הבן יאיר. צילום באדיבות המשפחה
יאיר הללי. צילום באדיבות המשפחה

אבל כבד: הלך לעולמו בגיל 59, יאיר הללי, השף של האוכל העיראקי ובעלי מסעדת מאמא סוהם

הללי ז"ל חלה לפני כארבעה חודשים, הוא נפטר אתמול, יום לאחר שחגג יום הולדת 59. בתו, שירן, מבטיחה שהמשפחה תמשיך להפעיל את המסעדה ואומרת בכאב: "הוא תמיד עזר לכולם, היה מוציא מהפה שלו בשביל לתת לאנשים"

פורסם בתאריך: 3.8.20 11:16

אבל כבד: יאיר הללי, השף והבעלים של מסעדת מאמא סוהם, מסעדה של אוכל עיראקי במרכז פתח תקוה, הלך אתמול לעולמו, יום אחרי שחגג יום הולדת 59. לאחר מחלה. לפני כ-20 שנה פתח הללי ז"ל את המסעדה ברחוב סלור בעיר על מנת שאמו, מאמא סוהם ז"ל, האמא המיתולוגית של אוהבי האוכל העיראקי ומלכת הקובות, תוכל לבשל את המאכלים שהיא אהבה וידעה להכין. מידי יום היו מגיעים למסעדה לקוחות רבים אשר מבחינתם המסעדה הייתה גם סוג של בית. יאיר ואמו הכירו באופן אישי כל אחד מהלקוחות הקבועים של המקום. לפני שפתח את המסעדה, עבד יאיר כשף במלון דניאל וכאחראי על הכנת הסלטים של חברת אחלה. אחרי שנים רבות, החליט לעזוב ולהכין אוכל ביתי טעים.

מאמא סוהם. צילום באדיבות המשפחה

מאמא סוהם. צילום באדיבות המשפחה

"אבא חלה לפני כארבעה חודשים ונלחם לאורך כל הדרך, זה היה עבורנו שוק", מספרת בכאב הבת שירן קולקר. "אבא היה אדם בריא, הוא החזיק את הבית ואת המסעדה על הגב שלו והיה דמות להערצה. הוא היה בעל מושלם שלא שכח שום תאריך ואתמול בכיתי לו ושאלתי בכאב מה נעשה בט"ו באב, נקנה לאמא פרחים וטבעת. הוא היה סבא מושלם והנכדים שלו היו האור שלו. בארבעת החודשים האחרונים, אחרי שחלה, הוא לא יכל לשחק איתם וזה גמר אותו".

כנסו כאן לקרוא טור מיוחד של ד"ר שלמה צדוק, חברו של יאיר הללי ז"ל

יאיר הללי ז"ל עם גיל חובב . צילום באדיבות המשפחה

יאיר הללי ז"ל עם סמיון גרפמן. צילום באדיבות המשפחה

הבת מספרת שלמרות המחלה והקושי, המסעדה המשיכה להיות בראש מעייניו. "הוא חשב על המסעדה לאורך כל התקופה על מנת לשמור על שפיות, הוא דיבר עם הספקים והגיע למסעדה מתי שרק יכול היה". היא מבטיחה שהמקום ימשיך לפעול: "אמי תמר ובעלי רועי שעבד איתו בשנתיים האחרונות ימשיכו להפעיל את המקום. אנחנו מקבלים מאז מותו אין סוף הודעות מחברים ולקוחות, כולם מדברים על איזה איש מדהים הוא היה. אני לא חושבת שקיים בנאדם אחד שיכול לומר עליו משהו לא טוב. הוא תמיד עזר לכולם, היה מוציא מהפה שלו בשביל לתת לאנשים ותמיד הייתה לו יד רחבה והיה מאכיל אנשים שלא היה להם מה לאכול במסעדה ללא תשלום. לא קיימים עוד אנשים כמוהו".

כנסו כאן לקרוא את הדברים שאמר יאיר ז"ל לאחר מותה של אמו, מאמא סוהם ז"ל

למסעדה, אשר נפתחת מידי יום בשעה שש וחצי בבוקר, מגיעים לקוחות מכל רחבי הארץ לאכול את האוכל שיאיר ואמו ז"ל היו מכינים: קיצ'רה וסלונה (אורז אדום עם עדשים), מרק רגל ביום שלישי וכמובן את הקובה האדומה ששמה וטעמה יצא למרחקים. זאת לצד קובה עם אורז, קובה בורגול המבושלת עם בשר, קובה מטוגנת וכן מספר סוגים של קובה מבושלת. האם, מאמא סוהם, נפטרה בינואר 2018. יאיר סיפר אז שלאורך כל השבעה לא הפסיקו להגיע לקוחות וחברים שסיפרו על הלב הרחב שלה ועל כל מה שהיא עשתה ונתנה לאנשים. הוא הבטיח אז שהמסעדה תמשיך לפעול ותישאר מאמא סוהם של כל פתח תקווה. עשר שנים לפני כן, בשנת 2008, אמר הבן יאיר למלאבס במסגרת כתבה על מסעדות ביתיות: "זה אוכל של אמא ורק כשאוכלים מבינים במה מדובר".
יאיר הללי ז"ל יובא למנוחות היום ב-17:30 בבית העלמין סגולה, ההלוויה תתקיים בהתאם להוראות התו הסגול. המשפחה תשב שבעה ברחוב העצמאות 45. יאיר ז"ל, השאיר אחריו אישה, ארבעה ילדים וארבעה נכדים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר