אורי אהד ברחוב נורדאו
אורי אהד ברחוב נורדאו

אורי אהד מתריע: המכרז לתפקיד מבקר העירייה עשוי להיות "תפור"

אהד פנה אל חמשת חברי ועדת הבחינה ואל משרד הפנים בנוגע למועמדותה של אסנת פישר, אשר הורשעה בהסדר טיעון בעבירות משמעת בבית הדין המשמעתי לעובדי מדינה, כאשר שימשה כסמנכ"לית משאבי אנוש בעירייה

פורסם בתאריך: 20.10.20 15:21

חבר מועצת העיר מסיעת הביצועיסטים, אורי אהד, שלח מכתב לחמשת חברי ועדת הבחינה בעיריית פתח תקוה שאמורה לראיין את המועמדים לתפקיד מבקר העירייה ולבחור את המבקר/ת החדש/ה. את המכתב שלח אהד גם למשרד הפנים ולאיגוד המבקרים ברשויות המקומיות. הפנייה של אהד היא בנוגע למועמדותה של אסנת פישר, עליה פורסם כאן בשבוע שעבר, מועמדות שעוררה ביקורת.

כנסו כאן לקרוא את הכתבה הקודמת בנושא

מכתבו של אהד מגיע בהמשך לתלונות שעלו בשבוע שעבר על כך שפישר מתמודדת לתפקיד מבקרת העירייה, למרות שהורשעה בעבר בהסדר טיעון בעבירות משמעת בבית הדין המשמעתי לעובדי מדינה. ההרשעה הייתה בשנת 2013, ונגעה לתקופה בה הייתה פישר סמנכ"לית משאבי אנוש בעירייה.

במכתבו לחברי ועדת הבחינה, מציין אהד, שהוא נאלץ לפנות אליהם, כבר כעת, לפני התכנסות הוועדה, ועוד לפני שנשאלו המועמדים ולו שאלה אחת באשר לכישוריהם ועמידתם בתנאי הסף, במטרה להתריע שהמכרז עשוי להיות "תפור" לשיטתו. בוועדה חמישה חברים: ראש העירייה רמי גרינברג, חברת המועצה ניבה קפלן מסיעתו של ראש העירייה, חבר המועצה ישראל פרידמן יהדות התורה, מנכ"ל העירייה יניב בניטה ומבקר עיריית אור יהודה רמי בן סעדון.
אהד כותב: "הגב' אסנת פישר, "תזכה" (למעשה כבר זכתה) לכל הפחות בקולותיהם של ראש העירייה, חברת סייעתו הגב' קפלן ומנכ"ל העירייה מר בניטה וכך זכייתה במכרז, לכאורה מובטחת ("מכרז תפור" בלשון המקובלת). אין צורך להכביר מילים ולפרט את חשיבות תפקיד המבקר ברשות המקומית ואת העובדה כי על המבקר לשמש כ"עמוד האש ההולך לפני המחנה" ואשר אין ולא יכולה להיות כל מחלוקת לא רק בעמידתו בתנאי הסף, אלא ביכולתו למלא את התפקיד החשוב ללא שדבק בו בדל של רבב. הגב' פישר הורשעה ביום 12/13/2013 בביצוע עבירות משמעת אשר בוצעו על ידה, בעת ששימשה כסמנכ"ל משאבי אנוש, בעירית פתח תקווה, בניגוד להוראת חוק יסודות התקציב תשמ"ה- 1985. הכרעת הדין בעניינה של פישר, מלמדת כי בעת שכיהנה כסמנכ"לית משאבי אנוש בעירייה, אישרה יחד עם אחרים, הטבות שכר כגון חודשי הסתגלות, הגדלת שיעור הגמלה, מענקי פרישה ודרגת פרישה ולאור כך, נגזר עליה עונש של הרחקה מעבודה בעירייה למשך 30 חודשים וקודם לכך, ב- 24/96/2012 החליט נציב שירות המדינה להשעות אותה מתפקידה".
בנוסף מציין אהד, שפישר אינה עומדת בתנאי הסף המחייב לכל הפחות, שנתיים בעבודת ביקורת וממידע אשר מצוי בידיו, הרי שבעבודתה של פישר בחברה לפיתוח פתח תקווה, היא לא עסקה בעבודת ביקורת ולעיריית פתח תקווה היא חזרה רק בתחילת 2019 ולא חלפו שנתיים ימים, שזה הפרק הזמן המינימלי הדרוש לתפקיד. עוד הוא מציין שפישר לא הגישה כל דוחות ביקורת למבקרת העירייה, לוועדת הביקורת, למועצת העיר או לצוות תיקון הליקויים.
כמו כן טוען אהד שפישר מצויה בניגוד עניינים מוסדי, נוכח העובדה כי מאז חזרה לעבודתה בעירייה, הייתה כפופה ישירות לראש העירייה ולמנכ"ל העירייה ושימשה "כפרויקטורית" מטעמם. "נוכח האמור לעיל, חששו הכבד של הח"מ (אורי אהד), כי עובדות מהותיות אשר פורטו לעיל הוסתרו מחלק מחברי הוועדה, החשש כי מדובר "במכרז תפור" שתוצאותיו ידועות מראש ומעל הכל מעמדו החשוב והמהותי של מבקר העירייה, הנכם נדרשים להתייחס לאמור במכתבי זה, הן בשאלות אשר יופנו לגב' פישר באופן שיקבל ביטוי מלא ומסודר בפרוטוקול ועדת הבחינה ובחוות הדעת המשפטית אשר תינתן לחברי הוועדה. מכתב זה ישמש כראיה בכל הליך, ככל שיחליט הח"מ לנקוט בהליך משפטי".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "כפי שנאמר לאחרונה, לתפקיד המדובר נגשו מועמדים רבים כאשר מתוכם יוכלו להתמודד ולבסוף גם להיבחר – אלו שעמדו בתנאים שנקבעו ובכפוף לנהלים המקובלים. יצוין כי ההליך מלווה ע"י המחלקה המשפטית ונציגים מטעם משרד הפנים. מעבר לזה, לא נתייחס לגופו של מתמודד אך נדגיש כי כל מי שיבחר יידרש לעמוד בקריטריונים המתבקשים ובכפוף להרשאת גופי הביקורת החיצוניים והפנימיים בעירייה. ניסיון ליצירת כותרות פוליטיות  תוך רמיסת כבודה של המועמדת עוד לפני שהוועדה הבוחנת התכנסה לדון בנושא, הינו מעשה לא ראוי".

תגובתה של אסנת פישר לא התקבלה.

להלן תגובת משרד הפנים: "מבירור עולה כי פניית חבר המועצה התקבלה במשרד ונמצאת בבדיקה מול הרשות המקומית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר