מפגש תושבים/ הפגנה עם רמי גרינברג- שיכון מפ"מ וכפר גנים ב'. צילום באדיבות התושבים

סערת מסוף התחבורה ברחוב כץ: התושבים הניפו שלט "רמי תחשוב על ילדינו"

תושבים רבים הגיעו למפגש ברחוב כץ עם רמי גרינברג, בנושא העברת מסוף התחבורה הסמוך לבית רבקה לסוף רחוב כץ. התושבים, שחלקם הניפו שלטי מחאה, הציעו מיקום חלופי

פורסם בתאריך: 4.5.20 12:41

בפגישה שנערכה ביום שישי האחרון עם ראש העירייה רמי גרינברג, הביעו תושבים משיכון מפ"ם, אחדות וכפר גנים ב', את דאגתם ואת התנגדותם לתכנית עליה הכריז גרינברג להעתקת מסוף התחבורה הציבורית שברחוב החמישה הסמוך לבית רבקה לקצה רחוב כץ. התכנית כוללת גם את הגדלת המסוף.

התושבים הרבים שהגיעו למפגש בסמוך לשטח המיועד טענו שהמסוף יהווה מפגע תברואתי ויוביל לזיהום אוויר, עשן, רעש ופיח, לצד מפגע תחבורתי שייצור פקקים ויסכן את הולכי הרגל ובפרט את הילדים החוצים את רחוב כץ בדרכם לבית הספר. "העברתו משכונה אחת לשכונה אחרת היא לא הפתרון הנכון", אמר אחד התושבים. "זהיוצר מפגע חמור לתושבי השכונה ופוגע באיכות חיינו".

מפגש תושבים עם רמי גרינברג. צילום באדיבות התושבים

מפגש תושבים עם רמי גרינברג. צילום באדיבות התושבים

המפגש תוכנן בתחילה להתקיים עם מספר מצומצם של תושבים, אך למקום הגיעו תושבים רבים שהניפו שלטי מחאה עליהם נכתב 'סוף למסוף', 'רמי תחשוב על ילדינו' ועוד. במהלך הפגישה הבטיח גרינברג לנוכחים כי רק קווי האוטובוס הקיימים במסוף בית רבקה יועברו למסוף החדש ולא יתווספו קווים אחרים. כמו כן הוא ציין בפניהם שלא יוקם חניון לילה במקום ובסופו של יום לא ישהו האוטובוסים במתחם המסוף. "ראש העיר התחייב כי לא תהיה תנועת אוטובוסים שייצאו מהמסוף החדש ויחצו את רחוב כץ לאורכו", מסביר אחד התושבים, שציין שברגע שהמסוף יוקם, לא ניתן יהיה לשלוט על תנועת האוטובוסים, כמו למשל על כאלו שירצו לקצר את דרכם ולעבור ברחובות אחרים.

במהלך הפגישה העלו הנוכחים רעיון להעתיק את המסוף לשדה הנמצא צמוד לטיילת471 ומזרחית למקום המיועד. "מדובר בשטח השייך לעיריית פתח תקוה ולכן הקמת המסוף תהייה קצרה יחסית, בניגוד לשטח המיועד כיום ששייך למועצה אזורית דרום השרון ונדרש תהליך ארוך של וועדות ואישורים על מנת שיעבור לרשות עיריית פתח תקווה", מסביר התושב. "במקום שאנחנו מציעים חונים מדי ערב ובסופי שבוע עשרות משאיות ואוטובוסים וייתכן וזה פתרון מועדף. ביקשנו מראש העיר לפעול בשקיפות ולשתף אותנו התושבים בתוכניות הקיימות והעתידיות ולשמחתנו הוא נענה בחיוב".

בימים אלה מתארגנים התושבים להקמת ועד שייצג את תושבי השכונה בנושא חשוב זה.

כעס על העברת מסוף האוטובוסים לרחוב כץ: "זה יהיה מפגע גדול וסכנה לתלמידים"


מלשכת דובר העירייה נמסר: "ראש העיר אכן נפגש עם תושבים ברחוב כץ כאשר רובם המכריע הבין שאין שינוי באיכות חייהם. מדובר באותם האוטובוסים אשר נמצאים ברחובות שפרינצק, החמישה ומינץ ומהווים סכנה בטיחותית – הם אלו שיעברו לסוף רחוב כץ באופן מוסדר. כמו כן, התושבים הבינו שכל המתחם עתיד לעבור התחדשות עירונית ולהשתדרג במבני ציבור, גינות ועוד. מדובר בשטח נטוש ועזוב ששייך למועצה אזורית דרום השרון. ועל כן מדובר במהלך שעתיד להיטיב עם התושבים הגרים באזור ולא להיפך. בימים אלו גורמי הרשות עובדים על תכנית סופית למקום ולוקחים בחשבון את מכלל השיקולים, גם את אלו שהועלו ע"י התושבים. בנוסף, נבחנת האפשרות להזיז את המסוף לנקודה אחרת בתוך המתחם המדובר בסוף רחוב כץ. נציין כי מטרת הפרוייקט הוא להזיז את המתחם מהמקום הקיים, כאשר בעתיד הדבר יאפשר לפתוח יציאה בלבד לכביש 471 ובכך להפחית את העומסים באזור. עוד נציין כי הדבר נעשה במסגרת מתיחת הפנים ששכונת אחדות עוברת בימים אלה ובמסגרתו כל האזור עובר השקעה גדולה בכל הפרמטרים לאחר הזנחה של שנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפתח את האיזור אבל למה לשים מסוף אוטובוסים בשכונה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר