רחובות מוחשכים בפתח תקוה

מה הסיפור מאחורי הרחובות המוחשכים בפתח תקוה?

תושבים מתלוננים על כך שזה מהווה סכנה, הביצועיסטים טוענים שזה נועד לחסוך כסף, ובעירייה אומרים שהמטרה היא למנוע התקהלויות בגינות אבל יש רחובות שמחוברים לאותה תשתית. מכת חושך בפתח תקוה, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 12.4.20 19:37

עיריית פתח תקווה מחשיכה רחובות בעיר. בעירייה מסבירים שהרצון הוא למנוע התקהלויות שמתרחשות בניגוד להנחיות שיצאו בעקבות התפשטות הקורונה. מנגד, יש תושבים שזועמים על כך ומציינים כי מדובר לעיתים בסכנה בטיחותית.
כך למשל, תושבים מדווחים כי בימים האחרונים הוחשכו רחובות במרכז העיר, בכפר גנים וברמת ורבר. אחד מתושבי כפר גנים פנה למוקד העירוני וציין: "אני גר ברחוב יטקובסקי ותאורת הרחוב לא דולקת מזה כמה ימים. ברחוב העצמאות התאורה לא עובדת ויש את כיכר קפלינסקי שם טרם הסתיימה העבודה והמקום מסוכן. יש להדליק שם את האור אחרת תהיה שם תאונת דרכים". מנגד ציינו במוקד העירוני: "כיבוי האורות נעשה בהוראת ראש העיר, ונועד למנוע התקהלויות, בכדי לצמצם את התנועה".
תושבים נוספים התלוננו וטענו כי בחשיכה מוחלטת לא ניתן למשל לצאת עם הכלב לטיול. חלקם ציינו כי גם אנשים שיוצאים מהבית לצרכים חיוניים, עושים זאת בחשכה כמעט מוחלטת. "בערב החג, בשעות הלילה, נסעתי למרכז העיר לנסיעה חשובה ומאושרת, ונאלצתי ללכת בערך 200 מטר דרך חושך מוחלט עד שהגעתי לאן שהייתי צריך להגיע", מציין תושב העיר.
בסיעת הביצועיסטים טוענים כי הסיבה להחשכה היא רצון לחסוך בחשמל. בפנייה של הסיעה לראש העירייה, רמי גרינברג, נכתב: "גורמי מקצוע שונים בעירייה, מסרו לנו כי בשל רצונך לקצץ בעלויות החשמל ובתשלומים לחברת החשמל, הורית לאחרונה להחשיך רחובות ברחבי העיר בשעות שונות של הערב והלילה, תוך ניסיון להציג את הדבר כ"מלחמה בנגיף הקורונה" לכאורה. נודה כי, עם כל הביקורת שיש לסיעת הביצועיסטים על חלק מפעולותיך … סירבנו בתחילה להאמין לכך, עד שקיבלנו קריאות מתושבים המתגוררים באזור הרחובות שטמפפר, המכבים, חיים עוזר ורחובות נוספים להגיע ולראות במו עינינו את כיבוי התאורה. כאשר נסע נציג הסיעה (אורי) ברחובות אליהם נקראנו נראה היה כאילו ליל הסדר הקדים ו"חושך מצרים" ירד על חלקים בפתח תקווה של 2020. מדובר באזורים אשר החשכתם חושפת את הציבור לסיכון בטיחותי (תאונות) ואף וסיכון רכושם וגופם (עבירות רכוש, תקיפה ופריצות). בנוסף, נמסר לנו כי בהנחייתך, לכאורה, הותקנו בחלק מארונות החשמל העירוניים מעין "שעוני שבת" אשר יחשיכו את הרחובות בהתאם לתכנון מראש וזאת כדי לצמצם את הוצאות החשמל של העירייה. ככל שהמידע שנמסר לנו נכון הרי שבכך מפרה העירייה את חובתה בהתאם לסעיף 235 (2) לפקודת העיריות בדבר אחזקת רחובות ותאורתם, מעמידה את התושבים בסיכון וחושפת עצמה לתביעות ניזקיות".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "מטרת ההחשכה היא למנוע התקהלויות בעיקר בגינות ציבוריות ובמרכזים ציבוריים גדולים, במסגרת המגבלות שהוטלו למניעת התפשטות הנגיף. תוצאות ההחלטה במקומות שהוחשכו הראו שאכן אנשים נמנעו מלהגיע למקומות אלו בשעות הערב. יחד עם זאת, ישנם רחובות מסויימים אשר תשתית התאורה בהם מחוברת לאותן גינות שהוחשכו. לכן, בתחילת השבוע תעשה בדיקה נוספת בנושא, ותיבחן ההפרדה בין תשתיות תאורת הרחוב לבין הגינות הציבוריות. בניגוד לאופוזיציה המחוייבת לכותרות סרק בעיתון, ראש העיר מחוייב אך ורק למען בריאות התושבים ולשם כך הוא פועל 24/7".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. אגתי

    מברכת על החשכת הרחוב(ארלוזורוב). סוף סוף אפשר לישון כמו שצריך. הלוואי וימשך גם אחרי סאגת הקורונה

  2. גראפילד

    גם בשוכנת נווה דקלים – שיפר.אותו השבר והתגובה של המוקד לא רלוונטית

  3. תושב עצבני

    גם כפר גנים ג איזור קפלנסקי זמיר הכל חשוך, פניתי לעירייה בבקשה להוריד לנו ממחיאי הארנונה על חשבון החסכון בחשמל.

  4. אני

    כן גם ברחוב שלי בנחמן מברסלב היה הפסקת חשמל וגם אין תאורה בחוץ

  5. ציון

    פשוט חוצפה התלוננתי במוקד לפני כמה ימים והתשובות היו כלכל מטומטמות
    מה זו השטות הזו.
    אבא שלי בעל צרכים מיוחדים ולא מעט פעמים צריך לקחת אותו לבית החולים
    להכניס אדם ללא רגליים לרכב בחושך ולסדר את הציוד הנלווה שבא עם הסיפור הזה מאוד מאוד קשה באיחוד שזה מתנהל על כורכר
    תחזירו את התאורה לאלתר!!!!!!

  6. זהר

    מי מאנשי העירייה שנסע לבדוק את החושך עבר על התקנות של מ.הבריאות. כלומר ביצעו עבירה שהקנס בגינה 500 עד 5000 שקלים. ההחשכה היא רעיון מצוין וכל הכבוד לעירייה שחוסכת בהוצאות.

  7. לילי

    האם במסגרת צמצום החשמל לתושבים וצמצום תשלום לחברת החשמל יש גם צמצום בתשלומי הארנונה לתושבים?

  8. אבנר מוכתר

    ראש עיר מגלומן. כאילו למה עשית את זה, והתרוץ פופוליסטי

  9. אלמוג מנדלמן

    בולשיט
    רחוב סלור
    רחוב מונטיפיורי
    רחוב חובבי ציון
    רחוב גוטמן
    רחוב הברון הירש

    בכל אלו אין גינות ציבוריות
    ואין כלל אנשים כמעט
    ובעיקר אין התקהליות.

    וכן גם אני בשבוע הלכתי ברחוב
    שהכל היה ממש חשוך
    לא ראיתי מהמורה במדרכה ונפלתי.
    ולכן עד עכשיו אני בבית עם תחבושות ומשכחי כאבים.
    למישהו בעירייה אכפת ממני? לא.
    כשהתקשרתי נאמר כי זה נעדה בהוראת ראש העיר בלבד.
    אז שלא יחרטטו אותנו בעירייה
    גם ככה אנו סובלים עקב משבר הקורונה
    אז שהעירייה לא תקשה עלנו יותר

  10. נילי - תושבת שכונת נווה עוז

    קיצוץ בחשמל, משמע גם קיצוץ בארנונה הקרבה,
    אי אפשר להנות מכל העולמות.
    נא לפעול בהתאם לזאת!!

  11. ליה

    ממש כיף לישון ככה לא מבינה על מה המהומה. בעלי שעובד כפולות בבלינסון חוזר וישן טוב סוף סוף במיוחד עכשיו כשמזג האוויר נעים אנחנו עם חלונות פתוחים וחושך.. תענוג. עד כה זה היה מפריע מאוד. אולי לאלה שחיים במגדל השן שלהם זה מפריע, אך לרוב העם שחי בקומות התחתונות זה נעים ואפילו גורם לכך שאף אחד לא מסתובב לנו מתחת לחלון בלילות (דיבורים.. סיגריות..) ומפריע.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר