הקניון הגדול בפתח תקוה צילום זאב שטרן

כמה שעות אחרי ההודעה החגיגית: בקניון הגדול ביטלו את הלילה הלבן, הקניון ייפתח רק מחר בבוקר

15 קניונים בארץ משתתפים בפיילוט שיתקיים עד ה-6.12, וביניהם הקניון הגדול בפתח תקוה, שם הודיעו תחילה שהפתיחה תוקדם לחצות ויתקיים לילה לבן, אך בשעה האחרונה הודיעו על ביטולו

פורסם בתאריך: 26.11.20 13:05

מספר שעות לאחר שהודיעו חגיגית על קיום לילה לבן החל מחצות, הודיעו בעופר הקניון הגדול על ביטולו, בגלל בעיות של התארגנות וגיוס כוח אדם אצל חנויות רבות.

קודם לכן, בשעות הצהרים המוקדמות, הודיעה קבוצת קניוני עופר על לילה לבן של מבצעי בלאק פריידיי. ההודעה באה בהמשך להודעתקבינט הקורונה על אישור התקנות למתווה פתיחת 15 קניונים שמשתתפים בפיילוט הניסיוני, וביניהם עופר הקניון הגדול בעיר. בקבוצת קניוני עופר הודיעו על חגיגות Black Friday שאמורות היו להתחיל היום בחצות (חמישי) ולהימשך עד שעות הסגירה מחר, יום שישי ה-27/11/20. בקניון אף הבטיחו להציע מגוון רחב של מבצעים וציינו שרשתות רבות כבר אישרו השתתפותן בחגיגת הלילה הלבן וביניהן חנויות קבוצת פוקס, אדידס, מניה ג'ינס, קסטרו, רנואר, מאק, סופר-פארם ועוד. כאמור, בשעה האחרונה הודיעו בקניון הגדול כי הלילה הלבן בוטל והקניון ייפתח מחר בבוקר בהתאם לפיילוט שאושר.

תושבים ששמעו על הביטול התאכזבהו. "כבר התארגנו כל החברות ללכת לעשות שופינג לילי, בזמן שהילדים ישנים, ועכשיו זה לא יקרה", אמרה תושבת העיר. תושב אחר הוסיף: "שיגעתי את אמא שלי שתבוא לשמור על הילדים כדי שנוכל ללכת לסיבוב בקניון, אבל אמרנו לפני כן נוודא מול הקניון שהם באמת פותחים ובשיחת הטלפון הסתבר שהם לא פותחים בלילה, אז נלך בבוקר".

שעות הפתיחה של הקניון יהיו : שישי 7:00 עד 15:00, מוצ"ש כשעה מצאת השבת ועד 23:00, ימים ראשון עד חמישי 9:30 עד 22:00.

במסגרת הפיילוט יפעלו הקניונים המשתתפים החל ממחר עד לתאריך ה-6/12 ובמהלך התקופה יתבצע פיקוח על מילוי הנחיות משרד הבריאות למניעת התקהלות והדבקות. בסיום הפיילוט תתקבל החלטה האם ואיך יפתחו כל הקניונים בארץ.
על פי הנחיות משרד הבריאות, על הקניונים לעמוד בכללים מחמירים על מנת לפתוח את שעריהם: על כל קניון למנות סדרנים שתפקידם להעיר ללקוחות וליידע אותם בנוגע להוראות, וכן לנהל רישום על הפרות לצרכי בקרה. על הקניון לנהל רישום ממוחשב של מספר השוהים במקום, ללא פרטים מזהים. לא יתאפשרו התקהלויות ובפרט בתורים בכניסה למקום ובסמוך לכניסות לחנויות. יש להעביר הדרכה לבעלי החנויות והעובדים. עוד צוין שהתפוסה המותרת בקניון היא יחס של אדם אחד ל-7 מ"ר. לגבי התפוסה שבתוך החנות נקבע שחנויות שמוגדרות כחיוניות יפעלו עם אותו מספר שוהים בחנות כפי שהיה עד עתה, וחנויות שאינן חיוניות יפעלו בדומה לחנויות הרחוב – ביחס של אדם אחד על כל 7 מ"ר, עד 10 אנשים בחנות. הקנס על הפרה של התפוסה המותרת של מחזיק או מפעיל הקניון: 5,000 שקלים (במקום 2,500 שקלים כפי שחל על מקום ציבורי ועסק אחר).
בנוסף, פרסמה הממשלה גם את המתווה לפתיחת השווקים הפתוחים וגם במקרה שלהם יש למנות סדרנים בכניסה לוויסות כמות השוהים. הסדרנים יסבו את תשומת לב הציבור לחובת ההקפדה על ההנחיות, כולל עטיית מסכה ושמירת מרחק וכן יערכו רישום לצורך בקרה. גם בשוק התפוסה המותרת היא ביחס של אדם לכל 7 מ"ר. כמו כן המנגנון לוויסות מספר האנשים הוא באחריות מפעיל השוק וכל חצי שעה יש להודיע באמצעות מערכת הכריזה על חובה לשמור על מרחק ולהימנע מהתקהלויות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר