נפצים שנתפסו באיזור, צילום דוברות המשטרה

מכת הנפצים בפתח תקוה: העירייה תגדיל את הקנס באלפי שקלים

לנוכח התלונות הרבות ברחבי העיר ומקרי פציעות שנגרמו מנפצים, יעלה הקנס מ-500 שקלים ל-3,000 שקלים. קריאה להורים להגביר את המעורבות שלהם בנושא

פורסם בתאריך: 14.2.22 13:34

עיריית פתח תקוה מקדמת ענישה מקסימלית כנגד השימוש בנפצים: בעירייה הודיעו כי לצד פעולות האכיפה המתוגברות שהעירייה ומשטרת פתח תקוה מבצעים כנגד תופעת השימוש בנפצים, ראש העירייה רמי גרינברג וסגנו צדוק בן משה, יקדמו את שינוי חוק העזר העירוני להחזקת חומר נפץ (נפצים) אשר יאפשר להשית ענישה מקסימלית על מפעילי ומחזיקי נפצים וכן ייצר הרתעה נוספת בנושא. בעירייה מסבירים כי "מדובר בתהליך אותו מקדמים כבר בימים אלה, מתוך מטרה להכניס את השינוי לתוקף בקרוב".

על פי חוק צעצועים מסוכנים (התשמ"ז 1986) – אין להחזיק, למכור או לעשות שימוש ב"צעצועים מסוכנים", לרבות זיקוקים או נפצים שלא קיבלו היתר. בעירייה אומרים כי יתוקן חוק העזר העירוני משנת 1958 (500 שקלים) ובהתאם יוגדל הקנס לסכום מרבי של 3,000 שקלים, למי שייתפס מפעיל נפץ מכל סוג. בנוסף, אדם שייתפס מחזיק נפץ מכל סוג יישא בקנס של 1,000 שקלים. במקרה של קטין, הוריו יישאו בקנס ויפתח תיק פלילי בהתאם.

 

גרינברג אמר: "לצערי תופעת השימוש בנפצים גוברת משנה לשנה ובהתאם לכך אנחנו מתגברים את כלל כוחות האכיפה העירוניים לצד כוחות המשטרה, כדי להילחם בתופעה ההרסנית. בתוך כך, נקדם תיקון לחוק העזר העירוני אשר יאפשר להעצים את ההרתעה בנושא. אני קורא להורים בימים אלו – לפני חג הפורים ובכלל לאורך כל ימות השנה, להגביר את המעורבות בנושא ולמנוע מהילדים את השימוש בנפצים שמסכן אותם ואת הסובבים אותם".

קיראו גם:

פורים בפתח תקוה: העדלאידע חוזרת, בן זיני, הדוד חיים ופעילות במבנים לשימור

בן משה: "אנחנו עדים לתלונות של תושבים על שימוש בנפצים בשעות הערב המאוחרות, לרוב השימוש מבוצע על ידי בני נוער שככל הנראה אינם מבינים את הסכנות הטמונות בשימוש, מנגד אנחנו עדים להמון מקרים של חבלה משימוש (עיוורון, קטיעת אצבעות, חרשות ועוד…). העירייה מפרסמת בכל כלי מדיה את הסכנות ומפעילה מערכי שיטור וביטחון למניעה ותפיסה של המשתמשים. הדבר חייב להיפסק ואנחנו עושים כל שניתן על מנת למנוע את התופעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר