"זה". צילום אי-פי
"זה". צילום אי-פי

לפני זמן קצר: ילדים דיווחו על ליצן בסמוך לבית הספר עין גנים

המשטרה הוזעקה לפני שעה קלה לבית הספר עין גנים לאחר שתלמידים דיווחו לשומר על ליצן המסתובב באזור. לא נמצא כל אירוע חריג. במקביל משרד החינוך מפרסם למורים הנחות לקיום שיחות עם התלמידים בנושא בבתי הספר

פורסם בתאריך: 3.10.17 14:44

הלייצנים לא נרגעים. לאחר שחשפנו במלאבס הבוקר כי תופעת הליצנים מפחידים הגיעה לפתח תקווה, לפני כשעה לערך דווחו מספר ילדים מבוהלים מבית ספר "עין גנים" לשומר בית הספר שהם ראו אדם מחופש לליצן. הילדים כבר היו בדרכם לביתם בתום יום הלימודים, אך חזרו כדי לדווח על שראו.

השומר שהבין את משמעות הדבר, הזמין את המשטרה, שהגיעה למקום וביצעה סיור. במשטרה מסרו לפני זמן קצר כי לא ידוע להם על מקרה חריג שהתגלה במקום.

אם לילדה בשכונה, ציינה כי בתה התקשרה אליה מבוהלת: "הילדה התקשרה אלי, התחילה לבכות ולצרוח בטלפון ומנסה להבין מה שקורה, עד שבסוף היא אמרה לי שהיא ראתה ליצן עם סכין. שאלתי אותה האם הוא רדף אחריה והיא אמרה שלא. שפגשתי אותה, ניסתי להבין מה היה. היא אמרה שהסתיימו הלימודים, היא יצאה מהשביל, היא שמעה רעש של קולות וצחוק של ליצן ולא ראתה כלום, היא פחדה וחזרה לבית הספר. אחרי כמה דקות היא חזרה שוב לשביל, עשתה כמה צעדים ובקצה השביל היא ראתה את הליצן עם הסכין וברחה בחזרה לבית הספר. היא התקשרה אלי, וליוויתי אותה בטלפון עד שהיא הגיעה הביתה. כל הדרך היא בכתה ואמרה שהיא מפחדת. ששאלתי אותה אם זה נראה לה ילד או נער, היא אמרה שזה נראה לה איש גדול ולא ילד. לצערי, אני מפחדת שהמחבלים יתפסו גל על התופעה וינצלו את התחפושות שלא יזהו אותם. היום אי אפשר לדעת. בסרטונים זה נגמר כשמבהילים את הילדים אבל זה יכול להסתיים גרוע יותר".

במקביל במשטרה הוציאו הודעה לפיה במהלך הימים האחרונים עוכבו לחקירה מספר נערים, חלקם אף מתחת לגיל 12, לאחר שעטו מסכות ליצן והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים.

בית ספר עין גנים. צילום זאב שטרן

בית ספר עין גנים. צילום זאב שטרן

"התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעיתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה", ציינו במשטרה. "לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקח חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת. לצד פעילות המשטרה אנו קוראים להורי הנערים לוודא כי ילדיהם לא נוטלים חלק בטרנד החברתי המסוכן שעשוי לסבך את ילדיהם בפלילים".

הבוקר (יום שלישי) מפרסם גם השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) של משרד החינוך הנחיות לבתי הספר, לקיים שיחות עם התלמידים ולהציג בפניהם דרכים אפשריות להתמודדות עם התופעה.

"ההנחיה היא לקיים שיח המאפשר מודעות לתופעה והגברת הערנות לצד מתן מידע וכתובות של פנייה לעזרה", נכתב בהודעה. "משרד החינוך אף מעודד את ההורים לקיים שיח עם ילדיהם בנושא זה. מצורפים דגשים לשיח של הצוותים החינוכיים עם התלמידים: חשוב להפעיל שיקול דעת בנוגע לצורך בקיום השיח ולברר את המעגלים בהם הוא נדרש. במידה והוחלט על קיום השיח חשוב להדגיש ולקחת בחשבון את גילם של התלמידים – יש להתאים את השיח לשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים ולא לעורר בהלה אלא להעביר מסרים מרגיעים שיגבירו את תחושת המוגנות. חשוב להדגיש כי הפחדה ואיום הנם אלימות לכל דבר ועניין ונתייחס למצבים אלה בהתאם לרבות הגשת תלונה במשטרה במקרה הצורך ופעולות בהתאם לחוזר מנכ"ל".

נציין כי גם בראש העין נצפו ליצנים מפחידים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר