הפגנת הורי גן הלולי של אורלי עם רמי גרינברג, צילום דוברות העירייה

הורים מגן הזוועות הפגינו: דורשים להוסיף לכתב האישום אלימות כלפי ילדים נוספים

ההורים דורשים להרחיב את כתב האישום גם לשנים קודמות על סמך עדויות הורים. אחת האימהות: "הבת שלי קמה עשרות פעמים בלילה, גם מתוך שינה היא צורחת ובוכה"

פורסם בתאריך: 7.3.22 15:12

עשרות הורים מגן הזוועות – "הלולי של אורלי", הפגינו בדרישה להוספת אישומים נוספים לכתב האישום. זאת כשבוע לאחר הגשת כתב אישום נגד בעלת הגן אורלי דווידוביץ' (55) ונגד בתה דניאל ליבוביץ' (32) אשר שימשה סייעת בגן, בגין מאות מקרים בהם השתיים התעללו ותקפו באופן תדיר, ביחד ולחוד פעוטות שבאחריותן. "כתב האישום שהוגש מתאר אירועים קשים שהדעת של כל אדם נורמטיבי אינה סובלת – מעל מאתיים אירועי אלימות והתעללות, שנעשו במשך חודשיים על בסיס יומיומי, שיטתי, בפעוטות רכים שלא עשו דבר לאף אחד", ציינה הפרקליטות בבקשה לחילוט הרכוש והנכס ששימשו את הנאשמות.

אכזרי ומזעזע: כתב אישום חמור נגד אורלי דוידוביץ ודניאל ליבוביץ' מגן הזוועות

בהפגנה נשאו ההורים שלטים עליהם נכתב בין היתר: "התעללת בי ולא יכולתי לספר", "אמא תצילי אותי", "כשהדלתות נסגרות, המפלצות מתעוררות", "דניאל לייבוביץ' לכלא" ו"המתעללולי של אורלי". להפגנה הגיע גם ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, תוך שהוא מביע את תמיכתו בהורים וקורא לממשלה לקדם פיקוח על המעונות תוך מתן סמכויות בנושא גם לרשויות המקומיות. בהקשר זה הוא ציין כי "כיום, רשומים ביחידה לגיל הרך בעירייה קרוב ל-200 מעונות ומשפחתונים בהם אנחנו מבצעים ביקורי פתע ומוודאים כי יש מצלמות והגן עומד בהוראות החוק. יחד עם זאת, כדי להעצים נושא חשוב זה, נדרשות סמכויות אכיפה".

"צריך לתקן את כתב האישום, כי לא כל הילדים בכתב האישום למרות שכל הילדים היו בגן ונחשפו לזוועות", אומרת בשיחה עם מלאבס שלי וקנין אמה של ילדה בת שנתיים וחצי שלא נכללה בכתב האישום. "הסיבה היא שלא רואים אותם בצילומים מקבלים מכות. לצורך העניין, הבת שלי היא כבר שנה וחצי בגן וסביר להניח שבגלל שהיא גדולה וכבר מדברת, אז השנה זה פסח עליה אבל כשקוראים את הכתב אישום ומבינים את חומרת המעשים, אז מבינים שהפגיעה הנפשית היא הרבה יותר עמוקה מהפגיעה הפיזית. אני כאמא שקוראת את כתב האישום מזדעזעת, אז היא זאת שחוותה את זה לא פחות קשה, רק שהיא לא יכולה לדבר ולשקף את זה בשונה מאיתנו".

עוד היא אומרת: "מטרת ההפגנה היא להעלות את המודעות למקרה שלנו, כיוון שישנם המון גנים שזה קורה אצלם ולאור העיסוק החדשותי כיום בכל מה שקורה בעולם, הסיפור שלנו פשוט זז הצידה ולא שומעים עליו. אנחנו מתכננים הפגנה נוספת ב–26 במרץ, לקראת הדיון הבא בבית המשפט".

 

מה הדרישה שלכם ואיזה עונש אתם רוצים שיוטל על הנאשמות?
"הכל תלוי מה נצליח להכניס לכתב האישום. אם נצליח להוכיח שמדובר בדפוס התנהגות שהיה גם בשנים קודמות, אז אני מניחה שהענישה תהיה יותר גבוהה. בשל כך, אנחנו דורשים כעת להוסיף לכתב האישום את כל הילדים שבגן, כאשר כרגע חסרים בכתב האישום שני ילדים. כמו כן, אנחנו עותרים להרחיב את כתב האישום גם לשנים קודמות על סמך עדויות של הורים והתכתבויות עם הגננת בשנים קודמות".

את מרגישה שינוי בהתנהגות הילדה שלך?
"אנחנו חווים תקופה מאוד קשה. היא קמה בלילה ומתוך שינה היא לא מפסיקה לבכות ולצרוח. כשאני אומרת שהיא קמה בלילה, זה קמה עשרות פעמים".

"שיחוו את ההשפלה שהילדים חוו" | משפחות גן הזוועות פתחו בקמפיין גיוס

במקביל, פתחו הורי הילדים בקמפיין גיוס המונים לאיסוף כספים להמשך הפעילות להעלאת המודעות למקרי התעללות בגן. מתוך יעד הקמפיין שעומד על 150 אלף שקלים, גויסו עד כה כ–41 אלף שקלים לאחר תרומות של מאות תומכים ותומכות במאבק. כמו כן, שכרו ההורים את שירותיו של עו"ד אורי סקוזה, שליווה את ההורים בפרשת כרמל מעודה.

מהפרקליטות נמסר בתגובה לטענות בנוגע לכתב האישום:

להלן תגובת הפרקליטות: "כתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטות מייחס לנאשמות ביצוע מסכת אירועים ועבירות רבות מאוד, אשר נמצאו להם ראיות בחומר הראיות שהועבר לבחינתה. ככל ויגיעו לידי הפרקליטות ראיות נוספות הן תיבחנה ותתקבל החלטה בהתאם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רמי

    ממי יפחדו המטפלות המתעללות ? מאף אחד , כי "אף אחד לא יידע" ממי מפחדת אשה דתייה / חרדית אמיתית ? אמא ואבא חרדים /דתיים אמיתיים יודעים שהילדים שלהם הם רק פיקדון , הקב"ה הפקיד בידיהם נשמות קדושות , והם צריכים להזהר לא לצער אותם , וכן מי שנתנו לו לשמור על הילדים . חרדי אמיתי חושש לכעוס כי "כל הכועס כל מיני גהינם שולטים בו " כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה" כל הכועס חכמתו מסתלקת ממנו "

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר