בית הכנסת הספרדי 'מרגלית' ברחוב אויערבך בכפר גנים ג' - נהרס חלקית על ידי העירייה. צילום פרטי
בית הכנסת הספרדי 'מרגלית' ברחוב אויערבך בכפר גנים ג' - נהרס חלקית על ידי העירייה. צילום פרטי

צפו בהריסת בית כנסת בכפר גנים ג': סכסוך בין העירייה למתפללים שהוציאו צו מניעה

עורך הדין שייצג את המתפללים טען בפנייה לבית המשפט כי "העירייה התנהלה בצורה בריונית וביצעה הריסה ללא כל התראה". בעירייה אומרים כי "הוקם בסמוך בית כנסת חדש וכדי לקבל טופס 4 יש לפנות את הקראוון"

פורסם בתאריך: 1.7.20 11:30

מתפללי בית הכנסת הספרדי 'מרגלית', מתלוננים שעיריית פתח תקווה הנחתה להרוס את בית הכנסת ברחוב אויערבך בכפר גנים ג' ובשבוע שעבר, הגיעו למקום טרקטורים והחלו במלאכת ההריסה. התושבים שראו זאת, הזעיקו למקום את עורך הדין אסף כהן, שהוציא צו לפסקת העבודות. מנגד טוענת עיריית פתח תקווה, שהמתפללים קיבלו תקציבים לבניית בית כנסת חדש ועל מנת לקבל טופס 4, הם צריכים לפנות את הישן.


עורך הדין מציין שחרף צו המניעה, הספיקה העירייה להרוס חלק מהתוספת של המבנה. עוד מציין עורך הדין בבקשה לבית המשפט כי במהלך ההריסות, ביחד עם כל הנזק וההרס הרב, ככל הנראה נזרקו והושמדו מסמכים רבים הנוגעים למבנה, מסמכים שנמצאים נכון להיום רק בידי העירייה. "המשיבה (העירייה) התנהלה בצורה בריונית וביצעה הריסה ללא כל התראה, צו שיפוטי ו/או מנהלי ובניגוד גמור להוראות החוק", נכתב במסגרת הבקשה לצו המניעה, "המבקשים מעוניינים להביע תמיהה שלא לומר תרעומת על כך שהמשיבה מטעה בכוונת מכוון את בית המשפט הנכבד, במקרה בוא הריבון התנהג כבריון, הרס מבנה ללא כל צו שיפוטי או מנהלי, גרם נזק רב לספרי תורה, סידורי תפילה, כסא אליהו הנביא וארון הקודש וכיום מנסה להכשיר את השרץ בדיעבד". עוד נכתב שחברי עמותת מרגלית, מחזיקים במבנה כדת וכדין: "המשיבה ממשיכה להכות חטא על פשע וטוענת בעלמא כי המבנה מהווה משום סיכון לציבור, שעה שהדבר היחיד שמהווה סיכון לציבור זה התנהלותה הבריונית של המשיבה תוך רמיסת זכויות המבקשים, אשר הינם תושבי העיר". עוד מציין עורך הדין, שהובטח למתפללים שמאחר והמבנה החדש שנבנה, לא מספיק להכיל את כלל המתפללים, המבנה הנוכחי ימשיך לפעול עד למציאת חלופה אחרת.

עורך דין אסף כהן. צילום פרטי

מלשכת דובר העירייה נמסר: "המתפללים קיבלו תקציבים מהעירייה וממשרד הדתות לבניית בית כנסת חדש אשר הוקם בסמוך למקום המדובר. כדי לקבל טופס 4, נדרשים המתפללים לפנות את הקראוון הישן מיוזמתם ולאפשר את הקמת החניון המתוכנן במקום לרווחת תושבי האזור. רוב מכריע של המתפללים מעוניינים בפינוי המבנה הישן ולעומתם ישנו קומץ אשר מנסה להיאחז בקרוואן בניגוד לחוק. כך, מעבר לעובדה שהפעילות במבנה הישן פוגעת בכלל המתפללים אשר מבקשים להיכנס למבנה החדש ובתושבי האזור, השימוש בו נוגד את חוק תכנון ובנייה. מתוך מטרה להגיע לפתרון אשר מוסכם על כולם, העירייה עמדה בקשר עם קומץ המתפללים שנשאר במקום וניתנה להם ארכה כדי לעבור את תקופת החגים. נכון לעכשיו הם לא עמדו בהתחייבות ועל כן העירייה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי שהשטח יפונה והמתפללים ייכנסו לבית הכנסת החדש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. דבר לא מצדיק הריסת ספרי תורה?בישראל 2020??

    העירייה מישתמשת בכל אמצעי כדי להרוס ספרי תורה כיסא אליהו.? דבר לא מצדיק חילול קודש שכזה במדינת ישראל??!!
    ואיזה קראוון??? המבנה הזה לא ניראה כמו קראוון!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר