תושבים באחת הגינות בעיר בשבת צילום פרטי
תושבים באחת הגינות בעיר בשבת צילום פרטי

שבת סוערת בפתח תקוה: רבים יצאו לגינות ונתקלו בתגובות זועמות של תושבים אחרים

אנשי אגף הביטחון סיירו בשבת, ובמוצאי שבת הצטרף אליהם גם ראש העירייה רמי גרינברג, שאמר: "האכיפה לא נועדה ל-100 אחוז ולכן אנחנו מצפים מהתושבים שישמרו על ההנחיות"

פורסם בתאריך: 5.4.20 15:50

מזג האוויר הקיצי שהיה בסוף השבוע הוציא תושבים רבים לגינות המשחקים ולרחובות, מה שהכעיס תושבים רבים אחרים והסעיר את הרשת החברתית בפתח תקוה. תושבים יצאו עם הילדים ונצפו מתנדנדים בגינות, עושים כושר במתקנים או סתם יושבים על הדשא. דפי הפייסבוק בשכונות היו מלאים פוסטים של תושבים כועסים שהתריעו על תושבים לא ממושמעים. "חבל שאתם לא מסתובבים באם המושבות, הייתם מזדעזעים מכמות המטיילים", כתבה תושבת ואחרת הוסיפה: "באם המושבות רצוי לסייר, מה שהיה שם בשבת אחר הצהריים זה ביזיון. אנשים עם ובלי ילדים מסתובבים חופשי, כאילו זה עוד שבת אחר הצהריים, לא 100 מ', לא מיגון ולא כלום. אחר כך בוכים שלא נותנים עדיין לחזור לעבודה. חייבים לאכוף את זה ולתת קנסות כמו שמגיע. אנשים מבינים רק דרך הכיס". תושב מעין גנים אמר: "כל אחד אומר אני רק יוצא עם הילד שלי לשחק כדורגל או להתאוורר ואחד ועוד אחד ופתאום הגינה מלאה".
מי שמנסה להשאיר את התושבים בבית הם אנשי אגף הביטחון והפיקוח העירוני שבערב שבת הסתובבו ברחבי העיר על מנת לאכוף את הנחיות משרד הבריאות וחילקו דוחות למפרי הנהלים. בצאת השבת הסתובב יחד עם הפקחים גם ראש העירייה רמי גרינברג, שאף העלה סרטון לדף הפייסבוק שלו שבו רואים צעירים יושבים באחד מגני השעשועים בעיר כשהם משחקים קלפים. גרינברג ניסה לשוחח איתם ולהסביר להם שזה אסור, והם בתגובה ברחו מהמקום תוך כדי זה שהם זורקים הערות באוויר. "בגדול המצב בפתח תקווה הוא תחת שליטה גם בציבורים הדתיים והחרדיים", אמר גרינברג, "בהתחלה הייתה התעקשות איתי ואני נלחמתי לסגור את המוסדות ובתי הכנסת והם כעסו והיום הם מבינים שהצלתי להם את החיים, כי בכל המוסדות שסגרתי הסתבר שבחלקם הגדול היו חולי קורונה. את זה כבר עשיתי לפני שלושה שבועות", הוא אומר.

גרינברג הוסיף: "מערך האכיפה שלנו הוא חסר תקדים, יש משמרות של 24 שעות ונעשית עבודת אכיפה כולל צוותים שנמצאים במקומות מועדים לפורענות. בסוף השבוע האחרון נתנו הרבה קנסות והכל נמצא תחת שליטה. האנשים די ממושמעים ואנחנו נמשיך לאכוף. לכן מה שאתמול פורסם על הערים שרוצים לעשות עליהן סגר, פתח תקווה לא שם וגם בסטטיסטיקות שהתפרסמו רואים שפתח תקווה במצב יותר טוב מערים אחרות וזה בזכות פעילות שעושים כאן. אנחנו נותנים סיוע למי שצריך וזה מונע מהם את הצורך לצאת מהבית. עשרות עובדות עירייה משנעים אוכל ותרופות וזה נותן מענה. בבית הדיור המוגן ברחוב גד מכנס, שם מתגוררים כ-180 דיירים מעל גיל 85 ושם התגלתה חולת קורונה, יש חפק של 24/7 במקום שנותן מענה לדיירים".

אבל גרינברג מדגיש: "האכיפה לא נועדה ל-100 אחוז ולכן אנחנו מצפים מהתושבים שישמרו על ההנחיות וההוראות ואנחנו שם כדאי לאכוף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מור

    באופן כללי אנשים לא מצייתים לחוקים בפתח תקוה ואין אכיפה. עברתי לעיר מתל אביב ואני כל פעם נדהמת מחדש לראות נהגים עוברים באדום באין מפריע, פונים בצמתים לכיונים אסורים, חוצים קווי הפרדה ואין בכלל משטרה בדרכים. ממש מערב פרוע

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון. גועל נפש. התנהגות אנוכית ממש. לא מתחברת לאנוכיות הזו. חבל .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר