הרב שי אוחיון שנרצח בפיגוע בפתח תקוהווה

בג"צ קבע: בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל בפתח תקוה ייהרס

ברוב של שני שופטים מול אחד נדחתה היום עתירת המחבל ומשפחתו. השופט נעם סולברג כתב: "חפצי-חיים אנחנו, ולא נמות על קידוש אמנת ז'נבה"

פורסם בתאריך: 25.10.20 19:48

בג"צ הכריע היום, יום ראשון, כי בית המחבל שרצח בפתח תקוה בדקירות סכין את תושב העיר הרב שי אוחיון, ייהרס. בג"צ דחה היום  את עתירת המחבל והתיר לצה"ל להרוס את בית המחבל. ההחלטה התקבלה ברוב דעות, כאשר השופט מני מזוז מתנגד להריסה. את העתירה הגישו המחבל ומשפחתו.
את עיקר פסק הדין כתב השופט נעם סולברג, שקיבל את תמיכתה של השופטת יעל וילנר, וכאמור התקבל ברוב דעות. באשר לטענת העותרים כי ההריסה נוגדת אמנות בינלאומיות כתב השופט סולברג בפסק הדין כי "איננו יכולים אפוא לפרש את האמנות הבינלאומיות שקיבלה על עצמה מדינת ישראל במנותק מן ההיבט המסוים של המלחמה בטרור, שאותו אנו חווים, לדאבון הלב, דבר יום ביומו; חפצי-חיים אנחנו, ולא נמות על קידוש אמנת ז'נבה. גלוי וידוע, כי מדינת ישראל מתמודדת עם מלאכי-חבלה חורשי-רע, שהוגי האמנות לא חזו כלל בעיני-רוחם בעת שעיצבו וגיבשו את הוראותיהן".

קורע את הלב: קורבן פיגוע הדקירה, הרב שי אוחיון ז"ל, הובא למנוחות

הרב אוחיון נרצח ב- 26.8.20 על ידי חליל דויכאת, פלסטיני תושב הכפר רוגיב שבשטחים, אשר עבד בעיר ולקח מאתר הבנייה בה עבד סכין גדולה וצעד רגלית לכיוון צומת ואזור התעשייה סגולה. בשלב כלשהו, בעודו צועד ברחוב הנח"ל, הבחין ברב אוחיון ואז שלף את הסכין מכיסו ודקר אותו למוות.
חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס), תושב העיר, אמר בתגובה להחלטת בג"ץ: "החלטה שפויה שהתקבלה היום מלמדת על פוטנציאל ההרתעה שלצערי נעלם ממזמן בקרב אותם רוצחים ומשפחותיהם. אני הוא זה שלצערי נאלצתי בהחלטה הקודמת לעדכן את אלמנת המנוח על ההחלטה שהשאירה בספק את נושא הריסת הבית של המחבל, זה היה שבר על שבר, עצם זה שהם לא חלק מהמעורבים בהחלטות של יקיריהם זהו נושא כאוב בפני עצמו שיצטרך לעשות את כל הדרכים גם ע"י חקיקה שאני מקדם בימים אלו בכדי לשנות את התפיסה המעוותת. בסופו של יום זאת החלטה מתבקשת שתשפוך מעט אור בחושך הגדול של המשפחות שאת היקר להם זה ודאי לא יחזיר אבל נחמה וצדק נדרש עבורם וזה קרה הערב הזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו



.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר