גינת החתולים. צילום לשכת דובר העירייה

במסגרת מחקר בשיתוף עם האוניברסיטה העברית: העירייה תחנוך גינת חתולים בגן יהונתן

בעבר עוררה התוכנית להקמת הגינה התנגדות בקרב תושבים המתגוררים בסמוך. במידה והפרויקט יצליח, יוקמו בעיר גינות נוספות

פורסם בתאריך: 4.6.20 11:58

טקס חניכת 'גינת החתולים' הראשונה בארץ יתקיים בפתח תקוה ביום שלישי ה-16/6/20. העבודות על הגינה אשר ממוקמת בגן יהונתן ברחוב ארלוזורוב הסתיימו בימים אלה. בעירייה מציינים שמאכילות ומאכילי החתולים מכל האזור, יגיעו בהתנדבות להאכיל את החתולים בגינה והחתולים יעברו בהדרגה (בשיתוף פעולה עם המאכילות) לאכול בגינה. החתולים יוכלו לצאת ולהיכנס לגינה באופן חופשי (באמצעות מדרגות מעל הגדר) או שיעדיפו להישאר שם. בגינה פינות מסתור, מתקני האכלה וקעריות מים. מסביב לגינה הוצבו ספסלים כך שהמאכילות יוכלו לצפות בחתולים ולעדכן על כל חתול שחש ברע.

כזכור, הפרסום הראשוני על הקמת גינת החתולים היה בנובמבר 2019, אז התנגדו תושבים משכונת כפר גנים בטענה כי הדבר ייפגע באיכות חייהם ויהווה מפגע. הם התלוננו שהגינה תרכז חתולים רבים, שהם יסתובבו בסמוך לגינה, חששו מריח ויללות של חתולים שיפריעו, וכן מכך שייתכן שמתגוררים בסמיכות תושבים שאלרגיים. עוד טענו התושבים שלא סביר להקים מקום כזה בסמוך לבנייני מגורים. מנגד טענו בעירייה, כי החתולים נמצאים במקום גם כיום ולכן לאחר הקמת הגינה האכלת החתולים תהיה מסודרת ולא בכניסה לבניינים או על המדרכות והעירייה תדאג לניקיון ותחזוקת המקום.
הגינה הוקמה במסגרת מחקר של חתולי רחוב שמתקיים בפתח תקווה בשיתוף האוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת המחקר יבדקו החוקרים איך ניתן לגרום לצמצום התרבות והפחתת מטרדי בעלי חיים לתושבים ולסביבה והאם במידה והחתולים יקבלו אוכל ושתיה במתחם, הם פחות ישוטטו. את המחקר עורכים מטעם בית הספר לרפואה וטרינרית ד"ר עידית גינטר ופרופסור אייל קלמנט שציינו שגינת החתולים היא פרויקט ניסיוני. במידה והמחקר יצליח, יקימו בעיר גינות נוספות.

"אם חתול ירצה לעשות צרכים, הוא יעשה איפה שנוח לו". תושבים חוששים מהקמת גינת חתולים

השרות הווטרינרי יתגבר את המקום בעיקורים וסירוסים. כמו כן, כל טיפול רפואי בחתולים יטופל על ידי צוות השרות הווטרינרי. בנוסף, תלמידי חטיבת רבין (חינוך מיוחד) השוכנת בקרבת גינת החתולים מקימים פינות מחסה לחתולים ויתחזקו את הגינה באופן שוטף במסגרת פעילותם בפרויקט מחויבות אישית.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "עם תחילת כהונתי נפגשתי עם מאכילות החתולים להבנת הנושא ולשיתוף פעולה עימן. אנחנו פותחים בפתח תקוה דבר שלא קיים בישראל והוא ייחודי וחשוב, הן עבור תושבים שחתולים משוטטים מפריעים להם והן עבור אלו שאוהבים את החתולים, מאכילים אותם ודואגים להם. נמשיך לפעול למען התושבים ולמען רווחתם של בעלי החיים".

סגן ראש העירייה וראש מינהל שפ"ע, צדוק בן משה: "אנו פועלים כבר תקופה ארוכה להקמת גינת החתולים בגן יהונתן לרווחת חתולי הרחוב. אנו משתפים פעולה עם מאכילות החתולים המסורות ופועלים לרווחת החתולים מצד אחד ואיכות חיי התושבים מהצד השני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האוניברסיטה חוקרת האם החתולים יודעות לקרוא שלטי הכוונה לגינה???

  2. דימה

    יש לי חתולים והם חיות טרטוריאליות מעניין איך יסתדרו .

  3. משה

    כל הכבוד לעירית פתח-תקוה ולאוניברסיטה העברית !! אם הפרויקט יצליח, אני מציע שהאוניברסיטה תשתדל להקים גינה כזאת גם בעיר משכנה ירושלים, שבה אני מתגורר.

  4. נירית - אוהבת חתולים

    לדעתי, החתולים עוזרים לנקיון הסביבה שלהם, מונעים התפשטות של עכברים ומזיקים אחרים. אני בעד חתולים המסתובבים באיזורי הבתים. אני חושבת שצריך לבדוק גם את האלמנט הזה כאשר עושים את המחקר.
    הדבר העיקרי החשוב בקיץ הוא לדאוג לשים מים ולהחליף אותם מידי יום או כמה ימים כדי שהחתולים לא יהיו צמאים.
    אני מרגישה הרבה יותר ביטחון כשיש חתולים בסביבה מכיוון שחלקם גם יודעים יפה איך לטפל בנחשים, אם הם לא יותר מידי גדולים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר