רמי גרינברג וירון קדושים צילומים זאב שטרן
רמי גרינברג וירון קדושים צילומים זאב שטרן

ירון קדושים, שהתלונן נגד גרינברג, מדבר על הכל: "חוויתי תחושה קשה של השפלה"

פעיל הציבור משכונת הדר גנים התלונן במשטרה עוד ביולי 2019. "עברתי שנים קשות של בריונות ברשת, שיימינג, הוצאה מקבוצות, השמצות", הוא אומר בשיחה עם מלאבס. עורך דינו של גרינברג: "הוא מעולם לא איים על אדם או גוף מסוים"

פורסם בתאריך: 14.7.22 14:02

חלק מחקירת החשדות נגד ראש העירייה, רמי גרינברג, היא תלונה שהגיש נגדו ביולי 2019, פעיל הציבור משכונת הדר גנים, ירון קדושים. בין השניים היו לאורך הקדנציה של גרינברג עימותים וויכוחים לא מעטים, שנגעו בעיקר לדברים הקשורים לתוכנית סירקין, כמו למשל תוכנית לסגירת צמתים בכביש 40. קדושים התלונן כי מקורב לראש העירייה דרש לכאורה לפטר את אשתו מהמוסד החרדי בו עבדה אם לא יחדל מפעילותו.

כזכור וכפי שדיווחנו גרינברג ושלושה ממקורביו נחקרו בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, קשירת קשר לביצוע פשע. חלק מהמעורבים נחקרו גם בחשד לשוחד. עוד דיווחנו כי חקירת המשטרה החלה בעקבות תלונה לפיה גרינברג דרש את פיטוריהם מעבודה, או הרחקה מתפקיד של מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הגוף הציבורי בראשו הוא עומד. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. שלושת מקורביו של איש הציבור, חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.

"עברתי שנים קשות של בריונות ברשת, שיימינג, הוצאה מקבוצות, השמצות, מניעת כניסתי לאירועים עירוניים, ועוד", אומר ירון קדושים בשיחה עם מלאבס. "במשך תקופה ארוכה חוויתי תחושה קשה של השפלה, תחושה שהופכים אותך לאישיות בלתי רצויה בעיר שלך. זו תחושה שקשה להתמודד איתה. כל אחד יודע מה הוא מרגיש כשמוציאים אותו אפילו מקבוצת וואטסאפ אחת, כמה זה מעליב ומשפיל, אז תכפיל את זה בהרבה קבוצות, ותוסיף שבחלק מהמיקרים מדובר בראש העיר בעצמו או בעוזריו".

מתי נודע לך שהוא נחקר?

"נודע לי כמו כולם, ביום שהמשטרה פרסמה, על שאר שלבי החקירה, שמתנהלת מזה זמן רב, איני יכול לדבר. אני סומך על רשויות החוק ועל העמידה שלהן לצד האזרח להשגת צדק".

 

 

קדושים ממשיך ומציין: "אנשים יודעים שאני התלוננתי נגדו, מייד עם פרסום החקירה אנשים עשו אחד ועוד אחד. קיבלתי המון המון הודעות תמיכה, גם בטלפון וגם מאנשים ברחוב, זה היה מאוד מפתיע מבחינתי. חלק מהאנשים ששלחו לי הודעות תמיכה או התקשרו הם מהסביבה הקרובה של העירייה. "למשפחה שלי זה לא פשוט. אני שומע קולות של חשש, חשבתי בעבר מה אני צריך את זה, זה מאוד קשה. בסך הכל אני מול גוף חזק וגדול, אבל הנושאים הציבוריים שעמדו על הכף חשובים מאוד, נושאים כמו השלכות תוכנית סירקין, או סגירת שלושת הצמתים בכביש 40, אלו תוכניות הרות גורל עבור הציבור. אני חייב לציין את עשרות חברי וחברות מטה המאבק שעודדו אותי ונתנו לי רוח גבית, מאז הוקם המטה הראשון יחד עם שי אבו. אני מודה להם".

מה הייתה השיחה הכי משמעותית שהייתה לך בימים האחרונים?

"שיחה שהייתה מאוד לא קלה הייתה מאבא ואמא שלי שיושבים שם בנתיבות ודואגים לי".

עו"ד עופר ברטל, ממשרד ברטל כהן, מסר בשמו של ראש העירייה, כי "הוא מעולם לא איים על אדם או גוף מסוים. במידה ואחרים עשו שימוש בשמו כדי לאיים, היה זה ללא ידיעתו והסכמתו ובניגוד לערכים בהם הוא מאמין. חקירת המשטרה בוודאי תוכיח את הדברים".

מדוברות העירייה נמסר: "כפי שהוכח בשנים האחרונות העירייה פועלת בשיתוף התושבים כדי להביא לתכנון מיטבי במרחב סירקין בתוך התכניות שהמדינה מקדמת. הדבר בא לידי ביטוי במספר הישגים בנושא וכן בהישג האחרון שבמסגרתו החליטה שרת הפנים למנוע את סיפוח סירקין הקטנה לאלעד ובכך למנוע בנייה של 4,000 יח' נוספות. בדומה לאמור לעיל, העירייה פועל בשיתוף התושבים גם בנוגע לתכנון המקודם ע"י המדינה בכביש 40. נמשיך לפעול בכל תחום למען תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר