צירל שוולב. צילום זאב שטרן

"זה חנוכה ראשון שאני מדליק נרות בלי אמא". הלכה לעולמה צירל שוולב, שורדת שואה בת 106

שוולב ז"ל הייתה כנראה שורדת השואה המבוגרת ביותר בעיר ואולי אף במדינה. הבן אליעזר בן ה-80 סיפר: "אמא ביקשה להספיק להיות בחתונה של הנינה שלה ולשמחתי היא זכתה"

פורסם בתאריך: 14.12.20 11:45

בגיל 106, הלכה לעולמה תושבת העיר, צירל שוולב, שהייתה כנראה שורדת השואה המבוגרת ביותר בעיר ואולי אף במדינה כולה. הבן אליעזר, בן ה-80, גם הוא שורד שואה, אמר: "זה חנוכה ראשון שאני מדליק נרות בלי אמא וזה מאוד מאוד קשה לי".

אליעזר מספר שצירל ז"ל נפטרה ביום רביעי ה-25.11. "ערב לפני כן דיברתי איתה ולמחרת הלשון שלה כבר לא זזה והיא לא יכלה לדבר איתי. לקחתי אותה לבית החולים. היא קיבלה דום לב בזמן הבדיקה", הוא מספר בכאב. "מבחינת גיל ידעתי שזה רק עניין של זמן. הרופא בבית החולים יצא אלי אחרי שנתנו לה מכות חשמל ושאל אותי מה הלאה, אמרתי לו שאני אדם דתי ואני בן שלה והוא צריך לעשות מה שצריך, רק שהיא לא תסבול. אחרי כמה דקות הוא יצא שוב ואמר לי שאני לא צריך להחליט ואלוהים החליט עבורי".

צירל שוולב ובנה אליעזר. צילום זאב שטרן

אליעזר מספר על הבקשה האחרונה שלה: "אמא ביקשה להספיק להיות בחתונה של הנינה שלה ולשמחתי היא זכתה, הנינה התחתנה לפני שלושה חודשים, לקחתי אותה לחתונה והיא הייתה מאושרת", הוא מציין בהתרגשות, "גם היום, אחרי שהיא נפטרה, אני ממשיך ללכת כל יום אליה הביתה, כמו שעשיתי כל השנים, הנחמה שלי שהיא לא סבלה".
בחודש אפריל השנה התראיינה צירל, לכתבה בעיתון מלאבס וסיפרה על הגטו בבודפשט, על הרעב והקושי ועל המסע ההפכפך לארץ.

כנסו כאן לקראו את הראיון המרתק עם צירל ז"ל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר