טרמיט פורמוסני צילום דר תומס שוואנק אוניברסיטת פלורידה

בעקבות מעוף הכלולות: הטרמיטים התפשטו מפתח תקוה ליישובי הסביבה

טרמיטים התגלו גם בגבעת השלושה, נחלים ונופך. בפתח תקוה התגלו עד עתה שבעה קינים של הטרמיט הפורמוסני

פורסם בתאריך: 29.6.21 17:48

בעקבות מעוף הכלולות של טרמיט העל הפורמוסני, זוהה המין הפולש לראשונה גם מחוץ לפתח תקוה, בישובים הסמוכים לה: גבעת השלושה, נחלים ונופך. המשרד להגנת הסביבה פועל לאיתור ולטיפול בהופעת הטרמיט הפורמוסני כדי למזער את התבססותו בישראל. ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, אמרה: "בעקבות מאות פניות שטופלו באגף בשבועות האחרונים וכן מבצעי ניטור ואיסוף דגימות, זיהינו את נוכחות הטרמיט הפורמוסני גם ביישובים סמוכים לעיר פתח תקוה. אנו קוראים לציבור לדווח לנו ולרשויות המקומיות אם אתם מאתרים נחיל טרמיטים מעופפים. דיווחים אלו יאפשרו לנו לזהות קינים נוספים ולהמשיך בהתמודדות המורכבת עם פלישת הטרמיט הפורמוסני". עוד נמסר מהמשרד להגנת הסביבה כי בפתח תקוה התגלו עד עתה שבעה קינים של טרמיטים, במזרח העיר.

קיראו גם:

נמשכת תופעת הטרמיטים בפתח תקוה, פורסמו כללי התנהגות ודיווח

צפו במחזה שמלחיץ תושבים רבים: אלפי טרמיטים פשטו על בניינים בפתח תקוה

מהמשרד נמסר כי בתקופה האחרונה, בה מתקיים מעוף הכלולות של הטרמיט הפורמוסני, התקבלו במשרד מאות פניות מתושבים מרחבי הארץ. הופעתו של הטרמיט בישראל התגלתה לראשונה למשרד להגנת הסביבה ולעיריית פתח תקוה לפני כשנה באזור מזרח העיר, ובימים אלה, בזכות היענות הציבור לקריאת המשרד להגנת הסביבה לדווח על מקרי טרמיטים נוספים, זוהו אזורים חדשים נגועים בישובים הסמוכים לפתח תקוה. בעקבות הדיווחים התקיימו מבצעי ניטור בישובים באיזור בהשתתפות רשות הטבע והגנים, חוקרים ממוזיאון הטבע באוניברסיטת תל אביב ומתנדבים, לצורך איתור הקינים של הטרמיטים ואיסוף דגימות. הפרטים שנאספו מהישובים גבעת השלושה, נחלים ונופך זוהו בוודאות במעבדה האנטומולוגית של משרד הבריאות כטרמיט הפורמוסני.

הטרמיט הפורמוסני אינו מזיק לאדם, אך עלול לגרום נזק רב לרכוש ולפגוע בסביבה. על כן, חשוב והכרחי לאתר את הקינים ולטפל בהם. נציין, כי לצורך השמדת הקינים יש צורך בטיפול ארוך טווח, כמקובל במדינות נגועות ברחבי העולם. בימים אלו נמשך מעוף הכלולות של הטרמיט. המעוף יסתיים בקרוב ולכן המשרד מבקש מהציבור להיות ערני, ואם רואים כמות גדולה של טרמיטים באוויר, לנסות ולמצוא את מקום היציאה שלהם ולדווח על נקודות היציאה (קינים אפשריים) למשרד להגנת הסביבה –[email protected]

במקרה של כניסת הטרמיטים למקום מגורים ולבתים, ניתן לעשות שימוש בריסוס על ידי תכשירים כנגד חרקים מעופפים המאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה לשימוש הקהל הרחב. ככל שיש חשד לנזק ברהיטי עץ, משקופים ומוצרי עץ בתוך הבית, יש להזמין מדביר בעל רישיון מתקדם (מדביר במבנים ושטח פתוח, או מדביר באיוד) ובתוקף מהמשרד להגנת הסביבה. במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי אין לפנות מוצרי עץ מבית נגוע ללא תיאום עם הרשות המקומית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנה קליגר

    אין על ררש העיר שלנו.
    אני תושבת העיר 67 שנה. מעולם לא היה ראש כזה.
    ישר כוח. כל הכבוד.
    מעריצה אותך.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר