שליחים - מימין: ניר דקל, בר קסבי

השליחים בחזית: "אני מחליף כפפות אחרי כל שליחות ומרבה לשטוף ידיים"

שני שליחים מפתח תקוה מספרים על העומס בעבודה, על החששות, על התגובות של בני המשפחה, על היחס של הלקוחות וגם על הטיפים. מלכי הכביש

פורסם בתאריך: 4.4.20 10:56

ניר דקל יעקב הוא בן 20 ועובד כשליח כבר מגיל 16. בשנה וחצי האחרונות הוא עובד כשליח במסעדת בורגרס בר בעיר, ואין ספק שתקופה מאתגרת כזו לא חשב שיחווה. הוא מספר על השגרה החדשה, החששות, תגובות האנשים והאם גם בתקופה הזו מקבלים טיפים. "זו תקופה מאוד לא פשוטה לשליחים ואנחנו בתור שליחים סופגים הכל, עברנו חורף לא פשוט ועכשיו זו תקופת הקורונה, אבל הרשת ציידה אותנו בכל מה שצריך מבחינת מיגון החל מכפפות, אלכוג'ל וכמובן מסכות ויש לנו נהלים מאוד ברורים", הוא מסביר. "מבחינת המשלוחים, הם עלו בלמעלה מ-30 אחוז. אנשים נמצאים יותר בבית ומזמינים. יש לנו לקוחות קבועים והמון לקוחות חדשים. אני עושה בממוצע ביום כ-40 שליחויות, כשבשגרה זה כ-20 שליחויות".
איך המשלוח מתנהל בפועל?
"אנחנו אוספים את ההזמנה ומעבירים אותה ללקוח, אנחנו מניחים את ההזמנה מחוץ לדלת ומיידעים את הלקוח שההזמנה הגיעה. אני באופן אישי מחליף כפפות אחרי כל שליחות ומרבה לשטוף ידיים".

ניר דקל יעקב

יש שינוי בטיפים?
"טיפים זה אחד הדברים שחשובים לשליחים. יש כאלה שעושים את ההזמנה ומבקשים להכניס את הטיפ לתוך ההזמנה, יש כאלה שרגילים לשלם במזומן ולתת את הטיפ ביד לשליח, אז הם משאירים בשקית מחוץ לדלת. יש גם אנשים שמשאירים מכתב וכותבים לשליח שהם מודים לו וכל הכבוד ומציינים שהטיפ זה עבור השירות. אני מרגיש, וגם משיחה שעשיתי עם כמה שליחים, שיש עליה בטיפים, שאנשים מבינים את המצב ומתחשבים גם בנו. מנגד, יש גם שליחים שטוענים שאצלם זה ירד, כי הם מביאים את הדברים והאנשים לא רואים אותם, אז הם מרגישים שזה לא נורא לא לתת טיפ".
ומה חושבים על העבודה שלך במשפחה בימים אלה?
"אני מתגורר עם ההורים שלי וכמובן שהם חוששים ומבקשים לדעת לאן אני יוצא ואומרים לי כל הזמן שאשמור על עצמי. אני רגיל לעבוד בשליחויות מגיל 16 וכשאני מגיע הביתה, אני ישר מתקלח ומחליף בגדים, לפני שאני בכלל מתחיל לדבר עם מישהו".
התקופה הנוכחית גורמת לך להרהורים על העיסוק הזה?
"יש כבר מחשבות על העתיד, מעניין אותי ללמוד מקצוע שישמש אותי להמשך, ככל הנראה מחשבים, כי זה משהו שמעניין אותי ויש לי רקע. אבל כרגע טוב לי, למרות שמדובר בתקופה מאוד קשה עבור השליחים".
# # #
בר קסבי בן ה-22 הוא בעלי חברת שליחויות בשם BK delivery. הוא מספר על שגרת העבודה החדשה בתקופה בה התושבים מסתגרים בבתים, והוא נאלץ לעבוד שעות מרובות על מנת לספק לכולם את המשלוחים.
"יש עליה בכמות המשלוחים בצורה משמעותית", הוא אומר, "אני עושה משלוחים של כל מה שמבקשים. בימים אלו העלייה המשמעותית היא במשלוחים של חבילות מזון ומוצרי לבית, אך אנשים מזמינים הכל, גם תרופות, מוצרי חשמל ועוד דברים לפסח. השבוע הגעתי לאנשים הביתה עם הזמנות של צבע וגליל לצביעה כי הם רצו לצבוע את הבית. לפני שבוע עשינו משלוחים בחינם לאנשים קשישים שנמצאים בבידוד בבית בגלל המצב ובגלל שהם קבוצת סיכון. זו הייתה יוזמה שלנו, והעברנו אליהם מזון ותרופות ודברים נוספים שהם היו צריכים, והכל ללא עלות של משלוח".

בר קסבי-שליח

למרות העלייה בכמות העבודה, הוא אומר כי מעדיף את השגרה, ומתייחס לכל מה שקשור לעומס המופחת בכבישים. "התקופה הזאת אולי עושה טוב למשלוחים, אבל היא לא עושה טוב לחברה ולהרגשה הכללית. היינו מוותרים על העלייה הזו במשלוחים רק כדי שאנשים יחזרו למצב הרגיל. בנוגע לכבישים, נכון שהם הרבה יותר פנויים, אבל אני ממילא עם אופנוע, אז אני פחות מרגיש את המצב כמו רכב, אבל זה כן משפיע על התנועה. יותר נוח להתנייד מאשר בתקופת שגרה שבה הכבישים מלאים ויש פקקים שאנחנו צריכים לעבור בין הרכבים".
עם זאת, החשדנות גורמת לתושבים להתייחס בצורה דומה גם לשליחים שמביאים את המוצרים עד לסף הדלת. "מתייחסים אלינו כאילו חייזרים מגיעים", אומר קסבי, "אנו שמים את המשלוח ליד הדלת של מי שהזמין ומשם לוקחים. גם לנו יש חשש מהמצב, ואנו משתדלים להיות מוגנים כמה שאפשר ולהתנייד עם כפפות ומסכות. כל השליחים שלי יוצאים עם כפפה או מסכה, אין דבר כזה שיוצאים בלי זה. חשובה לנו הבריאות שלנו והבריאות של האחרים, כי אנו רואים שלא רק מבוגרים נדבקים ויש להם סכנת חיים, אלא גם צעירים".
ולגבי המחירים, שמשתנים בדרך כלל כשהביקוש עולה, הוא אומר: "המחירים אצלנו לא השתנו. אני נשארתי באותם מחירים. העלייה בביקוש לא השפיעה על המחיר שלנו, אצלנו לפחות זה נשאר כמו לפני כן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר