אלנתן טדסה ז"ל צילום באדיבות המשפחה

בלתי נתפס | אימו של אלנתן טדסה ז"ל הגיעה במהירות למקום התאונה: "ראיתי אותו מוטל שם"

אלנתן טדסה, צעיר אהוב על כולם, נהרג השבוע בתאונה בכביש 40, כאשר רכב על אופניים חשמליים ומשאית פגעה בו. הוא נולד לאחר 16 שנות טיפולי פוריות. "הוא היה כל עולמי", אומרת בכאב אימו מרים

פורסם בתאריך: 8.12.21 15:16

עדכון אחרון: 9.12.21 14:18

אבל כבד: אלנתן טדסה ז"ל, תושב הדר גנים, הוא הצעיר שנהרג ביום שלישי בתאונה הטרגית בכביש 40. דניאל אוריה, בן דודו של טדסה ז"ל ופעיל בקהילה האתיופית: "אלנתן היה בן יחיד יפה תואר ונעים, שאהב אנשים, בעיקר את משפחתו. היה מלא שמחת חיים וחייכן, היה מגנט לחברים".

אימו מרים סיפרה הבוקר (חמישי) למלאבס כי בנה אלנתן ז"ל נולד אחרי 16 שנות טיפולי פוריות ותפילות. "זכיתי לבן הזה והוא היה כל עולמי", היא אומרת בכאב גדול, "בחודש הבא אלנתן היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-20. אלנתן נולד בי"ג בשבט ותמיד היינו חוגגים לו בט"ו בשבט, השנה כבר התחלנו לתכנן יחד את יום ההולדת, רצינו לעשות אירוע גדול ולהזמין את כל המשפחה, אבל הכל נגדע בטרם עת", אומרת מרים ונזכרת בעצב איך בקיץ האחרון היו יחד עם כל המשפחה בטיול בצפון. "אלנתן תמיד היה המוביל, הראשון בכל המסלולים. אין לזה נחמה".

מרים מסבירה כי בעת התאונה, היא הייתה בעבודה אבל כנראה שתחושת בטן גרמה לה להתקשר לבנה. "ענה לי שוטר שבישר לי על התאונה. הגעתי מיד למקום, דקות אחרי התאונה וראיתי אותו מוטל שם על הכביש. עדיין מתקשה לעכל".

אלנתן טדסה ז"ל עם אימו צילום באדיבות המשפחה

אמש (רביעי) ליוו מאות  את אלנתן ז"ל בדרכו האחרונה, מתקשים לנחם ולעכל את גודל הטרגדיה. מרים מבקשת להעביר מסר לפיו מי שיכול לוותר על השימוש באופניים חשמליים מוטב שיעשה זאת ויפה שעה אחת קודם: "זה כלי מסוכן וחייבים להיות זהירים. אלנתן היה זהיר, אבל במפגש עם המשאית לא היה לו סיכוי. עדיף שמי שיכול – שלא יגע בכלי הזה בכלל".

כזכור, ביום שלישי דיווחנו על התאונה הקטלנית בה נהרג טדסה, שרכב על אופניים חשמליים, ונפגע מפגיעת משאית בכביש 40 דרומית לבארות יצחק, סמוך לצומת הטייסים. מהמשטרה נמסר אז כי נסיבות התאונה הקטלנית נחקרות.

במד"א עדכנו כי בשעה 12:28 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על תאונה בין רוכב אופניים חשמליים, וכי החובשים והפראמדיקים דיווחו על גבר בשנות ה-20 ללא סימני חיים וקבעו את מותו במקום.

חובש רפואת חירום במד"א, מתן גידה, סיפר: "הגענו במהירות למקום התאונה וראינו את רוכב האופניים שוכב בשול הכביש כשהוא מחוסר הכרה ועם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

חובש בכיר ביחידת האופנועים של מד"א – הצלה פתח תקוה, יאיר הירש, סיפר: "רוכב האופניים נמצא בשול הדרך כשהוא עם חבלה רב מערכתית לאחר שנפגע מהמשאית, למרבה הצער לא נותר לצוותים אלא לקבוע את מותו במקום".

ישראל גודלבסקי, מפקד זק״א מרחב שרון, שטיפל בזירה: ״מדובר בתאונה עם מעורבות רוכב אופניים חשמליים ומשאית, כשהגענו למקום רוכב האופניים שכב בשול הכביש סמוך למעקה הבטיחות מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית, לצערי עוצמת הפגיעה היתה קשה וקטלנית, צוותי מד״א אישרו את מותו במקום. מתנדבי זק״א מרחב שרון טיפלו בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה".

יושבים שבעה ברחוב מנחם בגין 38 פ"ת

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.