סא"ל(מיל)" שרון מלול שרון הינו מג"ד 7679 בנפת גנים של מחוז דן. צילום דובר צה"ל
סא"ל(מיל)" שרון מלול שרון הינו מג"ד 7679 בנפת גנים של מחוז דן. צילום דובר צה"ל

"פרט לשוליים, האוכלוסייה קיבלה אותנו יפה". מפקד הגדוד שאחראי על בני ברק, סא"ל שרון מלול מפ"ת, מסכם

הכירו: סא"ל שרון מלול (במיל') מפתח תקוה הוא מפקד גדוד 7679 בפיקוד העורף, גדוד שאחראי בשגרה על העיר בני ברק וגם בחירום. בראיון סיכום הוא מדבר על יחס האוכלוסייה, על הפעילות המאתגרת, ועל הביקור בית האבות בו מתגוררת סבתו

פורסם בתאריך: 6.6.20 14:34

בסוף חודש מרץ, כאשר מספר החולים בעיר בני ברק התחיל לטפס מעלה, החליטה עיריית בני ברק בשיתוף המדינה, להכניס את העיר לסגר מוחלט. היציאות והכניסות לעיר נסגרו ומי שקיבל את האחריות היה צה"ל ופיקוד העורף. בין הבכירים שפעלו בעיר מטעם הצבא היה סא"ל (מיל) שרון מלול – מג"ד 7679 בנפת גנים של מחוז דן. מלול הוא תושב פתח תקווה, בן 45, סמנכ"ל כספים בחברת תדיראן תקשורת, נשוי ואב לארבעה ילדים. יחד עם חייליו דאג לתת סיוע אזרחי לתושבי בני ברק, לסייע למוסדות ובתי אבות, לחלק מזון ולקנות תרופות במידת הצורך.
"אנחנו גויסנו בתחילת התפרצות הקורונה, לקראת סוף חודש מרץ, כחלק מגיוס של מספר כוחות מפיקוד העורף", מספר מלול. "הגדוד פועל בבני ברק באופן אופרטיבי במהלך השנה, על מנת לתת מענה לעירייה ולתושבים. אנחנו מחוברים לעיר ולקהילה וזו אחת הערים היחידות שיש להן גדוד משלהן מטעם פיקוד העורף. זאת לאור המורכבות והאתגרים של העיר", הוא מסביר. "בתחילת הדרך עסקנו בסיוע אזרחי, סיוע במוסדות גריאטריים, בבתי אבות, חלוקת מזון, במסגרת משמרות הזהב. נתנו סיוע במשימות קניית תרפות, הבאת אוכל, סיוע למנהלי המוסדות. ולצד זה החלו התפרצויות בבתי האבות והמשימה שלנו הייתה בנוסף לדאוג לחיטוי של כל בתי האבות, יחד עם כוחות נוספים של פיקוד העורף".
מלול מציין שהם עבדו בשיתוף פעולה עם הרשות. הוקמה מפקדת שליטה בעירייה עצמה של פיקוד העורף. "אנחנו התרכזנו בכמה מאמצים, מאמץ הסיוע האזרחי, עם יותר עומק ובתי אבות, משימות חיטוי בבתי האבות, משימת סיוע מזון, חילקנו מעל ל-14 אלף מנות קשות לחולים, מבוגרים ונזקקים. ובנוסף, אלפי מנות מבושלות במסגרת משמרות זהב. כשאני אומר חילקנו, מפקדת הגדוד שפיקדה על כל האירוע כללה בעיקר אותי, סמג"ד, מ"פ ומערך פיקוד ושליטה של הגדוד וצוותים נוספים של כל צה"ל שעזרו לנו. היו כ-70 צוותי חלוקה שעבדו בסבבים והגיעו מכל יחידות צה"ל".
איך קיבלו אתכם התושבים?
"בסך הכל הייתה קבלת פנים מאוד מאירת עיניים. הייתה התרגשות של אנשים מבוגרים שהבינו שאף אחד לא נוטש אותם, שעוזרים להם גם בזמנים קשים, שמחלקים להם אוכל מאחר והם לא יוצאים מהבית. כמובן שבשוליים היו אנשים שלא התחברו לפעילות שלנו, אבל הם היו בודדים. עבודת הקודש שלנו התקבלה בצורה מאוד חיובית".
ומבחינתך זה היה מוצלח?
"כמובן. אנחנו באנו וסייענו מצד אחד לתושבים ולאזרחים ומצד שני לעירייה עצמה. זו עירייה שנעמדה על הרגליים האחוריות שלה ויצאה בגבורה מתוך המשבר הזה ואנחנו תמכנו לאורך כל הדרך בכל מה שיכולנו. היו הרבה פעילויות משותפות, היה קשר רציף יום יומי. אנשי פיקוד העורף שהו בתוך מבנה העירייה ושמשו כעזרה ותמיכה יומיומית לטובת העירייה וזה נתן את אותותיו בשטח".
זוכר מקרה מיוחד שנתקלת בו?
"סבתא שלי נמצאת באחד מבתי האבות בבני ברק, היא נמצאת שם כבר כמה שנים. בית האבות שלה עבר מספר פעמים חיטוי ואני לקחתי באופן אישי את הפיקוד שם. הייתי שם לוודא שהמשימה מתבצעת כמו שצריך, כמובן שעשיתי זאת בעוד בתי אבות, אבל פה זו הייתה הנגיעה האישית שלי בתוך הסיפור".

חיילי 7679 בבני ברק צילום דובר צה"ל

# # #
מלול, הצטרף לפיקוד העורף בשנת 1998, מיד כשהגדוד הוקם. הוא עבר את כל תפקידי הפיקוד מ-מ"מ ועד מג"ד. "הגדוד קיבל את האחריות על העיר בני ברק לפני כמה שנים ואני מוניתי לפני שנתיים וחצי למג"ד. בשגרה מעבר לעובדה שאנחנו מתאמנים ומעלים את רמת הכשירות שלנו, אנחנו גם מבצעים פעילויות יחד עם הרשות המקומית והארגונים במרחב, שומרים על קשר רציף מול האנשים בעירייה עצמה, מבצעים ימים אופרטיביים של מפגשים בינינו לבין העירייה לעדכונים וחשיבה משותפת", הוא מספר. "כגדוד, זו פעם ראשונה שהייתה לנו נגיעה ישירה מול התושבים. בסוף שנה שעברה במטח האחרון שהיה מכיוון עזה גויסתי והייתי לא מעט בתוך העיר בני ברק בקשר עם העירייה והעיר עצמה, אבל זה לא היה אירוע בסדר גודל שהיה עכשיו".
מלול מדגיש: "אני לא שווה כלום בלי האנשים שלי ולא יכול לעשות את הפעילות לבד, והיו איתי הסגל הבכיר שלי. כולנו עזבנו משפחות ומקומות עבודה, נרתמנו למשימה של כמעט 50 יום, של עבודת קודש, יחד עם עזרה ותמיכה גם של מפקדת נפת גנים ומחוז דן שתמכו בנו כדי שנצליח במשימה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר