרדת וזה לא מסתיים רק בתשלום לקניון, יש לנו גם ספקים ועובדים שצריך לשלם להם מחצית מהחודש ואני עדיין לא יודעת מה יהיה לגבי ההמשך".
היא מספרת שכמו אצל עסקים רבים אחרים, גם אצלה מדובר בחודשים שהם הכי חזקים שלהם בשנה. "מדובר בחודשיים שיש לנו עבודה רבה ועכשיו היא נעצרה לחלוטין, יש לנו אפס אחוז של הכנסות ואני הייתי מצפה מהרשויות שלהן אנחנו משלמים את המסים הכי גבוהים שיהיו לויאליים לעצמאים, שייתנו לנו מענק בסדר גודל כזה שיחזיק אותנו כל החודש מבלי שנצטרך לקחת הלוואות ולשלם ריביות. יש לי בעסק רופאה, קוסמטיקאית ופדיקוריסטיות שהוצאתי אותן לחל"ת ואף אחד לא יודע להגיד לנו כמה זמן זה ייקח. חוסר הוודאות הזה מאוד מטריד אותי. מיד שהמצב התחיל, ביקשתי הלוואה מהמדינה, הלכתי לבנק ועשיתי כל מה שצריך על מנת לא ליפול ולהמשיך להתקיים כי יש לי מחויבות ללקוחות שלי ופה אני מצפה גם שהמדינה תירתם ותיתן לנו מענה. אני לא מוותרת לעצמי, עושה כל מה שאפשר, חושבת בצורה יצירתית על היום שאחרי, לשמחתי לציבור יש מודעות ליופי וקוסמטיקה ואני מאמינה שהלקוחות יחזרו ורק מחכים ליום שאני אפתח. זה עסק שמגלגל מאות אלפי שקלים בחודש ועכשיו הוא נעצר".
מזל טלבי לוי

רוני פסקל- ספר

"אנחנו פותחים חסכונות ולוקחים הלוואות ומתגלגלים בקושי"

רוני פסקל עיצוב שיער, איכילוב 11

"הנזק הכלכלי איתו אנחנו מתמודדים הוא נזק מאוד גדול ולצד זה יש להוסיף גם את ההוצאות השוטפות, שכירות, ארנונה ועוד", אומר פסקל. "מדובר בתקופה מאוד חזקה בשנה מבחינת הכנסות, לעומת חודשים כמו יולי אוגוסט שהם חלשים וכרגע אין לנו את זה ומי שנפגע בעיקר הם העצמאים הקטנים. צריך להבין שאנחנו לאורך כל השנה מכניסים למדינה כסף באופן רציף, משלמים מס הכנסה וביטוח לאומי וביום שמתרחש אירוע כזה, מי שנפגע ראשון זה אנחנו העצמאים שצריכים להילחם על החיים שלהם ואין מאחוריהם אף גוף שדואג להם".
אז איך מסתדרים?
"יש קושי רב ואנחנו פותחים חסכונות ולוקחים הלוואות ומתגלגלים בקושי. יש לי ארבעה ילדים בבית שאני צריך לפרנס ולדאוג להם לאוכל ואין לי מושג מתי ואיך זה ייגמר. בצרפת למשל עשו סגר וביטלו את הארנונה ואת התשלומים. לא דחו או הקפיאו, אלא ביטלו, באמריקה מחלקים כסף לנפגעים ואצלנו עדיין מתווכחים מה לעשות. הכסף ישנו וקיים בקופה של המדינה למקרים כאלה, אז אני לא מצליח להבין למה הם חושבים כל כך הרבה במקום להעביר אותו לעסקים ולא כמענק חד פעמי, אלא כעזרה עד שזה יסתיים".
אתה בקשר עם הלקוחות שלך?
"אני נותן להם פתרונות כמו איזה צבע לקנות ואיך למרוח אותו. בהתחלה חשבתי למכור ערכות, אבל זה מורכב ומסובך ולכן החלטתי לוותר".
ומה עושים עד שזה ייגמר?
"יש בעיקר חוסר וודאות. אני שומע מהקולגות שלי שיש חבר'ה שעובדים מהבית ולא חוששים שיעשו להם משהו. אי אפשר לדעת אם אחרי שהכל יסתיים, הלקוחות לא ימשיכו ללכת אליהם כי הם נותנים להם מחיר יותר נמוך או מגיעים אליהם הביתה. הרבה שואלים אותי אם אני יכול להגיע אליהם, אבל אני לא מוכן לסכן אותם או את עצמי ואת המשפחה שלי ומקשיב להוראות. אני מבין שההפסד יהיה ענק וייקח הרבה זמן לחזור למחזור הכלכלי שהיה לנו. מדובר בפגיעה שהיא ארוכת טווח וגם אם ייתנו לנו פיצויים, ייקחו כמה חודשים עד שההכנסות יתאזנו".
מזל טלבי לוי

סתיו קרוק- פאב ג'קי O

"ה-6,000 שקלים שמקבלים עצמאים הם בדיחה לעומת ההוצאות"

סתיו קרוק, מבעלי פאב הג'קי O

אחד התחומים שנפגעו מהמצב הוא תחום הברים, שנאלצו לסגור את שעריהם באופן מוחלט. ברים לרוב לא יכולים לעשות משלוחים וגם אפשרות T.A לא רלוונטית עבורים. סתיו קרוק, מבעלי הפאב ג'קי O שבקריית מטלון, מספר על המצב: "מה-15 במרץ אנחנו סגורים ולא עובדים, וכל העובדים שלי בחל"ת, וזה קרוב ל-20 עובדים שכוללים מלצרים וברמנית, טבחים, מארחות ועוד", הוא אומר. "גם השבוע שלפני הסגירה היה קשה לנו, הייתה תנועה מאוד דלילה והיה פחד אצל הלקוחות. זה מאוד קשה לנו ואנו אוהבים את הלקוחות שלנו ואנו רואים אותם על בסיס דו ואפילו תלת שבועי, ופתאום לא לספק את השירות שאנו רגילים לתת, זה לא קל לנו".
הפאב נפתח בשנת 2014, במהלך צוק איתן, וגם אז הם לא סגרו את שעריהם כמו עכשיו. "זו פעם ראשונה בשש שנים שאנו סוגרים ככה. כאשר פתחנו זה היה ב-2014 וממש באמצע צוק איתן, ואפילו אז זה לא היה קשה כמו שזה עכשיו. אז עוד היינו פתוחים, ועכשיו אנחנו סגורים עם מנעול. יש לנו חשש מהמצב. עצרנו תשלומים לכולם, אבל זה בסך הכל להעביר את כאב הראש כמה חודשים קדימה. נוצר לנו בור תזרימי שאנו נצטרך לכסות אותו וזה ייקח זמן. אם היו יודעים כמה אנו משלמים שכירות וארנונה לעומת ה-6,000 שקלים שמקבלים עצמאים, זה פשוט בדיחה. אנו מעדיפים שאת הארנונה יבטלו ולא ידחו, כי אז אנו נשלם אותה ביחד עם הארנונה הבאה".
קרוק מספר על הנזק המוערך וגם על החשש העתידי, ממה שיהיה אחרי שכל הסגר יגמר. "אפשר להעריך את הנזק ואובדן הכנסות, ואני מעריך שנגיע לכמה מאות אלפי שקלים", הוא אומר, "אנחנו מחכים לאחרי פסח כמו כולם, ומקווים שאז נוכל להתחיל לעבוד. צריך לבין שגם אחרי שישחררו את הסגר, ייקח לאנשים זמן לסמוך על הרשויות ושאר האנשים שהם באמת שמרו את הבידוד. גם בסין רואים שאנשים עדיין חוששים למרות שנגמר הסגר. אני מאמין שגם כאשר ישחררו זה ייקח זמן, וזה יהיה בהליך הדרגתי של חזרה לשגרה. לא יהיה מפץ גדול".
טל סרוסי

עסקים – אבי מדר

"אנחנו פשוט לא יודעים מה יהיה, יש חשש מהעתיד"

אבי מדר, מורה לנהיגה בסוכנות גל און

כבר יותר משבועיים שאין בכלל שיעורי נהיגה, וזאת לפי צו הבריאות שאוסר על קיום השיעורים, כמו גם טסטים ומבחני תיאוריה. מורי נהיגה בעיר נאלצים, כמו עסקים אחרים, להתמודד עם מצב שבו ביום אחד סגרו להם את העסק. "אסור לקיים שיעורי נהיגה, זו החממה הכי מסוכנת", אומר אבי מדר, מורה לנהיגה מסוכנות גל און בעיר, "אסור לקיים שיעורים בצו הבריאות, וזה ככה כבר שבועיים. כל מורי הנהיגה כבר שבועיים בבית. למעשה מאותו היום שסגרו את מקומות הבילוי והמסעדות והתרבות, סגרו גם אותנו. גם הטסטים התבטלו, וברגע שאין טסטים אז באופן אוטומטי גם אנחנו מתלבטים כי אי אפשר להגיש לטסט".
הוא מספר על כך שמעולם לא זכור לנו מקרה דומה של הפסקת שיעורים לתקופה כה ארוכה. "המצב קשה מאוד, אני 32 שנה מורה לנהיגה ומעולם לא היה כזה דבר. פשוט אין כלום ואי אפשר לעבוד. לא היה מקרה דומה, וזה כולל מלחמות ומבצעים ותקופות קשות כלכלית למשק. מעולם לא הפסקנו את השיעורים. גם תיאוריות לא עושים, ולכן אין מה לעשות תאוריה בלי שאפשר ללמוד נהיגה. אני יכול לומר מה אני עושה בימים אלו, וזה לצבוע את הגדרות ואת הקירות בבית, אני עובד בגינה בבית ושותל פרחים. כל יום אני מחפש משהו אחר לעשות".
הוא מדבר גם על חוסר הוודאות: "אמנם כאשר זה ייגמר, כולם יחזרו לעבודה, אבל אף אחד לא אומר לנו אם זה ייגמר מחר או עוד שבוע, אנחנו פשוט לא יודעים. יש חשש מהעתיד. יש לאנשים משכנתאות והוצאות. אני למשל, יורד לי בתחילת אפריל 8,000 שקל ביטוחים על הרכב, שפשוט עומד. וככה התשלומים מממשיכים כאשר אין הכנסה. אולי תהיה אופציה להקפיא את הביטוחים. צריך להבין שכולם נפגעים מכך שאנו לא עובדים, וזה כולל תחנות דלק, מוסכים ופנצ'ריות, הכל תלוי אחד בשני. גם התלמידים נפגעים, הם לא יכולים ללמוד ולגשת לטסט, ואולי יהיו כאלו שיתגייסו לצבא בלי רישיון נהיגה".
אתה יכול להעריך את הנזק?
"קשה להעריך כרגע את הנזק, אבל אין פרנסה בכלל. ההשערה היא שביום ישנם בערך עשרה שיעורים. וזה מסתכם בסך של 1,400 שקל לעשרה שיעורים, כפול שבועיים של עבודה, ומגיעים פחות או יותר לסכום שאותו הפסדנו פחות או יותר. כמו כל העסקים בארץ, נפגעו גם אנחנו מהמצב, ונשאר לנו רק להתפלל".
טל סרוסי

איריס זיונץ צריקר

"לוקח זמן לבנות את השם שלך, ואז אתה מקבל פתאום כזה מקל בגלגלים"

איריס זיונץ צריקר, מאמנת אישית ומרצה

בימים כתיקונם איריס זיונץ צריקר היא אישה עסוקה מאוד. היא מאמנת גוף ונפש ובעלת העסק 'מנצחים את האי אפשר'. בדרך כלל היא עושה אימונים אישיים, סדנאות והרצאות. "כשזה רק התחיל, הייתה את הנאיביות שהכל יהיה בסדר ואף אחד לא ציפה שזה יתפוצץ לנו בפנים. לי יש כמה כובעים אבל בכולם העבודה שלי היא עם אנשים, זה הרצאות, בתי ספר, סדנאות, אימוני גוף ונפש. לאט לאט התחילו להוריד עוד ועוד דברים. דברים התחילו להתבטל ולא ניתן לעבוד עם ילדים, נוער ואנשים בכלל. כל פעם שעוד פלח יורד, זה עוד פלח בפרנסה הביתית והמשפחתית. לצד זה גם עבודות שכבר עשית לפני המשבר והיו אמורים לשלם לך כבר, הכסף לא נכנס, כי כולם במצב חירום ואף אחד לא יכול לשלם ואז המכה היא כפולה. הרי כשאת מבצעת עבודות, את מתכננת את עצמך בהתאם להכנסות הצפויות וכשאת פונה לאנשים והם מספרים לך שהמצב שלהם לא טוב, אז אני צריכה להסביר למנהל סניף הבנק שלי שהמצב שלי גרוע. בשלב הראשון בדקתי בביטוח לאומי איזה תנאים אני יכולה לקבל והציעו לי לדבר עם רואה החשבון שלי על המקדמות והוא ניסה להקטין אותן כמה שאפשר. אבל כרגע אין שום תכנית לעצמאים והנחייה מה עומד לקרות בהמשך. דיברו על פיצויים ומענק, אבל לאף אחד אין מושג כיצד נקבל את זה. אנחנו חיים בבית שישה אנשים ולצד השכירות וההוצאות השוטפות צריך לפני הכל כסף לאוכל ואין לנו מושג מתי ואיך זה יסתיים".
אז מה עושים?
"היום העליתי סרטון וידיאו לראשונה ואנשים אמרו לי שאעלה סרטונים ואעשה ייעוציים ואימונים מרחוק בתשלום. אבל אני לא מסוגלת לקחת כסף בתקופה הזו ואני בטוחה שכמו שלי אין כרגע, גם לאחרים אין. לכן החלטתי לפתוח קבוצת פייסבוק שבה אני אעלה סרטונים ואתגרים במטרה לחבר את האנשים בחזרה לעצמם ולשפיות שלהם ודרך זה להתחבר לשפיות שלי. אני מאמינה שדברים טובים מובילים לדברים טובים. אני מאוד מקווה שביום שאחרי לא ישכחו אותי. המדינה, הלקוחות שלי, הציבור הרחב והעשייה שלי שלא תשכח. אנחנו כעצמאים חייבים כל הזמן לשמר את השם שלהם והמודעות אליהם. יש המון מאמני כושר, מרצים ועד שאתה בונה את הייחודיות שלך, את השם שלך והקהל שלך, לקבל כזו עצירה ומקל בגלגלים, זה גורם לך לעשות בדק בית מאיפה אתה ממשיך ולאן אתה ממשיך".
את אופטימית?
"מאוד, אני בטוחה שזה בא בשביל לעשות דברים טובים בעולם הזה ואין לי ספק שמפה נצא מאוד חזקים ושזה לא היה סתם כל התהליך הזה. בתור עצמאית אחד התשלומים הכי גדולים ששילמתי בשנות העצמאות שלי, זה במשפחה. בתור עצמאי אתה עובד 24/7 והילדים שלי שלמו מחיר גדול והיום אני מאוד נהנית מהזמן שלי איתם ואם הפסדתי משהו, הרווחתי את זה. אני מנסה לחשוב שזה בא לתת בעיטה בתודעה, להבין שיש מחיר לכל דבר, אבל גם צריך למצוא את האיזונים בחיים".
מזל טלבי לוי

עסקים - שחר פרלברג

עסקים – שחר פרלברג

"אנחנו בכל זאת מחפשים דרכים להתפרנס"

שחר פרלברג, בעלי סטודיו STEP BY STEP

תחום האימונים, שכולל את חדרי הכושר וחדרי הסטודיו השונים, ספג גם הוא מהלומה מההנחיות החדשות. מאז ההודעה על סגירתם ב-15 למרץ, ניסו חלק מהם להעביר אימונים במדיות השונות, בעיקר כדי לעזור ללקוחות שלהם לשמור על כושר בתקופה שבה כמעט ולא יוצאים מהבתים.
שחר פרלברג, בעל סטודיו בשם STEP BY STEP ברחוב רוטשילד, שמקיים אימונים קבוצתיים, מספר על התקופה הנוכחית: "אנחנו פעלנו לפי ההנחיות, כל פעם הפחיתו את כמות האנשים שמותר להתקהל, עד שלפני שבועיים אסרו על פתיחת חדרי הכושר והקפאנו את הפעילות שלנו", הוא מספר. "אנו מאוד קרובים למתאמנים שלנו והצענו לכל אחד מהם לבוא ולקחת ציוד להתאמן בבית ללא עלות. בנוסף לזה אנו מעלים לכם כל יום סרטונים של אימונים וירטואליים, בין אם זה יוגה או פילאטיס, ומנסים לשמר אותם כמה שיותר בזמן שהם בבית ולא מתאמנים ועולים במשקל. לכן היה לנו חשוב לדאוג להם, והכל בשלט רחוק, ומקווים שהכל כמה שיותר מהר".
הוא מספר על התוכנית שלו להמשך הסגר: "בשבועיים האחרונים אני בלי פעילות בתוך הסטודיו. אנו מחכים לראות מה המדינה תעשה מבחינת הפיצוי. אנו תיכף משיקים מנויים לאימונים וירטואליים למצב שנוצר, כי אנו רואים שההגבלות עוד יכולות להימשך תקופה ארוכה, ואנחנו בכל זאת מחפשים דרכים להתפרנס".
איך אתה רואה את העסק שלך כשנחזור לשגרה?
"ברור לי שמתאמנים יחזרו להתאמן עם פחות כושר ואולי אפילו עליה במשקל, כי גם לי כמאמן כושר קשה לי לשמור על תזונה כל היום בבית. אך אני אופטימי וחושב שהכל לטובה. אני חושב שבסוף התקופה העסק שלי יצמח, גם כי מה שאני עושה היום הוא ויראלי ומגיע לאנשים בתקופה קשה זאת. מעבר לכך, אנשים אוכלים הרבה בבית כי הם כל היום בבית, ואחרי זה המודעות לאימונים ולפעילות גופנית תעלה כי אנשים ירצו לחזור למוטב".
טל סרוסי


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקוב לה

    מעניין שכולם אוכלים חרא מאותה הכפית כרגע, תפנימו יש מצב חדש בעולם כולו, הכללים השתנו, כרגע אין הרבה מה לעשות חוץ מלמנוע כמה שאפשר מגע.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר