זה מקור הריח? השריפה בשבוע שעבר. באדיבות איחוד הצלה
זה מקור הריח? השריפה בשבוע שעבר. באדיבות איחוד הצלה

במשרד להגנת הסביבה שוללים את האפשרות שהריחות מגיעים מאזה"ת

בעיריית פתח תקווה קיימו פגישה במוצאי השבת האחרונה בנושא הריחות בעיר. הערכה היא כי מקור הריח אינו מאזור התעשייה סגולה וייתכן ומקורו בשריפה שפרצה בעיר בשבוע שעבר. הוחלט על הקמת פורום היגוי, מיפוי המפעלים ויצירת קשר הדוק יותר עם הציבור

פורסם בתאריך: 26.10.17 11:44

בעוד תושבי שכונת אם המושבות חוברים לכדי וועד פעולה נגד הריחות שאופפים את השכונה לאחרונה, מסתבר כי במוצאי השבת האחרונה התקיימה פגישה בין סגנית ראש העיר אורנה דווידאי לבין מנהלי אגפים בעירייה בנושא. מסיכום הפגישה ניתן ללמוד כי דווידאי שוחחה עם השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, וזה שלל את האפשרות שמקור הריחות באזור התעשייה סגולה – כפי שסבורים תושבים בעיר. הערכה היא כי מדובר בריחות שמקורם בסביבה הסמוכה לעיר. בסיום הפגישה הוחלט על מספר פעולות שמלמדות כי בעירייה מתכוננים להיכנס לעומק הקורה כדי להבין מה מקור הריח וכיצד לפעול.

כידוע גם בערים סמוכות כמו ראש העין וכפר סבא סובלים מריחות חריפים, בערים הללו הוקמו וועדי פעולה שאף חברו יחד לכדי מחאה ארצית.

אורנה דוידאי צילום זאב שטרן

אורנה דוידאי צילום זאב שטרן

על פי סיכום פגישה שהתקיימה במוצאי השבת האחרונה:  "סגנית ראש העיר עדכנה על שיחה שהתקיימה בינה לבין השר להגנת הסביבה ובה אמר השר שעל פניו נשללת אפשרות כי מדובר בריח שמקורו מאזורי התעשייה בעיר פתח תקווה", נכתב. "למרות זאת, הוא הנחה את מנהל המחוז לשלוח כוננים של המשרד באופן מיידי לאזורי התעשייה ולמקומות אחרים באזור על פי תלונות שיתקבלו במוקד של המשרד ועל פי הערכת מצב בשטח".

בפגישה ציין מנהל האגף לאיכות הסביבה בעירייה, אהוד שטיין, כי ייתכן ומקור הריחות בשריפה שהוצתה בשבוע שעבר בסמוך לשכונה. "מנהל האגף חידד כי אין מדידת ערכים חריגה בתחנות הניטור וכי בימים האחרונים מורגשת בבירור תוצאת שריפה שהתרחשה באזור לפני מספר ימים", נכתב בסיכום. "שטיין פרש בפני התושבים את הנתונים העובדתיים ואת נתוני הניטור והסביר על המפעלים השונים באזור פתח תקווה".

מפגש התושבים

מפגש התושבים בנושא הריחות באם המושבות

בתום הפגישה סוכם כי יוקם פורום היגוי אשר יקיים ישיבות תכופות בנושא, יבוצע מיפוי של המפעלים באזור התעשייה סגולה, יפתח עמוד פייסבוק לאגף איכות הסביבה למטרת קשר בין התושבים לבין אנשי המקצוע, ותיבדק אפשרות ליצור אפליקצייה מיוחדת בנושא הריח למוקד העירוני.

בנוסף החליטו בעירייה להקצות ניידת סיור מיוחדת אשר פועלת בשטח החל מאמש בשעות הלילה, בין השעות תשע בערב לחמש בבוקר, אך ורק באזור התעשייה סגולה ותבדוק כי הכל תקין בפעילות המפעלים ותבדוק בזמן אמת תלונות על מפגעי ריח. הניידת תפעל על פי קריאות המוקד העירוני ובשיתוף פעולה עם כונני המשרד להגנת הסביבה. הסיירים ידווחו ישירות למנהל אגף איכות הסביבה אהוד שטיין.

בשבת הקרובה צפויים הנציגים להיפגש שוב. עוד נכתב בסיכום כי דווידאי ציינה שהמאבק בריחות יימשך בכל האמצעים עד למיגור התופעה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר