נרות בכניסה לגן מאשה והדוב, צילום פרטי באדיבות ההורים
נרות בכניסה לגן מאשה והדוב, צילום פרטי באדיבות ההורים

רק 18 חודשי מאסר: ערעור על עונשה של הסייעת מגן מאשה והדוב

הפרקליטות ערערה על עונשה של ילנה סטרובינסקי, שהורשעה בעבירות של תקיפת קטין כלפי חמש פעוטות. כזכור, בגן זה אירע המעשה שזעזע את המדינה כאשר סייעת אחרת, אינה סקיבנקו, חנקה למוות את הפעוטה יסמין וינטה

פורסם בתאריך: 18.4.22 08:57

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לפני ימים אחדים לבית המשפט המחוזי מרכז, ערעור על קולת עונשה של ילנה סטרובינסקי, הסייעת בגן "מאשה והדוב" שבשכונת רמת ורבר בפתח תקווה. סטרובינסקי הורשעה בריבוי עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי. הפרקליטות סבורה כי העונש שהוטל על סטרובינסקי בחודש מרץ האחרון, 18 חודשי מאסר, הוא עונש הסוטה בצורה קיצונית מהעונש הראוי ולפיכך יש מקום להחמירו.

כזכור, השופטת אליאנא דניאלי הרשיעה את סטרובינסקי בריבוי עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי, אותן ביצעה בחמש פעוטות, שלושה תינוקות בני פחות משנה ושניים בני פחות משנה וחצי, עליהם היתה אחראית במסגרת עבודתה כסייעת בגן ״מאשה והדב״. סטרובינסקי נאשמת כי הטיחה את הפעוטות בחוזקה בתוך טרמפולינות ו/או על הרצפה, דחפה והניחה שמיכות על ראשם וגופם של הפעוטות תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום ונענעה בחוזקה את הטרמפולינות שעה שהפעוטות ישבו בתוכן.

יצוין כי גן זה עלה לכותרות בעבר נוכח המעשה שזעזע את המדינה של הסייעת אינה סקיבנקו, שחנקה למוות את הפעוטה יסמין וינטה. סקיבנקו נידונה ל-17 שנות מאסר

בנימוקי הערעור הדגישה הפרקליטות, באמצעות עו״ד איריס פיקר סגל, את הפער שבין הרטוריקה המחמירה בה נקט בית המשפט למול מתחם הענישה הנמוך שנקבע על ידו בסופו של דבר. הפרקליטות סבורה כי עונש לתקופה של 18 חודשי מאסר סוטה בצורה קיצונית מהעונש הראוי למקרה זה, אינו עולה בקנה אחד עם מכלול המעשים של הנאשמת, ואין בו כדי לבטא את החומרה שבמעשיה, את הגינוי החברתי הראוי להם ואת מגמת החמרת הענישה בעבירות כלפי חסרי ישע בעת האחרונה.

קיראו גם:

צפו בהורים הזועמים: נפתח משפטה של הסייעת השנייה מגן מאשה והדב, ילנה סטרובינסקי

 

כך למשל ציינה הפרקליטות את גזר הדין שניתן בעת האחרונה בעניינה של לירז נתן, אשר שימשה סייעת בגן ״בייבי לאו״ תחת הגננת כרמל מעודה, הורשעה בריבוי עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי והושתו עליה 24 חודשי מאסר. הפרקליטות טוענת כי מאחר ומספר העבירות אותן ביצעה סטרובינסקי גבוה יותר ומשמעותי מזה של נתן – עונשה צריך להיות חמור משמעותית מזה של נתן.

עוד הדגישה הפרקליטות בנימוקיה כי מעשיה של סטרובינסקי לא בוצעו בחלל ריק, שעה שעבדה כסייעת לצד אינה סקיבנקו שהורשעה זה מכבר בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז״ל וכן בריבוי עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי, כאשר בגין עבירות אלה נידונה ל-17 שנות מאסר. יובהר כי את העבירות ביצעו סקיבנקו וסטרובינסקי בסמיכות זו לזו ובאותם ימים ממש. נוסף על כך, הדגישה הפרקליטות את הצורך בהחמרת הענישה לשם עיקרון ההרתעה למי שהורשעו בעבירות של אלימות נגד קטינים וחסרי ישע, עליו עמדו הן בית המשפט העליון והן המחוקק.

לאור כל אלו מערערת הפרקליטות על החלטת בית משפט השלום ומבקשת מבית המשפט המחוזי להחמיר את מתחם הענישה שנקבע לסטרובינסקי ומכאן גם את החמרת עונש המאסר שנגזר עליה כך שיעמוד על שלוש שנות מאסר.

מהפרקליטות נמסר בנוגע להגשת הערעור: ״הפרקליטות עתרה להטיל על סטרובניסקי עונש שיעמוד בהלימה הן לחומרת המעשים בהם הורשעה, והן לצו השעה הציבורי, לאור ריבוי מקרים מצער של פגיעה בפעוטות בידי מי שאמונים על הטיפול בהם ועל השמירה על ביטחונם. לעמדת הפרקליטות העונש שהוטל אינו מבטא באופן ראוי שיקולים אלה, ועל כן החליטה על הגשת ערעור זה, העומד בקנה אחד עם מגמת החמרת הענישה בעבירות הכוללות אלימות כלפי חסרי ישע, ויסייע ביצירת ההתרעה הציבורית הדרושה בעת הזו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר