מסוף בית רבקה. צילום זאב שטרן

כעס על העברת מסוף האוטובוסים לרחוב כץ: "זה יהיה מפגע גדול וסכנה לתלמידים"

הודעת העירייה על העברת מסוף האוטובוסים מבית רבקה לקצה רחוב כץ מעוררת התנגדות וכעס אצל תושבים רבים, שאומרים: מקומם של מסופי תחבורה באיזורי תעשייה ולא בשכונות מגורים. העירייה: "הפרויקט קיבל תמיכה גורפת"

פורסם בתאריך: 13.4.20 13:21

ימים ספורים לאחר שראש העירייה רמי גרינברג הודיע כי מסוף האוטובוסים שסמוך לבית החולים רבקה יועתק לסוף רחוב כץ, תושבים שמתגוררים באזור אומרים שהם מתנגדים למהלך, בטענה שהוא יגרום למפגע בטיחותי ותברואתי, לצד עומסי תנועה וירידה בערך הדירות באזור.
יש לציין כי כבר שנים רבות דורשים תושבים משכונות הדרום להעתיק את מסוף האוטובוסים הסמוך לבית רבקה, בשל המפגע שהוא יוצר באזור. גרינברג הודיע כי הקמת המסוף החדש תאושר ככל הנראה בשנת 2021, ועד אז, העבודות במקום הן לטובת חניון האוטובוסים, שיקל על מסוף האוטובוסים הקיים בבית רבקה.
התושבים במקום מתנגדים למהלך: "מקומו של מסוף תחבורה ציבורית אינו בשכונת מגורים. אין כל הגיון בהעברת מפגע תברואתי ובטיחותי משכונה אחת לשכונה אחרת. מקומם של מסופי תחבורה הוא מחוץ לשכונות המגורים ובאזורי התעשייה, כפי שנעשה בכל עיר מתוקנת. תפקידו של ראש עיר הוא לדאוג לרווחת תושביו ולבריאותם", טוענים התושבים.
התושבים הקימו עצומה, בה נכתב: "בימים אלו החלו, בהנחיית ראש העיר מר רמי גרינברג, עבודות בסוף רחוב כץ להעתקת מסוף האוטובוסים שקיים היום ממול בית רבקה לקצה רחוב כץ. לא זו בלבד שההחלטה התקבלה ללא ידיעת התושבים, אלא אף החלו להתבצע במקום עבודות להכשרת השטח והפיכת האזור הירוק למסוף אוטובוסים".

מה הסיפור מאחורי הרחובות המוחשכים בפתח תקוה?


לטענת התושבים, הקמת המסוף תגרור מספר בעיות עבורם. "שטחו של המקום המיועד למסוף בקצה רחוב כץ, גדול משמעותית מזה הקיים כיום ליד בית רבקה והתוכנית שנחשפה בפייסבוק של ראש העיר מראה כי הוקצו כ-16 תחנות אוטובוס, כלומר, פי 3 מהמסוף הקיים בבית רבקה. זוהי תוכנית המתאימה יותר לתחנה מרכזית קטנה מאשר למסוף אוטובוסים. כניסת ויציאת האוטובוסים מתוכננת ככל הנראה (על פי דבריו של ראש העיר) דרך רחוב שפרינצק, אך לאחר שיקבעו עובדות בשטח והמסוף יפעל במלוא קיבולתו, אין שום ערובה לכך כי האוטובוסים לא ייכנסו וייצאו מרחוב כץ. מדובר במפגע תברואתי מהדרגה הראשונה של זיהום אוויר ופיח ופוטנציאל להגברת שיעור התחלואה והתמותה באזור. שטח המסוף המיועד נמצא בסמוך למגדלי מגורים ובניינים שיחשפו החל משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות לרעש, זיהום אוויר,שקיים גם כך בשל הקרבה לכביש 471, ולכלוך. כמו כן, מסוף אוטובוסים בלב השכונה יוריד את ערכן של הדירות".
לטענת התושבים, התחבורה הציבורית שתעבור ברחוב כץ, תגרום בנוסף לבעיות הרעש וזיהום האוויר, גם לסכנה להולכי הרגל. "מדובר בפרט בילדי השכונה החוצים את הכביש בדרכם לבית הספר "הוברמן" ובחזרה ממנו, וכן בשעות אחר הצהריים בדרכם לגינות השכונתיות, לחוגים ומפגשים עם חבריהם. חציית רחוב כץ היא סכנה בטיחותית כבר היום ותנועת אוטובוסים ברחוב תגדיל אותה במידה ניכרת".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר בפרוייקט שקיבל תמיכה גורפת מהתושבים ונמצא בתיאום עם כל הנוגעים בדבר, לרבות עם המועצה האזורית דרום השרון – בעלת הקרקע שאליה יעבור המסוף. כזכור, המסוף יעבור לקצה רחוב כץ, בסמוך לכביש 471, למקום בטיחותי שלא יהווה מפגע עבור התושבים וכן יחליף את ההזנחה הקיימת היום במקום. לחילופין, אזור בית רבקה שנמצא בקרבת מקום למסוף החדש, יהפוך לבטיחותי יותר ויאפשר לנצל את השטח לתועלת ציבורית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. prince charming

    בפגישה שערך ראש העיר מר רמי גרינברג עם תושבי המגדלים ברחוב כץ ובן צבי,הבטיח הנ"ל כי האיזור בו הוא רוצה כעת להקים מסוף אוטובוסים,יוקצה לרווחת תושבי האיזור.כשנשאל מה יבנה בו? ענה ראש העיר,מתנס,גני ילדים ושטחים ירוקים.
    זאת מספר מול אספה של מאות אנשים.

  2. דוד

    כאחד שמתגורר בסוף רחוב כץ, במקום בו הולכים להקים את מסוף האוטובוסים.
    אף אחד לא דיבר איתנו, אף אחד לא שאל אותנו ולא הודיעו לנו דבר וחצי דבר. קיבלנו את הידיעה דרך התקשורת בהפתעה גמורה!
    הקמת מתחם (מיני) תחנה מרכזית תגרום לזיהום אוויר גובהה מאוד, מפגע רעש נוראי ופגיעה וירידה בערך המקום והחיים.

  3. אליהו

    הכי מתאים ברחו כץ תפסקו לבלבל את המוח בכינים מה שעושים זה לא טוב אתם במגדלים עוד לא הגעתם וגבר רוצים לקבוע מה טוב זה בכלל לא לידכים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר