איש באזיקים, עצור, אילוסטרציה alexraths / depositphotos.com
איש באזיקים, עצור, אילוסטרציה alexraths / depositphotos.com

כתבי האישום במעון החוסים בני ציון: הנאשם המרכזי הצית אש צמוד לאיבר מינו של חוסה

כתב אישום חמור במיוחד נגד הנאשם המרכזי בפרשה, שנהג להכות ולנשוך את החוסים ולהטיל מימיו עליהם. כתבי אישום הוגשו גם נגד שתי עובדות, תושבות פתח תקוה

פורסם בתאריך: 9.2.22 16:39

בהמשך לפרשת ההתעללות במעון חוסים: הוגשו כתבי אישום והוארך מעצרם של עובדי מעון בני ציון בראש העין, בהם שתי תושבות פתח תקוה בשנות השישים לחייהן, לאחר שעל פי החשד התעללו בצורה חמורה ותקפו חסרי ישע החוסים במקום. כתב אישום חמור במיוחד הוגש היום (רביעי) נגד הנאשם המרכזי בפרשה, תושב קלנסוואה בן 24. כפי שפרסמנו כאן בשבוע שעבר, מדובר בפרשיה שממצאיה מעלים חשד לתמונה קשה ומזעזעת של מסכת התעללויות לאורך תקופה ארוכה בחסרי ישע, הכוללת מאות אירועים של תקיפה פיזית ונפשית, ובכוונת המשטרה לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים. כתבי האישום הקודמים הוגשו על ידי מחלקת התיבעות המשטרתית, כתב האישום נגד הנאשם המרכזי הוא הראשו שהוגש בפרשה על ידי הפרקליטות, שם הבהירו כי יוגשו כתבי אישום נוספים.

כזכור, בתום חקירה סמויה, שניהלו שוטרי תחנת ראש העין במהלך השבועות האחרונים, שעניינה חשד להתעללות בחוסים במעון, לרבות תקיפה פיזית ופעולות המשפילות ומבזות את חסרי הישע, נעצרו מספר חשודים העובדים במקום. וכעת, כאמור הוגשו נגד העובדים כתבי אישום.

בכתב האישום של הנאשם המרכזי, תושב קלנסוואה בן 24, שהוגש הבוקר (רביעי), מפורטים 17 אישומים לפיהם במאות הזדמנויות שונות במהלך עבודתו במעון החוסים, התעלל פיזית ונפשית בחוסים, באופן יומיומי ולאורך כל שעות היממה. בין היתר, הכה את החוסים נמרצות בראשם ובגופם, הטיח אותם בחוזקה למיטות ולספות, סטר להם בפנים, גרר אותם בכוח בבגדיהם, דחף אותם והכה בהם באמצעות מוט של מגב.

כך למשל, באחד המקרים, הצית הנאשם אש בפניו של חוסה ולאחר מכן גם בצמוד לאיבר מינו. במקרים אחרים הטיל מימיו על מיטות חוסים. כמו כן נהג לצבוט את החוסים, לנשוך אותם, לאחוז באיבר מינם ולהצליף בגופם באמצעות כבל. עוד מתואר בכתב האישום כיצד בעט הנאשם בגופם של החוסים, דרך עם רגליו על ראשם וחנק אותם תוך שהוא מקשה עליהם לזוז ולנשום. בחלק מן המקרים המפורטים ביצע הנאשם את העבירות כשהוא לבדו ואילו במקרים אחרים בנוכחות ואף בהשתתפות מטפלים נוספים במעון.

מהפרקליטות נמסר בתגובה לכתב האישום: "לא בכל יום אנו ניצבים, לא אנו כפרקליטות ובוודאי לא כחברה, בפני מעשים כה חריגים בחומרתם ובהיקפם. כתב האישום שהוגש היום, הראשון מבין סדרת כתבי אישום שיוגשו בפרשה, מתאר מסכת קשה וארוכה של התעללות פיזית ונפשית, אכזרית במיוחד, כנגד חסרי ישע אשר אינם יכולים להגן על עצמם. כואבת במיוחד העובדה שהנאשם הוא מי שאמור היה אמון על הטיפול בחוסים, ובמקום זאת נהג להתעלל בהם כדבר שבשגרה, באופן בלתי אנושי ובלתי נתפס. יחד עם כתב האישום הגשנו היום בקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. הפרקליטות תמשיך במאבקה הבלתי מתפשר באלימות מכל סוג שהוא, ובייחוד כזו המופנית כלפי חסרי ישע".

קיראו את הדיווח הראשון על הפרשה:

מזעזע: ארבעה עובדים תקפו עשרות פעמים חוסים במעון באיזור

עוד על פי כתבי האישום, אחד המקרים אירע בחודש פברואר אשתקד, בזמן ארוחת ערב במקום, עת ישבה אחת החוסות לשולחן האוכל ואחד העובדים, תושב טירה בן 28, המואשם גם הוא, הגיש לה את הארוחה וזו השליכה צלחות על הרצפה. העובד קרא לנאשמת והודיע לה על המתרחש, שבתגובה ניגשה אל החוסה, אחזה בחוזקה בחולצתה והרימה אותה בכוח מהכיסא. במקביל אחז אותה העובד בחוזקה בידה הימנית ומשך אותה במהירות אל מחוץ לחדר האוכל. בשל הליכתו המהירה, מעדה החוסה ונפלה על הרצפה.

 

במקרה נוסף, שארע בחודש יוני האחרון, עמדה אחת החוסות, כבת 20 בכניסה למטבחון בדירת בנות. אחת הנאשמות שעובדת במקום, ניגשה אליה, אחזה בשערותיה, משכה בחוזקה את ראשה כלפי מטה והושיבה אותה על הרצפה.

יצוין כי השבוע פתחה המשטרה בחקירה נוספת, בעקבות קבלת תלונה בדבר חוסה שפונה בסוף השבוע אל המרכז הרפואי, כשעל פי החשד סימני אלימות על גופו. במשטרה ציינו כי "במסגרת חקירה שמנהלת תחנת המשטרה בראש העין, בחשד להתעללות בחוסים במעון באזור השרון, עצרה המשטרה לפני כשבוע 4 עובדי המקום בחשד לעבירות אלימות, כאשר בהתאם לממצאי החקירה קבע בית המשפט את הארכת מעצרם. כאמור, אתמול התקבלה תלונה נוספת במשטרה, מבת משפחה של אחד החוסים, אשר לדבריה 'פונה מהמעון אל בית החולים אמש בשל פרכוסים', אולם עפ"י החשד ישנם סימני אלימות על גופו. בתוך כך, צוות חקירה מיוחד של תחנת ראש העין, גבה עדויות והחל באיסוף ממצאים, במסגרת חקירה שנפתחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר