הדמיית בריכת החורף של פתח תקוה, ליאב שלם, אדריכל נוף ואקולוג

הצמחים, הקרפדה וחתול הביצה: זה מה שמתוכנן בבריכת החורף של פתח תקוה

הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה תוכנית לשיקום ושימור בריכת החורף של פתח תקוה, המצויה מצפון לשכונת אם המושבות, בין מסילת הרכבת לבין דרך זבולון המר בסמוך למחלף התקוה

פורסם בתאריך: 3.6.21 15:18

הוועדה מחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז, בראשות שירה ברנד, החליטה להפקיד תוכנית לשיקום ושימור בריכת החורף בפתח תקוה. התוכנית כוללת את שיקום בריכת החורף הקיימת ואת הנגשתה לציבור. התוכנית משתרעת על שטח של כ-45 דונם, וממוקמת מצפון לשכונת אם המושבות, בין מסילת הרכבת לבין דרך זבולון המר בסמוך למחלף התקוה. בריכת החורף כוללת מיני צומח נדירים בהם סמר מרציאני, כף צפרדע אזמלנית, וכן מגוון מיני חי בהם קרפדה ירוקה, טריטון פסים נדיר וחתול ביצה. התוכנית כוללת בין השאר את שיקום הבריכה, שמירה על איכות המים המגיעים לבריכה, והשבת בית הגידול לרווחת תושבי העיר והאזור.

במסגרת התוכנית החדשה, יינטעו מיני עצים מקומיים ובוסתן, יזרעו פרחי בר וישתלו פקעות המתאימות לקרקעות חמרה כבדות. כמו כן, יוקם מערך שבילים ודק שיאפשר תצפית על עופות ובעלי חיים, וכן תבוצע העמקה של בריכת החורף הקיימת.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "עם בוא הגשמים מתמלאת הארץ, בבריכות עונתיות, התורמות יופי מיוחד לנוף המקומי ומהוות עולם רוחש חיים. בפאתי העיר זיהינו הזדמנות ייחודית לטפח בריכת חורף המהווה חלק ממערכת אקולוגית מיוחדת עם מגוון עשיר של צמחים ובעלי חיים. בעבר היו בריכות רבות, היום מדובר בבית גידול בסכנת הכחדה. בישראל שרדו רק 10% מבריכות החורף, ועל כן מחובתנו לשמור על מקום ייחודי זה. החלטת הוועדה המחוזית תאפשר לשמר את בריכת החורף ולשלבה במסגרת התכנון הכולל לפארק הירקון, תאפשר לקדם את טיפוח המקום ובעתיד לקיים שם פעולות חינוכיות וכן סיורים לקהל הרחב".

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד: "קיימת חשיבות אקולוגית וסביבתית עצומה של שיקום ושימור בריכות החורף בתחום המחוז בכלל, ובאזורים הצפופים כדוגמת פתח תקוה בפרט. שימור הבריכה תורם לפתרונות הניקוז באגן נחל הירקון, ושומר על שטחי טבע בעלי ערך חינוכי לקהל הרחב ולדורות הבאים".

התוכנית הוגשה על ידי הוועדה מקומית פתח תקוה, ותוכננה על ידי משרד ליאת איינהורן אדריכלות ועיצוב אורבני.
ההדמיה היא של ליאב שלם, אדריכל נוף ואקולוג.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר