רחוב חובבי ציון

מרץ הנורא: שיעור המובטלים בפתח תקוה קפץ מינואר פי שישה

שיעור האבטלה בפתח תקוה קפץ מ-3.59 אחוז ל-21 אחוז. גם בראש העין יש עלייה גדולה באחוז המובטלים

פורסם בתאריך: 7.4.20 18:58

משבר הקורונה שפוקד את ישראל בשבועות האחרונים, פוגע בשוק העבודה וגורם לשיעור מובטלים גבוה מאוד. שיעור המובטלים בפתח תקווה בחודש מרץ האחרון עומד על 21 אחוז, כך על פי נתוני שירות התעסוקה. מדובר בעלייה 17.4 אחוזים, וקפיצה פי כמעט שישש ביחס לינואר האחרון, אז היה שיעור המובטלים בעיר 3.59 אחוז בלבד, וכזכור, בעיר פתח תקווה ישנם מקומות עבודה רבים בשל אזורי התעשייה שבה, שכוללים את קריית אריה, סגולה ורמת סיב.
הערים שבהן שיעור האבטלה הגבוה ביותר בישראל בחודש מרץ הן אילת (69.3 אחוז), ביתר עילית (52.1 אחוז), נצרת (46.6 אחוז), מודיעין עלית (34.9) ובני ברק (33.4). בעיר ראש העין ישנם 24.3 אחוזי אבטלה בחודש מרץ, לעומת 3.6 בחודש ינואר.
שכירים רבים הוצאו לחל"ת והגישו תביעה לדמי אבטלה מהמשרד לביטוח לאומי, אך יש גם הרבה עצמאים שמצאו את עצמם ללא תעסוקה ונאלצו לסגור את עסקיהם, הוציאו עובדים לחל"ת ואינם יודעים כיצד יוכלו לעמוד בתשלומים העתידיים, בהם תשלומי ארנונה, שכירות ותשלומים לספקים. המדינה מצדה הבטיחה שתיתן להם מענה ואף לפני החג, אך לאף אחד לא ברור אם יהיה זכאי למענק מהממשלה ומתי הוא יתקבל והאם יבוטלו תשלומי הארנונה ותשלומים אחרים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר