דורון שהם ז"ל. צילום פרטי
דורון שוהם ז"ל. צילום פרטי

"הם מתישים אותי" | לחני שוהם, אלמנתו של דורון ז"ל, מגיעה הנחה בארנונה. אז למה העירייה טרטרה אותה?

דורון שוהם, שנאבק שנים במחלת הסרטן, נפטר באפריל לאחר שנדבק בקורונה. אלמנתו חני מבקשת מהעירייה את מה שמגיע לה. "הם מטרטרים אותי, מבקשים מסמכים הזויים", היא אומרת. "אני אלמנה וביקשו אישור גירושין למרות שמעולם לא התגרשתי". העירייה: "אנו מתנצלים, היה כשל נקודתי"

פורסם בתאריך: 21.12.20 09:42

עדכון אחרון: 22.12.20 13:19

חני שוהם, אלמנתו של דורון שוהם ז"ל, תושב העיר שנפטר בחודש אפריל לאחר שנדבק בקורונה, נאלצה לאחרונה להתמודד עם בירוקרטיה עירונית לא הגיונית. בפוסט כואב שהעלתה לפייסבוק, כתבה שהיא כבר חודשיים רודפת אחרי עיריית פתח תקווה על מנת לקבל הנחת הורה עצמאי בארנונה, אבל ללא הועיל. רק לאחר שהעלתה את הפוסט והפרסום במלאבס, פנו אליה מהעירייה על מנת להסדיר את הדברים. יצוין כי עוד קודם לכן הדגישו בעירייה כי מדובר בכשל נקודתי שיטופל וכי הם מתנצלים בפניה.

חני כתבה בפוסט: "דורון נפטר מקורונה באפריל האחרון לאחר תשע שנים של מלחמה בסרטן. ואני אלמנתו, שנותרתי מאחור עם שתי פעוטות, כבר חודשים רודפת אחרי עיריית פ"ת להנחת הורה עצמאי בארנונה, ללא הועיל. אתם מתישים אותי, מטרטרים אותי לספק לכם מסמכים על גבי מסמכים, לא עונים לטלפונים ולא למיילים ושולחים הודעות הזויות עם לינקים שבורים. והשיא – קיבלתי מכם הבוקר (ראשון) הודעה דרקונית על כך ששוב חסרים מסמכים וזו התראה אחרונה לפני שאתם סוגרים לי את התיק לאלתר. ומה המסמכים החסרים אתם שואלים??! מסמכי גירושין!!!!! כן כן לא פחות ולא יותר. שאלך להוציא את דורון ז״ל מהקבר כדי להתגרש ממנו!!? אולי אז תהיו מסופקים???".
בשיחת טלפון עם 'מלאבס' היא אומרת: "אני רודפת אחרי העירייה כבר כמה חודשים טובים, מספקת להם כל מסמך וכל מה שהם רוצים, תעודת פטירה, תעודת זהות שלי, תעודה שאני אלמנה ולצערי, אני מרגישה שאף אחד לא באמת קורא את המיילים והמסמכים שאני שולחת. על פי חוק אני זכאית ל-20% הנחה בארנונה ולצערי הבירוקרטיה היא נוראית, כל פעם אני מקבלת הודעות שחסרים מסמכים, אני מנסה לפתוח את הלינק המצורף ולא ניתן, הנוסח שהם שולחים הוא מאיים ולא נעים. בהודעה האחרונה נכתב, 'זו הודעה שלישית ואחרונה ובמידה ולא אשלים את המסמכים הפנייה שלי תסגר ולא תטופל'. כשהצלחתי סוף סוף לפתוח אותה, ראיתי שהם מבקשים מסמכי גירושין ומסמך אישור ביטול הנחה מעיר אחרת, אבל לא עברתי מעיר אחרת, בדירה הקודמת שגרנו בה דורון היה בחיים, רכשנו דירה לפני שהוא נפטר ועברתי לדירה החדשה עם שתי ילדות קטנות שלושה חודשים אחרי שהוא נפטר ובטח לא התגרשתי", היא מציינת בכאב ומוסיפה: "כל הטיפול בנושא מאוד לא רגיש מצידם. המקרה שלנו ידוע בעיר והיה בכל הכותרות ובכל העיתונים ואני פונה כאלמנה והם מבקשים ממני מסמכי גירושין וזה מאוד לא רגיש. אני מתקשרת לעירייה ועונה לי מוקדן שלא מעורה במקרה ונראה שאף אחד לא עובר על המסמכים. יש כל כך הרבה בירוקרטיה סביב המקרה שלנו, אז למה לא להקל ולבוא לקראת? ההרגשה שהכל קשה, שזוהי מדינה ועיר חלם".

עוד היא אמרה: "בדרך כלל דורון היה מתעסק בבירוקרטיה ואני קורסת תחת הדבר הזה, אני מנסה לשרוד גם עם עבודה וגם עם טיפול בילדות ואם לא היה לי את אבא שלי שעוזר לי, אני לא יודעת איפה הייתי היום. אני לא מבקשת משהו מיוחד, אלא משהו שמגיע לי על פי חוק, גם ככה זה מאוד קשה רגשית וזה מתסכל, כי לא רואים אותך כאדם, אלא עוד מספר במערכת. לצערי, רק כשזה עולה למדיה אז כולם מתעוררים וכולם רוצים לעזור. היום זה אני ומחר זה יכול להיות כל אחד אחר. אני אמורה לשלם את הארנונה עד סוף החודש והחשש שלי שבסוף עוד יגידו לי שיש לי קנסות".

כאמור, הבוקר (שלישי), אמרה חני: "לאחר הפרסום, כתבו לי בפוסט גם ראש העיר וסגנו והביעו נכונות לעזור בעתיד. בנוסף, פנה אלי מנהל אגף להתנצל ולהגיד לי שמדובר בטעות אנוש וכן התקשרה נציגה לגבות את הארנונה. חבל לי שזה היה צריך להגיע למדיה בשביל לקבל יחס הוגן אחרי חודשים של טרטור. החשיפה הזאת לא היתה קלה לי בכלל וזה לא משהו שאני שמחתי לעשות, פשוט לא היתה לי ברירה. אני מאוד מקווה שהם למדו מהמקרה האישי שלי וזה לא יחזור על עצמו".
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בכשל נקודתי שיתוחקר ויטופל ברמה הרוחבית והספציפית בהקדם. ראש העיר רמי גרינברג, עמד בקשר עם הגברת מיד לאחר פטירת בעלה והציע את עזרתו בכל דבר ועניין. כך גם יעשה כעת במסגרת הטיפול במקרה המדובר, תוך וידוא כי תקלה מעין זו לא תשנה. אנחנו כמובן מתנצלים בפני הגברת על עוגמת הנפש שנגרמה לה. יודגש כי לאור המשבר, עיריית פתח תקוה טיפלה עד כה בעשרות אלפי פניות של עסקים ומשקי בית להנחות בארנונה ואיפשרה הנחות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים במהלך השנה. העירייה תמשיך לפעול לטובת התושבים והעסקים בנושא חשוב זה תוך מתן טיפול מקצועי, מקיף ויסודי לכל פניה שמתקבלת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיקי

    זה לא כשל נקודתי , זו תת רמה בטיפול באזרח וזה
    קיים בהרבה מחלקות של העירייה . חוסר התיחסות ,
    זלזול באזרח . העיקר שהמשכורת נכנסת בזמן

  2. חייבים לעשות סדר באגף המגורים הזה!

    אמת בכל מילה! גם חברה שלי, שהיא אם חד הורית ומתישים אותה כבר 5 חודשים. בסוף פנתה ללשכת ראש העירייה והעיניין סוף סוף בטיפול.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר